Fakta om udbudet
Udbyder
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Rammeaftale 17.17 Vikarydelser
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Vejledende forhåndsmeddelelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S
Zeppelinerhallen, Islands Brygge 55
Att: Henrik Østergaard
2300 København S
DANMARK
Telefon: +45 33427000
Mailadresse: heo@ski.dk
Fax: +45 33914144
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.ski.dk
Del II.B: Kontraktens genstand (Varer eller tjenesteydelser)
Rammeaftalen indgås til anvendelse for statslige og (amts/regionale) kommunale myndigheder og institutioner m.fl. samt tilskudsinstitutioner og andre offentlige virksomheder m.fl. der er tilsluttet abonnements ordningen hos Statens og Kommunernes Indkøbs Service A/S. Abonnementsordningen omfatter for tiden ca. 11 500 kunder.
Ekskl. Grønland og Færøerne.
NUTS-kode DK0
SKI planlægger at udbyde vikar-området som 4 selvstændige delaftaler:
Delaftale 1 Sundhed og omsorg, Social og sundhedsvikarer samt hjemmesygeplejersker:
1. Social og sundhedshjælpere samt hjemmehjælpere
2. Social og sundhedsassistenter samt plejehjemsassistenter
3. Sygehjælpere samt sundhedshjælpere
4. Plejemedhjælpere
5. Plejere
6. Medhjælpere
7. Hjemmesygeplejersker.
Delaftale 2 Sundhed og omsorg, Sygeplejersker med speciale:
1. Sygeplejersker i psykiatrisk sygepleje
2. Sygeplejersker i anæstesiologisk sygepleje
3. Sygeplejersker i intensiv sygepleje
4. Sygeplejersker i infektions-hygiejne
5. Sygeplejersker i kræftsygeplej
6. Sundhedsplejerske.
Delaftale 3 Kontor og administration:
1. Lettere kontorarbejde, reception
2. Taster, kontorassistent, kundeservice, lettere sagsbehandler og sekretær
3. Chefsekretær, overassistent, korrespondenter
4. Økonomimedarbejdere, Personale-/salgskonsulenter og IT-supportere
5. Jurister, Ingeniører og Programmører.
Delaftale 4 Jordbrugskontrollører:
Kontrollører skal udføre kontrol med arealtilskud på både bedrifter med plante- og husdyravl.
Enten anslået værdi eksklusive moms: 444 000 000 DKK
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja79610000, 79624000, 79625000, 79621000, 79612000, 79620000, 85141200, 85141210, 98513310, 98513300
Der vil blive tale om løbende bestillinger i kontraktperioden.
Rammeaftalen forventes udbudt på ny 2-4 år efter kontraktindgåelsen.
Sproget er dansk.
Tildelingskriteriet er »laveste pris«, vægtning af priselementer vil fremgå af udbudsmaterialet.
Der påtænkes indgået rammeaftaler med 2-4 leverandører pr. geografisk område, pr. delaftale.
Udbuddet forventes at vil blive gennemført som et offentligt udbud. Vikarydelser er kategoriseret som en type II B ydelse i EU's Udbudsdirektiv, og er derfor ikke underlagt EU-udbudspligt. SKI forventer dog, at udbuddet vil bliver annonceret i EU-databasen TED. Udbuddet vil blive gennemført i overensstemmelse med reglerne og principperne i EUF-traktaten, herunder principperne om ligebehandling og gennemsigtighed.
SKI forventer at offentliggøre en udbudsbekendtgørelse medio august 2015. Udbuddet gennemføres elektronisk på www.ski.dk
Nærværende vejledende forhåndsmeddelelse offentliggøres med henblik på at gøre potentielle leverandører opmærksomme på udbuddet, og at foretage en høring baseret på et dokument, hvor SKI kort har beskrevet nogle centrale elementer, som påtænkes indeholdt i det kommende udbud af vikarydelser, som vil blive gjort tilgængeligt for potentielle tilbudsgivere.Bekendtgørelsen igangsætter således ikke selve udbuddet af rammeaftalen, men sikrer en mulighed for potentielle tilbudsgivere til at kommentere på dokumentet, hvor SKI kort har beskrevet nogle centrale elementer, som påtænkes indeholdt i det kommende udbud forud for selve udbuddet, jf. nærmere herom nedenfor.
Et link til materialet, der kommer i høring vil fra den 17.6.2015 være tilgængelig på: http://www.ski.dk/sider/udbud.aspx?aftId=17170015 Her vil det ligeledes fremgå, hvordan SKI ønsker at modtage kommentarer/forslag.
Den tekniske dialog baseres på et dokument, hvor SKI kort har beskrevet nogle centrale elementer, som påtænkes indeholdt i det kommende udbud. Dokumentet indeholder spørgsmål til potentielle tilbudsgivere og andre interesserede.SKI ønsker tilbagemelding på, om de beskrevne elementer er udformet på en kommerciel fornuftig måde, og afspejler kundernes behov og markedet for vikarydelser. Potentielle tilbudsgivere opfordres til at melde tilbage med forslag til ændringer, rettelser eller tilføjelser.
SKI er ikke forpligtet til at imødekomme de indkomne kommentarer m.v. SKI vil dog vurdere lovligheden og hensigtsmæssigheden af alle indkomne kommentarer og ændringsforslag, herunder de juridiske og kommercielle konsekvenser ved at indarbejde dem i udbudsmaterialet.
SKI vil ikke besvare indkomne kommentarer, ændringsforlag, spørgsmål m.v. Høringsfasen har alene til formål at give SKI input til udbudsmaterialet for at sikre, at den kommende rammeaftale for vikarydelser bliver udformet på en kommerciel fornuftig måde, og som afspejler kundernes behov og markedet for vikarydelser. SKI forbeholder sig dog adgang til at henvende sig til potentielle tilbudsgivere for nærmere uddybning af deres kommentarer og ændringsforslag, såfremt disse måtte fremstå uklare eller ufyldestgørende.
Potentielle tilbudsgivere skal være opmærksomme på, at de ved kommentering af materialet accepterer, at SKI kan anvende alle indkomne oplysninger i det endelige udbudsmateriale eller på anden måde kan offentliggøre det i anonymiseret form. SKI skal derfor opfordre til ikke at sende fortrolige oplysninger.
Alle oplysninger og materialer både i denne meddelelse og på hjemmesiden, hvor den tekniske dialog afvikles, er udtryk for ordregivers foreløbige udkast. Ordregiver forbeholder sig således ret til at foretage ændringer i alle oplysninger og materialer i det endelige udbudsmateriale bl.a. på baggrund af den tekniske dialog.
Deltagelse i den tekniske dialog er ikke en forudsætning for at afgive tilbud i den senere udbudsproces.
Svar til den tekniske dialog skal være modtaget hos SKI senest den 30.6.2015 kl. 16:00. Materialet til teknisk dialog vil efter denne frist ikke være tilgængeligt.
Svar til den tekniske dialog, forslag til ændringer, rettelser eller tilføjelser bedes sendt pr. mail til heo@ski.dk
Oplysninger om delaftaler
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:Delaftale nr.: 1Betegnelse: Delaftale 1 Sundhed og omsorg, Social og sundhedsvikarer samt hjemmesygeplejersker— Social og sundhedshjælpere samt hjemmehjælpere
— Social og sundhedsassistenter samt plejehjemsassistenter
— Sygehjælpere samt sundhedshjælpere
— Plejemedhjælpere
— Plejere
— Medhjælpere
— Hjemmesygeplejersker.
79610000, 79624000, 85141200, 85141210, 98513310, 98513300
— Sygeplejersker i psykiatrisk sygepleje
— Sygeplejersker i anæstesiologisk sygepleje
— Sygeplejersker i intensiv sygepleje
— Sygeplejersker i infektions-hygiejne
— Sygeplejersker i kræftsygepleje
— Sundhedsplejerske.
79610000, 79625000, 85141200, 85141210
— Lettere kontorarbejde, reception
— Taster, kontorassistent, kundeservice, lettere sagsbehandler og sekretær
— Chefsekretær, overassistent, korrespondenter
— Økonomimedarbejdere, Personale-/salgskonsulenter og IT-supportere
— Jurister, Ingeniører og Programmører.
79610000, 79620000, 79612000, 79621000
Kontrollører skal udføre kontrol med arealtilskud på både bedrifter med plante- og husdyravl (primært rettet til NaturErhvervstyrelsen).
79610000, 79620000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del VI: Supplerende oplysninger
Skattelovgivning www.skat.dk
Miljøbeskyttelseslovgivning www.mst.dk
Beskyttelse på arbejdspladsen og arbejdsvilkår www.at.dk