Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Opdateringer
I stedet for: II.3) Påbegyndelse 13.10.2015. Færdiggørelse 11.10.2019 IV.3.4) 7.9.2015 (13:00) IV.3.7) 7.12.2015 II.3) Påbegyndelse 1.11.2015 Færdiggørelse 31.10.2019 IV.3.4) 28.9.2015 (13:00) IV.3.7) 28.12.2015
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud:
I stedet for: IV.3.4) 28.9.2015 (13:00) IV.3.4) 5.10.2015 (13:00)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse
Sanitetsforbrugsartikler.
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1
Att: Lars Mygind
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72572131
Mailadresse: fmt-id-s209@mil.dk
Internetadresse(r):
Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/47874137.aspx
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/47874137.aspx
Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/47874137.aspx
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/47874137.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Via permalink herunder
Att: Arne Bøgh Drasbæk
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/47874137.aspx
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 48Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 10 000 000 DKKProcedure:
Udbuddet gennemføres som er sortimentsudbud, hvilket indebærer, at der er tale om anskaffelse af et stort antal varenumre inden for flere varekategorier. De oplistede varer I de 11 underkategorier udgør et repræsentativt udsnit af FMI forventet vareforbrug, som er udarbejdet på baggrund af en gennemført analyse for at afdække forbruget I de enkelte kategorier de seneste ca. 12 måneder.
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.
For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/47874137.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.
Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.
33100000, 18424300, 24455000, 33141100, 33141110, 33141111, 33141112, 33141113, 33141114, 33141115, 33141120, 33141121, 33141123, 33141125, 33141128, 33141220, 33141310, 33141321, 33141322, 33141420, 33157110, 33157200, 33157300, 33157800, 33162000, 33169000, 33171200, 33191000, 33194100, 33194200, 33198000, 33673000, 33711500, 33741300, 33760000, 33770000, 33772000
1. handsker
2. luftvejshåndtering
3. instrumenter
4. vask og desinfektion
5. suturer
6. sprøjter
7. kanyler
8. kanyleboks
9. kitler, mundbind, huer og afdækning
10. plastre og bandager
11. iltbehandling.
FMI angiver det årlige forventede aftag af den pågældende vare i Bilag A.2.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Hvis tilbudsgiver har intentioner om at entrere med underleverandører, men vil deltage på egen hånd og alene være ansvarlig for at opfylde kontrakten, skal tilbudsgiver medsende (uploade) dokumentation fra underleverandør(er), at de(n) er medvirkende og stiller sin(e) ydelse(r) fuldt til rådighed for tilbudsgiver (Annex 3 i FMI skabelon kan benyttes).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Soliditetsgraden skal minimum være 25 %.
Faglige kvalifikationer
Tilbudsgiver skal vedlægge oplysninger om tilbudsgivers tekniske kapacitet I form af en liste over tilbudsgivers betydeligste lignende leverancer indenfor de seneste 2 år, gerne med angivelse af beløb og tidspunkt samt, hvis muligt, modtageren af ydelsen. Tilbudsgiver kan anvende bilag 6 I FMI skabelon.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med levering af sanitetforbrugsartikler til enten en offentlig myndighed eller privat virksomhed. Denne erfaring dokumenteres med minimum to lignende tidligere leverancer på referencelisten, der er inden for de seneste 2 år.
Del IV: Procedure
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2014/S 44-073183
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge en underskreven tro og love-erklæring om, I hvilket omfang tilbudsgiverne har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Tilbudsgiver kan anvende bilag 4 I FMI skabelon. Bemærk, at erklæringen skal underskrives af virksomhedens ansvarlige ledelse. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal denne erklæring udfyldes og vedlægges (alternativt en serviceattest) for hver af de deltagende virksomheder I sammenslutningen.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100