Fakta om udbudet
Udbyder
Vallensbæk Kommune
Vindere
Personlig pleje og praktisk hjælp i Vallensbæk Kommune
(11.12.2020)
DFS Plus ApS
Skagensgade 39, 2 th
2630 Taastrup
Personlig pleje og praktisk hjælp i Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 19583910
Postadresse: Vallensbæk Stationstorv 100
By: Vallensbæk Strand
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2665
Land: Danmark
Kontaktperson: Rune Ploug
E-mail: coi-indkob@vallensbaek.dk
Telefon: +45 47974000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vallensbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/330974
Del II: Genstand
Personlig pleje og praktisk hjælp i Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune udbyder personlig pleje og praktisk hjælp efter serviceloven samt uddelegerede sundhedslovsydelser.
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Kommune udbyder personlig pleje og praktisk hjælp ud fra følgende overordnede betragtninger:
— Målgruppen for de udbudte opgaver er borgere, der er visiteret til personlig pleje og/eller praktisk hjælp (serviceloven § 83), rehabiliteringsforløb (serviceloven § 83a), aflastning og afløsning (servicelovens § 84), samt mindre komplekse sygeplejeydelser (sundhedsloven § 138)
— Vallensbæk Kommunes til enhver tid gældende kvalitetsstandarder med det i disse beskrevne serviceniveauer udgør rammen for leverandørens opgaveløsning
— Formålet med indsatsen er at støtte og hjælpe borgeren, så borgeren forbedrer, genvinder og/eller bevarer sit fysiske eller psykiske funktionsniveau
— Ordregiver arbejder med udgangspunkt i at gøre borgeren selvhjulpen, og leverandøren skal derfor levere både personlig pleje og praktisk hjælp samt mindre komplekse sygeplejeydelser
— Leverandøren skal overholde den til enhver tid gældende lovgivning, notatpligten samt ændringer i praksis.
Vallensbæk Kommune forbeholder sig ret til at udvide forhandlingen således den omfatter mere end én forhandlingsrunde. Processen vil i så fald blive meddelt af Vallensbæk Kommune.
Vallensbæk Kommune yder ikke vederlag for deltagelse i udbuddet, for udarbejdelse af tilbud og deltagelse i forhandling
Rammeaftalen kan forlænges med 1 x 12 mdr.
Der påtænkes indgået aftale med 2 leverandører.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde en tro- og loveerklæring, vedlagt udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver skal opfylde de i udbudsbetingelserne anførte mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen.
Der kræves årlig nettoomsætning på minimum 5 mio. DKK, soliditetsgrad på 20 %, likviditetsgrad på 100 %.
Der må ikke være taget forbehold for fremtidig drift.
Oplysningerne skal være fra det seneste disponible regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde de i udbudsbetingelserne anførte mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
Minimum én reference dokumenterer erfaring med levering af både personlig pleje og praktisk hjælp til offentlige myndigheder. Det er ikke tilstrækkeligt, at der alene i referencen dokumenteres erfaring med enten personlig pleje eller praktisk hjælp.
Minimum én reference dokumenterer levering af rehabiliteringsforløb, efter serviceloven § 83a, til offentlige myndigheder.
Minimum én reference dokumenterer levering af mindre komplekse sygeplejeydelser til offentlige myndigheder.
Rammeaftalen indeholder bestemmelser om etik og socialt ansvar.
Vallensbæk Kommune gør opmærksom på, at rammeaftalen stiller krav om garantistillelse.
Der skal ifm. indgåelse af rammeaftalen underskrives en databehandleraftale.
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres efter bestemmelserne i udbudslovens afsnit III om light-ydelser (sociale og andre specifikke tjenesteydelser).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med efterfølgende forhandling.
Vallensbæk Kommune vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”, hvor nedenstående underkriterier, med angivelse af vægtning, lægges til grund for tildeling:
— Kvalitet (60 %)
— Pris (40 %).
Del VI: Supplerende oplysninger
Hvis tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
— Skifteretten v. Domstolsstyrelsen
— SKAT
— ATP
— Politiet (Kriminalregistret).
— Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af serviceattesten, som fastsat af Vallensbæk Kommune i udbudsbetingelserne.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. 2 uger fra bestilling af serviceattesten er modtaget.
Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud.
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Forhandlingen forventes gennemført som et kortvarigt forløb, hvor der forhandles om forbedringer og præciseringer på baggrund af tilbudsgivers indledende tilbud samt muligheden for at optimere udbudsmaterialet.
Forud for forhandlingen fremsendes en mødedagsorden. For en nærmere beskrivelse af forhandlingen henvises der til udbudsbetingelsernes afsnit. 3.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
By: ikke relevant
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk