Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2341d22b-b28c-4e37-9984-a0236fd59a42/publicMaterial
Udbyder
Esbjerg Kommune
Opdateringer
Følgende frivillige udelukkelsesgrunde er medtaget i udbuddet: § 137, stk. 1, nr. 1 til 6.
Udbud af personlig pleje til hjemmeboende borgere i Esbjerg Kommune
Esbjerg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189803
Postadresse: Torvegade 74
By: Esbjerg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 6700
Land: Danmark
Kontaktperson: Louise Termansen
E-mail: lte@esbjergkommune.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.esbjergkommune.dk/
Del II: Genstand
Udbud af personlig pleje til hjemmeboende borgere i Esbjerg Kommune
Udbuddet vedrører en tjenesteydelseskontrakt på udførsel af personlige plejeopgaver i borgernes eget hjem døgnet rundt, og er omfattet af frit valg af leverandør til personlige opgaver jf. servicelovens § 83 og § 83a samt delegerede sygeplejeydelser efter sundhedslovens § 138. Opgaverne omfatter ikke beboere på plejehjem. Hjemmeboende borgere tildeles ydelsen i henhold til servicelovens § 91 om frit valg. Loven har til formål at sikre, at borgere, der er visiteret til personlig pleje, har frit leverandørvalg. Opgaverne omfatter ikke praktisk hjælp.
Udbuddet gennemføres efter light-regimet i henhold til afsnit III i udbudsloven med en tilbudsfase, hvor der kan forekomme forhandling.
Udbuddet vedrører en tjenesteydelseskontrakt på udførsel af personlige plejeopgaver i borgernes eget hjem døgnet rundt, og er omfattet af frit valg af leverandør til personlige opgaver jf. servicelovens § 83 og § 83a samt delegerede sygeplejeydelser efter sundhedslovens § 138. Opgaverne omfatter ikke beboere på plejehjem. Hjemmeboende borgere tildeles ydelsen i henhold til servicelovens § 91 om frit valg. Loven har til formål at sikre, at borgere, der er visiteret til personlig pleje, har frit leverandørvalg. I Esbjerg Kommune er der en godkendt leverandør af personlig pleje. Den kommunale leverandør står uden for udbuddet, og fortsætter som hidtil. Borgerne vil således fremadrettet kunne vælge mellem 2 leverandører.
Udbuddet omfatter alene de borgere, der er bevilget personlig pleje leveret fra privat leverandør. Det drejer sig pt. om ca. 154 borgere.
Opgaverne omfatter ikke praktisk hjælp.
Det skal bemærkes, at antallet af visiterede timer og borgere kan variere. Grundet borgernes frie valg kan leverandørerne ikke garanteres et bestemt timeantal i kontraktperioden. Den anførte volumen er således alene et estimat, der ikke binder ordregiver.
Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delkontrakter. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet kontrakt kan opnås mere fordelagtige priser og en begrænsning af kommunens kontraktadministration. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med en samlet kontrakt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver vil alene indgå kontrakt med en leverandør, der besidder en tilstrækkelig økonomisk og finansiel formåen til at udføre opgaven.
- En omsætning i det seneste afsluttede regnskabsår på mindst 5 mio. DKK indenfor området personlige plejeopgaver døgnet rundt
- Positiv egenkapital i seneste afsluttede regnskabsår
- Positiv soliditetsgrad i seneste afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes på baggrund af følgende formel: (Egenkapital x 100) / (Totale aktiver).
Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kan dokumenteres ved en af nedenstående punkter:
- Den seneste reviderede og godkendte årsrapport
- En revisorerklæring
- Anden måde der giver ordregiver tilsvarende sikkerhed for kravenes opfyldelse.
Ordregiver vil alene indgå kontrakt med en leverandør, der besidder en tilstrækkelig teknisk og faglig formåen. Ordregiver stiller derfor krav om, at tilbudsgiver skal anføre mindst en reference.
For at være en acceptabel reference skal følgende krav være overholdt:
- Kontrakten skal vedrøre personlige plejeopgaver døgnet rundt efter serviceloven til en anden offentlig myndighed.
- Kontrakten skal have været i kraft 1. januar 2018 eller senere.
- Den månedlige kontraktsum skal i perioden fra 1. januar 2018 og til kontrakten ophørte, alternativt indtil tilbudsfristen, gennemsnitligt have været på mindst 400 000 DKK.
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation på teknisk og faglig kapacitet, jf. udbudslovens § 155, nr. 2.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende frivillige udelukkelsesgrunde er medtaget i udbuddet: § 137, stk. 1, nr. 1 til 6.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk