'Målet er at få GRØD ud i hele verden'
Lasse Skjønning Andersen har skabt en succesfuld forretning med ambitioner, der rækker langt ud over Danmarks grænser. Med skridtet ind i detailhandlen er han tættere på at realisere sine drømme om, at flere skal spise sundere.
I dag er GRØD et mindre imperium på det danske madmarked. Lasse Skjønning Andersen har åbnet 10 butikker og en webshop, har fået sine produkter ud hos blandt andre 7-Eleven, Føtex samt Irma og har tilmed udgivet en kogebog om sin store passion.
Coronakrisen ramte selvfølgelig også en driftig type som Lasse Skjønning Andersen hårdt rent forretningsmæssigt. Nedlukningerne af Danmark fik ham til at tænke i baner, han på sin vis havde tænkt i før, men som han endnu ikke havde gennemført.
– Jeg har haft så travlt med at bygge butikker op, at detailideen har været sat lidt på pause. Selvom vi allerede i 2013 begyndte at sælge instantgrød i 7-Eleven, har detaildelen stået stille. Indtil nu. Erkendelsen er, at vi må satse mere i den retning, men det er en svær mekanisme at få greb om. Detailsalg er noget helt, helt andet end at lave grød i restauranter. Der er kæmpemæssig forskel på, at du møder en gæst, der bestiller en portion grød, og så at fremstille et produkt, som står på en hylde med mange tusind andre varenumre. I restaurationsbranchen handler det ofte om personlighed og kreativitet. Detailhandlen ser ofte verden gennem et Excel-ark. Lige netop her har han været overordentlig glad for den hjælp og bistand, GS1 har ydet.