Annonce
Hvordan holder du effektive MUS-samtaler med dine medarbejdere?
På kurset ”Hold effektive MUS-samtaler” får du alle de nødvendige tips og tricks til at gennemføre en god og konstruktiv samtale. Vi har samlet nogle af de mange gode råd her.
De gode råd kommer fra Jens Halmø, som er fagligt ansvarlig for kurset.
Få nogle af vores gode råd her:
- Medarbejdere bør indkaldes til MUS-samtalen i god tid. Gerne 14 dage før.
- Hvis lederen har spørgsmålene, anbefaler jeg, at lederen sender spørgsmålene ud sammen med mødeindkaldelsen.
- Du kan eventuelt markere de spørgsmål, som du særligt gerne vil drøfte med medarbejderen.
- Hvis der er emner, som medarbejderen gerne vil drøfte, bør lederen bede om dem senest en uge før.
- Og så er det altså vigtigt, at medarbejderen får tid til at forberede sig i arbejdstiden.
- Som leder skal du gøre det klart i mødeindkaldelsen, hvad du forventer af samtalen: Skal medarbejderen besvare spørgsmålene, give en score, eller noget helt tredje?
- Gå hellere i dybden med nogle få emner i stedet for at sprede sig over mange emner.
- Og så er det vigtigt, at du sætter den nødvendige tid af til samtalen, og at I sidder uforstyrret.
- Du skal desuden være forberedt. Det betyder, at du skal være opdateret på medarbejderens opgaver, ansvarsområder, planer, forudsætninger, motivation, stærke og svage sider.
- Du kan eventuelt selv besvare spørgsmålene, ud fra din oplevelse af medarbejderen.
Læs mere og tilmeld dig her: Hold effektive MUS-samtaler
Modtag nyheder om kurser, uddannelser og netværk inden for HR og ledelse direkte i din indbakke.
Se nogle af vores mange andre kurser og uddannelser i Dansk Industri her: