Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=diqbuoxcdn
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Delaftale Vest
(24.02.2021)
PreMed A/S
Jernet 13
6000 Kolding
Delaftale Syd
(24.02.2021)
PreMed A/S
Jernet 13
6000 Kolding
Opdateringer
1) Udbuddet af delaftale 3 (Nord) og delaftale 4 (Aalborg) er annulleret som følge af ordregivers hjemtagning af opgaverne.
2) De i afsnit V.2.4) angivne kontraktværdier er opgjort som de evalueringstekniske priser (før vægtning) x 5, og således med de mængder, der indgik i evalueringen. Kontrakternes værdi vil kunne ændres i henhold til kontraktens bestemmelser om skalering, ligesom en længere varighed af kontrakterne end 5 år vil medføre ændrede samlede kontraktværdier.
3) Mængder:
Kontraktens pkt. 22.a angiver det evalueringsmæssige antal faste beredskaber og enheder, jf. også kontraktbilag 09, og dermed også det forventede antal faste beredskaber og enheder pr. driftstart. Justering vil dog kunne ske før indgåelse af endelig kontrakt under hensyntagen til de begrænsninger, der fremgår af kontraktens pkt. 22.a.
1) Udbuddet af delaftale 3 (Nord) og delaftale 4 (Aalborg) er annulleret som følge af ordregivers hjemtagning af opgaverne.
2) De i afsnit V.2.4) angivne kontraktværdier er opgjort som de evalueringstekniske priser (før vægtning) x 5, og således med de mængder, der indgik i evalueringen. Kontrakternes værdi vil kunne ændres i henhold til kontraktens bestemmelser om skalering, ligesom en længere varighed af kontrakterne end 5 år vil medføre ændrede samlede kontraktværdier.
3) Mængder:
Kontraktens pkt. 22.a angiver det evalueringsmæssige antal faste beredskaber og enheder, jf. også kontraktbilag 09, og dermed også det forventede antal faste beredskaber og enheder pr. driftstart. Justering vil dog kunne ske før indgåelse af endelig kontrakt under hensyntagen til de begrænsninger, der fremgår af kontraktens pkt. 22.a.
Udbud af ambulancetjeneste og liggende / hvilende patienttransport
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Øst
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Aagaard Christiansen
E-mail: schr@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Del II: Genstand
Udbud af ambulancetjeneste og liggende / hvilende patienttransport
De udbudte fire (4) delaftaler omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel (AMB) og udførelse af liggende / hvilende patienttransport (PT).
Udbudsmaterialet, herunder krav til egnethed, er baseret på udbudsmaterialet i Region Midtjyllands igangværende udbud. Såfremt en ansøger har ansøgt om prækvalifikation i Region Midtjyllands udbud, vil grundlaget for denne ansøgning kunne genanvendes i nærværende udbud.
Den i afsnit II.1.5) anslåede værdi er baseret på ordregivers forventede årlige betaling for den samlede ambulancetjeneste i dag (responstidsmodel) x 5 år. Det er ikke muligt at angive en anslået værdi pr. udbudt delaftale (beredskabsmodel).
Såfremt tidspunktet for kontraktens underskrivelse udskydes væsentligt i forhold til det i tidsplanen forudsatte tidspunkt, vil driftstart kunne udskydes tilsvarende, således at det sikres, at implementeringsperioden får en varighed på minimum 11 måneder.
En tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 3 ud af 4 delaftaler. Derudover kan en tilbudsgiver selv begrænse antallet af delaftaler, som denne ønsker at få tildelt. Se nærmere udbudsbekendtgørelsens afsnit VI.3) og udbudsbetingelsernes afsnit 4.2, 4.5 og 10.5.
Delaftale Vest
Den udbudte kontrakt omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter kontrakten udførelse af liggende / hvilende patienttransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til kontraktens punkt 5.0.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes referencer.
Der vil blive lagt vægt på, i hvilket omfang ansøgernes referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- elle sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
23.a Option: Fravalg af mobiliseringstidsbod
23.b Option: Optag af ambulancebehandlerelever
23.c Option: Årlig revisionserklæring
23.d Option: Fravalg af sikkerhedsstillelse.
Delaftale Syd
Den udbudte kontrakt omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter kontrakten udførelse af liggende / hvilende patienttransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til kontraktens punkt 5.0.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes referencer.
Der vil blive lagt vægt på, i hvilket omfang ansøgernes referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- elle sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
23.a Option: Fravalg af mobiliseringstidsbod
23.b Option: Optag af ambulancebehandlerelever
23.c Option: Årlig revisionserklæring
23.d Option: Fravalg af sikkerhedsstillelse.
Delaftale Nord
Den udbudte kontrakt omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter kontrakten udførelse af liggende / hvilende patienttransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til kontraktens punkt 5.0.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes referencer.
Der vil blive lagt vægt på, i hvilket omfang ansøgernes referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- elle sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
23.a Option: Fravalg af mobiliseringstidsbod
23.b Option: Optag af ambulancebehandlerelever
23.c Option: Årlig revisionserklæring
23.d Option: Fravalg af sikkerhedsstillelse
23.e Option: Ambulance på Læsø (Kun delaftale Nord).
Delaftale Aalborg
Den udbudte kontrakt omfatter behandlingskrævende ambulancekørsel, herunder også i særlige tilfælde kørsel med afdøde. Herudover omfatter kontrakten udførelse af liggende / hvilende patienttransport.
Kontrakten er tidsubegrænset og uopsigelig for begge parter de første 5 år. Herefter kan den opsiges med 2 års varsel til udløb af en 5-års periode. For nærmere detaljer om kontraktperioden henvises til kontraktens punkt 5.0.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere pr. delaftale. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige ansøgere blive prækvalificeret. Såfremt antallet af ansøgere, der opfylder de i pkt. III angivne betingelser for deltagelse, overstiger ovennævnte antal, skal der ske en udvælgelse blandt disse egnede ansøgere.
Udvælgelsen vil for hver delaftale ske på baggrund af en vurdering af ansøgernes referencer.
Der vil blive lagt vægt på, i hvilket omfang ansøgernes referencer i indhold er sammenlignelige med de udbudte kontrakter, hvorved forstås referencer vedrørende levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- elle sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder, med særlig vægt på referencer med levering af ambulancedrift og med en årlig kontraktsum på minimum 10 000 000 DKK.
23.a Option: Fravalg af mobiliseringstidsbod
23.b Option: Optag af ambulancebehandlerelever
23.c Option: Årlig revisionserklæring
23.d Option: Fravalg af sikkerhedsstillelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af sin ansøgning aflevere et "fælles europæisk udbudsdokument" (også kaldet "ESPD"), hvori ansøger skal afgive erklæring om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøger er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt gæld mv.), og
— Hvorvidt ansøger er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
— Hvorvidt ansøger er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 (tilsidesættelse af forpligtelser på social lovgivningsområdet m.fl.), nr. 2 (vedrørende konkurs, insolvens- eller likviditetsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer) og nr. 6 (vedrørende uretmæssigt forsøg på at påvirke ordregiverens beslutningsproces mv.).
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller tekniske/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
- Ansøger skal oplyse sin nettoomsætning for hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår.
Hvis ansøger baserer sig på støttende enheder (underleverandører), kan minimumskravet om årlig nettoomsætning opfyldes ved at lægge ansøgers egen nettoomsætning sammen med de forpligtede støttende enheder, som stiller deres økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed.
Bemærk at det kræves, at den støttende enhed hæfter solidarisk med ansøgeren for kontraktens gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
Hvis ansøger er en sammenslutning (konsortium), kan minimumskravet om årlig nettoomsætning opfyldes ved at lægge konsortiets samlede nettoomsætning sammen.
Virksomhederne i sammenslutningen skal hæfte solidarisk, direkte og ubetinget for ydelsen og opfyldelsen af kontrakten.
Det er et minimumskrav, at ansøgers nettoomsætning for hvert af de seneste tre (3) disponible regnskabsår er minimum 10 000 000 DKK.
Ansøger skal beskrive sine væsentligste referencer vedrørende udførelse af ambulancedrift svarende til den udbudte opgave, og som er afsluttet eller har været i drift/er i drift inden for de seneste 3 år. Referencerne skal indeholde en uddybende beskrivelse af opgaven, herunder hvilke ydelser, der konkret er leveret og i hvilket økonomisk omfang.
De angivne referencer vil danne grundlag for udvælgelsen blandt flere egnede ansøgere, jf. punkt II.2.9).
Ansøger skal alene angive fem (5) referencer. Såfremt der angives mere end 5 referener, vil ordregiver alene inddrage de første 5 referencer i udvælgelsen, og se bort fra de resterende referencer.
Støtter ansøger sig på andre virksomheders tekniske og faglige formåen, eller er ansøger et konsortium, skal der alene angives fem (5) referencer for det samlede ansøgerhold.
Det er et minimumskrav, at ansøger har relevant erfaring i form af mindst én (1) sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år.
En reference anses for sammenlignelig:
1) når den vedrører levering af ambulancedrift, drift af paramediciner- eller sygeplejebemandede akutbiler, drift af akutlægebiler, drift af akutlægehelikopter eller tilsvarende præhospitale enheder, og
2) når kontraktsummen årligt udgør eller har udgjort minimum 10 000 000 DKK.
Ansøger skal alene angive fem (5) referencer. Såfremt der angives mere end 5 referencer, vil ordregiver alene inddrage de første 5 referencer i udvælgelsen, og se bort fra de resterende referencer.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget bland de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt kontrakten tildeles en aktør, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. udbudslovens § 144, stk. 6.
Kontrakten indeholder særlige betingelser for kontraktens gennemførelse. Nærmere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Ansøgninger skal uploades i iBinder. Link fremgår af punkt I.3). Ansøgninger kan ikke afgives på anden måde.
2) Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Se nærmere betingelser for prækvalifikation, afsnit 2.
3) Såfremt en ansøger baserer sin tekniske og faglige formåen på støttende enheder (f.eks. underleverandører), skal det i ansøgningen beskrives, hvilke kompetencer underleverandøren stiller til rådighed for ansøger, og hvordan disse kompetencer konkret vil sikres overført til tilbudsgiver. Se betingelser for prækvalifikation afsnit 5.1 og 6.
4) Dokumentation:
Ad pkt. III.1.1). Som bevis for at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, eller § 137, stk. 1, nr. 2 fremlægges: Et uddrag fra relevant register, certifikat eller tilsvarende dokument(er) udstedt af kompetent myndighed. For danske ansøgere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af serviceattest, der ikke må være udstedt mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet.
Ad pkt. III.1.2). Som dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen fremlægges seneste godkendte årsrapport eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, hvis ikke ordregiver kan tilgå disse oplysninger via en offentlig tilgængelig kilde (CVR.dk eller lignende).
Såfremt ansøger baserer sig på anden enhed for at dokumentere økonomisk og finansiel formåen, skal enheden fremlægge dokumentation for, at enheden stiller den pågældende nettoomsætning til rådighed, og påtager sig solidarisk hæftelse, hvis virksomheden tildeles kontrakten. Støtteerklæring er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Enheden skal endvidere fremlægge den ovenstående dokumentation for § 135, og § 137, stk. 1. nr. 2 (serviceattest).
Såfremt ansøger baserer sig på anden enhed for at dokumentere referencer, skal enheden fremlægge dokumentation for, at enheden stiller de angivne referencer til rådighed, ved at påtage sig at udføre de konkrete ydelser, jf. udbudslovens § 144, stk. 3 og udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.3), hvis virksomheden tildeles kontrakten. Støtteerklæring er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Enheden skal endvidere fremlægge den ovenstående dokumentation for § 135, og § 137, stk. 1. nr. 2 (serviceattest).
Såfremt ansøger er et konsortium, skal den enkelte virksomhed i konsortiet fremlægge den ovenstående dokumentation for § 135, og § 137, stk. 1. nr. 2. Endvidere skal konsortieerklæring udfyldes og underskrives af hver virksomhed i konsortiet. Konsortieerklæringen er vedlagt som en del af udbudsmaterialet.
5) En tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 3 ud af 4 delaftaler. Hvis en tilbudsgiver efter tilbudsevalueringen er nummer ét på alle 4 delaftaler, tildeles tilbudsgiveren kontrakt på 3 delaftaler ud fra følgende kriterier:
1) Der skal være kontraktparter på alle delaftaler, dvs. at hvis der kun er én tilbudsgiver på en delaftale, tildeles tilbudsgiveren den pågældende delaftale.
2) Begrænset af den første betingelse, jf. 1), vælges den kombination af tilbud, som samlet set giver den for ordregiver økonomisk mest fordelagtige løsning (det laveste samlede evalueringsbeløb på tværs af delaftalerne).
Såfremt der kun er én tilbudsgiver på alle 4 delaftaler, bortfalder reglen om, at en tilbudsgiver maksimalt kan tildeles 3 ud af 4 delaftaler. I denne situation vil en tilbudsgiver kunne tildeles alle 4 delaftaler.
6) Mængder:
Kontraktens pkt. 22.a angiver det evalueringsmæssige antal faste beredskaber og enheder, jf. også kontraktbilag 09, og dermed også det forventede antal faste beredskaber og enheder pr. driftstart. Justering vil dog kunne ske før indgåelse af endelig kontrakt under hensyntagen til de begrænsninger, der fremgår af kontraktens pkt. 22.a.
7) Kontrolberegninger/hjemtagning:
Der gennemføres kontrolberegning, og der vil kunne træffes politisk beslutning om hjemtagning af en eller flere delaftaler. Se udbudsbetingelsernes afsnit 4.5.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt.
Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk