Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1607730a-525b-4030-8148-bd80662dfd1f/publicMaterial
Udbyder
Vejle Kommune
Vindere
(08.02.2021)
Sundplejen ApS
Haderslev
(08.02.2021)
Luksuspleje ApS
Vejle
Personlig pleje og praktisk hjælp (§83)
Vejle Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189900
Postadresse: Skolegade 1
By: Vejle
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Brandt Sørensen
E-mail: mebsr@vejle.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1607730a-525b-4030-8148-bd80662dfd1f/homepage
Del II: Genstand
Personlig pleje og praktisk hjælp (§83)
Udbud af personlig pleje og praktisk hjælp til borgere i eget hjem i Vejle Kommune.
Udbud af personlig pleje og praktisk hjælp til borgere i eget hjem i Vejle Kommune
12 måneder
Udbuddet gennemføres som en konkurrencepræget dialog (med prækvalifikation). Udbudsprocessen vil blive gennemført med 3-5 prækvalificerede ansøgere.
Modtages der ikke minimum 3 egnede ansøgere, forsættes med det antal egnede ansøgere som der er modtaget, hvis det skønnes at konkurrencen er intakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
Krav om en egenkapital på minimum 1 000 000 DKK i hvert af de seneste 2 regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens §143:
1) Ansøgeren skal dokumentere sin erfaring med udførelse af tilsvarende opgaver for offentlige myndigheder ved at fremsende minimum 1 og maksimum 3 sammenlignelige referencer udført inden for de seneste 2 kalenderår. Hvis referencen har været udført i samarbejde med andre virksomheder, skal der beskrives hvilke dele af referencen, tilbudsgiverne selv har udført.
Hvis der angives flere end de maksimum 3 referencer, vil der blive set på de 3 nyeste.
Vejle Kommune forbeholder sig ret til, at kontakte fremsendte referencer.
Med sammenlignelig menes: Referencen skal både indeholde levering af personlig pleje og praktisk hjælp til en kommune. For referencen skal der angives en udførlig beskrivelse af opgavens omfang (bl.a. omsætning pr. år) og anføres kontaktoplysninger til den tilsynsførende myndighed. Referencen skal have en varighed på minimum 3 år. Hvis der henvises til en kontrakt, som ikke er afsluttet, skal den minimum have løbet i 1 (ét) år på tidspunktet for fristen for ansøgning om prækvalifikation, der ud over gælder der for igangværende kontrakter, at alene den omsætning, der er realiseret, kan medregnes i værdien. Det er acceptabelt at angive en reference, hvor der var kontraktstart for mere end 3 år siden, såfremt noget af kontraktens løbetid har været inden for de seneste 3 år fra fristen for ansøgning om prækvalifikation for dette udbud og den i øvrigt opfylder betingelserne.
2) Ansøger skal som minimum medsende de 2 seneste tilsynsrapporter fra de(n) anførte reference(r).
Tilsynsrapporterne må ikke have nogen anførte påbud.
3) Sygefravær. Håndtering af sygdom blandt personale, som udfører personlig pleje og praktisk hjælp i borgerens hjem.
Ansøger må som maksimum have 12 % sygefravær.
Ansøgeren skal beskrive, hvorledes sygdom blandt personalet håndteres, herunder brug af erstatningspersonale.
Ansøgeren skal beskrive deres initiativer i relation til personalets sygefravær, herunder at sikre en hurtig tilbagevenden til arbejdspladsen efter sygeforløb.
4) Medarbejderfastholdelse. Håndtering af medarbejderfastholdelse blandt personale, der udfører personlig pleje og praktisk hjælp i borgerens hjem.
Ansøger må som maksimum have 12,5 % i personaleomsætning.
Ansøgeren skal beskrive, hvorledes man fastholder sine medarbejdere med henblik på at undgå udskiftninger, herunder f.eks. medarbejderudvikling, fastholdelsespolitik, initiativer til forebyggelse af nedslidning mv.
Del IV: Procedure
Der er store opstartsinvesteringer for kontrakthaverne. For at en aftale af denne type skal være rentabel for en leverandør, skal aftaleperioden være over 4 år.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgers personlige forhold: Ansøger skal dokumentere, at denne ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af ansøger, såfremt denne ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at tilbudsgiver ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk