Ny rapport: Marketing i danske eksportvirksomheder
155 virksomheder har delt ud af deres udfordringer og prioriteter i rapporten "B2B Eksport Marketing - Mål, muligheder og tendenser". Indsigter, som måske kan gøre det lettere at beslutte, hvilken vej du selv skal gå.
De seneste års udfordringer for eksporten har fået mange virksomheder til at ændre både strategi og prioriteter, og det kan have stor indflydelse på marketing. Det har det måske også haft hos dig?
Danish Export Association har sammen med Brand Movers udgivet en ny rapport spækket med marketingtrends for eksportvirksomheder anno 2023.
Du kan for eksempel læse at:
- Langt de fleste virksomheder fastholder eller øger deres investering i marketing
- Messer er det vigtigste indsatsområde
- 43% ikke har konkrete mål for deres messedeltagelse
- 38% har ikke en nedskreven marketing-strategi
- De tre mest benyttede KPI'er er: trafik til website, leads og time spend på website
- 83% mener, at samarbejdet mellem marketing og salg er godt eller meget godt
Hent rapporten ganske gratis lige her
Om rapporten:
155 danske eksportvirksomheder har deltaget i undersøgelsen og delt ud af deres udfordringer og prioriteter for 2023.
Undersøgelsen blev gennemført i oktober og november 2022, og 155 danske eksportvirksomheder deltog. Respondenterne er en blanding af små, mellemstore og store virksomheder fra alle dele af landet og på tværs af de fleste sektorer.
Ambitionen er at gentage undersøgelsen hvert år, så vi fremover også kommer til at kunne se udviklingen fra år til år, hvilket igen skulle give et endnu bedre beslutningsgrundlag for danske B2B-virksomheder, der har eksport på agendaen.