Systemovervågning af kaldeanlæg og alarmsystemer
Nu kan Tunstall overvåge status af fx kaldeanlæg på plejecentre. Dermed kan teknisk personale hurtigt gå online og tjekke et problem. Kan det ikke umiddelbart løses, vil kunden derefter blive kontaktet. Det giver kunder en proaktiv service.
Tunstalls serviceafdeling tilbyder nu en systemovervågning. Det bevirker, at tekniske medarbejdere får besked, så snart der sker noget uhensigtsmæssigt fx med et kaldeanlæg på et plejecenter. Tunstalls medarbejdere kan dermed hurtigt gå online og tjekke problemet. Kan fejlen ikke udbedres med det samme, bliver kunden kontaktet. Det kan fx være pga. et netværksproblem eller problem med hardware. Derudover kan en teknisk konsulent også vælge at køre direkte ud til lokationen for at løse problemet.
Driftovervågning 24/7
Leon Nielsen (Head of Service & Support) fortæller: ”Vores systemovervågning kan kort og godt tjekke status på fx et plejecenters alarmsystem. Kører systemet som det skal? Er belastningen i forhold til diskplads, RAM-forbrug, CPU-forbrug m.m. som den skal være? Med kendskab til disse informationer, kan vores medarbejdere reagere proaktivt på evt. udfordringer – uanset tidpunktet.”
Leon Nielsen fortsætter: ”Hos Tunstall har vi bemandet vores overvågningscenter 24 timer i døgnet – 365 dage om året. Dermed er vi altid klar til at hjælpe.”
Teknikken bag
Løsningen er baseret på en PRTG-platform fra tyske Paessler. Løsningen udvikles løbende og understøtter foruden den agentbaserede overvågning. Det betyder, at Tunstall fremover kan levere SLA-rapporter på uge- eller månedsbasis, som dokumentation på systemernes høje oppetider.