Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
DR-røntgenapparatur, FAM-OUH, udskiftning
(24.06.2020)
Siemens Danmark A/S
Ballerup
DR-røntgenapparatur, FAM-OUH, udskiftning
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Iversen
E-mail: soeren.iversen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440374
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Del II: Genstand
DR-røntgenapparatur, FAM-OUH, udskiftning
DR-røntgenapparatur, FAM-OUH, udskiftning.
DR-røntgenapparatur, FAM-OUH, udskiftning.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Syddanmark har til hensigt at indgå aftale om levering af 2 DR-røntgensystemer til Fælles Akut Modtageafsnit (FAM) på Odense Universitetshospital. Aftalen tildeles Siemens, og leverancen omfatter modellen ”YSIO X.pree”.
Følgende argumenter lægges til grund for beslutningen:
— genanvendelse af eksisterende jernkonstruktion i loft og et heraf følgende hurtigt (7 dage). installationsforløb er afgørende, idet minimeret nedetid og derfor minimeret reduceret kapacitet under udskiftning er vitalt i FAM for opretholdelse af nødvendigt minimumsberedskab.
— fortsat anvendelse af kendt betjening fastholder høj kvalitet i sikker betjening med kendte arbejdsgange og minimering af risiko for utilsigtede hændelser med et heraf følgende tilstrækkelig højt patientsikkerhedsniveau.
— vigtig minimering af anvendte personaleressourcer til undervisning i forhold til ressourceforbrug ved undervisning på et andet fabrikat (100 medarbejdere ville i givet skulle undervises for opnåelse af rutineret og sikkert brug af udstyr).
I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
DR-røntgenapparatur, FAM-OUH, udskiftning
By: Ballerup
NUTS-kode: DK DANMARK
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus - Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
By: findes ikke
Land: Danmark
Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:
Har en ordregiver iværksat et begrænset udbud, et udbud efter forhandling med forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse eller et udbud efter proceduren konkurrencepræget dialog, efter udbudsdirektivet,skal en virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet, som ikke er omfattet af ovenstående, skal være indgivet til
Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark