23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 131-320990
Offentliggjort
09.07.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Aalborg Kommune

EU-udbud af rammeaftale på køb af brystproteser


Aalborg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Kommune
CVR-nummer: 29189420
Postadresse: Rantzausgade 4, 2. sal
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9000
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Vive Andersen
E-mail: lva@aalborg.dk
Telefon: +45 99314568

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.aalborg.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Brønderslev Kommune
Postadresse: Ny Rådhusplads 1
By: Brønderslev
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9700
Land: Danmark
E-mail: Jorn.Lind@99454545.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.bronderslev.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederikshavn Kommune
Postadresse: Rådhus Allé 100
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
E-mail: HHAN@frederikshavn.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://frederikshavn.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hjørring Kommune
Postadresse: Springvandspladsen 5
By: Hjørring
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9800
Land: Danmark
E-mail: malene.frederiksen@hjoerring.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://hjoerring.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Jammerbugt Kommune
Postadresse: Toftevej 43
By: Aabybro
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9440
Land: Danmark
E-mail: aen@jammerbugt.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.jammerbugt.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Læsø Kommune
Postadresse: Doktorvejen 2
By: Læsø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9940
Land: Danmark
E-mail: nod@laesoe.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.laesoe.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Morsø Kommune
Postadresse: Jernbanevej 7
By: Nykøbing Mors
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 7900
Land: Danmark
E-mail: BL@morsoe.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.mors.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Thisted Kommune
Postadresse: Asylgade 30
By: Thisted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 7700
Land: Danmark
E-mail: bmk@thisted.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.thisted.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af rammeaftale på køb af brystproteser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33184400 Brystproteser
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

EU-udbud vedrørende anskaffelse af brystproteser til Aalborg, Brønderslev, Hjørring, Jammerbugt, Læsø, Morsø og Thisted Kommuner med kontraktstart d. 1. august 2020 samt Frederikshavn Kommune fra d. 1. november 2020

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184400 Brystproteser
33184410 Interne brystproteser
33184420 Eksterne brystproteser
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Aalborg, Brønderslev, Frederikshavn, Hjørring, Jammerbugt, Læsø, Morsø og Thisted Kommuner.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter brystproteser til Aalborg, Brønderslev, Hjørring, Jammerbugt, Læsø, Morsø og Thisted Kommuner med kontraktstart d. 1. august 2020 samt Frederikshavn Kommune fra d. 1. november 2020. Formålet er at danne et visitationsgrundlag for kommunernes bevillinger af brystproteser. Det bemærkes, at indkøb af brystproteser er omfattet af køb og levering af personlige hjælpemidler i henhold til servicelovens § 112. De udbudte kontrakter er rammeaftaler, som forudsættes indgået med én leverandør, jf. udbudslovens § 97. De ordregivende kommuner vil hver især indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sortimentsbredde / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 65
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 076-179317
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136, vil de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 5 blive anvendt.

Udbuddet er d. 7. juli 2020 annulleret pga. manglende konkurrence.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.

En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/07/2020

Send til en kollega

0.033