Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/ad4f74ee-705f-4f08-b10b-4b7fd7e1b95b/publicMaterial
Udbyder
Udlændingestyrelsen
Vindere
Delaftale 1
(20.01.2021)
Røde Kors Asylafdeling
Sandholmgårdsvej 40
3460 Birkerød
Delaftale 2
(20.01.2021)
Tønder Kommune
Wegners Plads 2
6270 Tønder
Delaftale 3
(20.01.2021)
Vesthimmerlands Kommune
Vestre Boulevard 7
9600 Aars
Udbud af kontrakt om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl
Udlændingestyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 77940413
Postadresse: Farimagsvej 51A
By: Næstved
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 4700
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgit Nielsen
E-mail: bini@us.dk
Telefon: +45 30332225
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://nyidanmark.dk/
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om indkvartering og underhold af asylansøgere m.fl.
Udlændingestyrelsen er i medfør af udlændingeloven ansvarlig for at tilvejebringe og drive indkvarteringssteder for asylansøgere m.fl. i Danmark.
Der er på nuværende tidspunkt 14 indkvarteringssteder i drift i Danmark. Den daglige drift af disse indkvarteringssteder varetages af 4 operatører.
Kriminalforsorgen er operatør af indkvarteringsstederne Udrejsecenter Sjælsmark og Kærshovedgård. Disse er ikke omfattet af den udbudte opgave.
Den udbudte opgave omfatter drift af indkvarteringssteder med kontraktopstart pr. 1. januar 2021 og i en periode på et år med mulighed for forlængelse.
Opgaven omfatter bl.a. følgende ydelser, som nærmere beskrevet i udkast til standardoperatørkontrakt:
- Indkvarteringsydelser
- Social- og sundhedsydelser
- Pasningstilbud for børn
- Undervisnings- og fritidstilbud for børn
- Undervisning og aktivering for voksne
- Åbning og/eller lukning af indkvarteringssteder samt op- og nedskalering af pladser
- En decentral inventarfunktion.
Delaftale 1
Delaftale 1 omfatter følgende centre:
1) Modtagecenter Sandholm
2) Børnecenter Sandholm
3) Center Jelling
4) Udrejsecenter Avnstrup.
Se nærmere herom i pkt. II.1.4).
Operatørkontrakten er 1-årig, men indeholder en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge kontrakten.
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Udelukkelsesgrunde:
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis denne er omfattet af udelukkelsesgrundene i ud-budslovens § § 135-137, og denne ikke inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist har fremlagt dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Mindstekrav til egnethed:
— Ansøger skal ved fremvisning af mindst 1 reference kunne dokumentere erfaring med indkvarteringsopgaver eller andre sociale ydelser, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
— Ansøger skal have haft en omsætning eller indtægter på følgende beløb i de seneste 2 reviderede regnskabsår, som anført i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
Udvælgelse:
For hver enkelt delaftale vil ordregiver opfordre maksimum 3 ansøgere til at afgive et indledende tilbud. Udvælgelsen vil blive foretaget i overensstemmelse med det i udbudsbetingelsernes pkt. 6.6 anførte.
Kontraktperioden gælder fra den 1. januar 2021 til den 31. december 2021 med mulighed for forlængelse op til 3 gange 1 år ad gangen.
Kontrakten er 1-årig. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi er fastsat med udgangspunkt i fuld udnyttelse af forlængelsesoptioner.
Delaftale 2
Delaftale 2 omfatter følgende centre:
1) Børnecenter Tønder
2) Center Hviding
3) Center Aaløkke.
Se nærmere herom i pkt. II.1.4).
Operatørkontrakten er 1-årig, men indeholder en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge kontrakten.
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Udelukkelsesgrunde:
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis denne er omfattet af udelukkelsesgrundene i ud-budslovens § § 135-137, og denne ikke inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist har fremlagt dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Mindstekrav til egnethed:
— Ansøger skal ved fremvisning af mindst 1 reference kunne dokumentere erfaring med indkvarteringsopgaver eller andre sociale ydelser, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
— Ansøger skal have haft en omsætning eller indtægter på følgende beløb i de seneste 2 reviderede regnskabsår, som anført i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
Udvælgelse:
For hver enkelt delaftale vil ordregiver opfordre maksimum 3 ansøgere til at afgive et indledende tilbud. Udvælgelsen vil blive foretaget i overensstemmelse med det i udbudsbetingelsernes pkt. 6.6 anførte.
Kontraktperioden gælder fra den 1. januar 2021 til den 31. december 2021 med mulighed for forlængelse op til 3 gange 1 år ad gangen.
Kontrakten er 1-årig. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi er fastsat med udgangspunkt i fuld udnyttelse af forlængelsesoptioner.
Delaftale 3
Delaftale 3 omfatter følgende centre:
1) Børnecenter Østrup
2) Center Holstebro
3) Center Ranum.
Se nærmere herom i pkt. II.1.4).
Operatørkontrakten er 1-årig, men indeholder en option, der giver Udlændingestyrelsen adgang til enten helt eller delvist at forlænge kontrakten.
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Udelukkelsesgrunde:
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis denne er omfattet af udelukkelsesgrundene i ud-budslovens § § 135-137, og denne ikke inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist har fremlagt dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Mindstekrav til egnethed:
— Ansøger skal ved fremvisning af mindst 1 reference kunne dokumentere erfaring med indkvarteringsopgaver eller andre sociale ydelser, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
— Ansøger skal have haft en omsætning eller indtægter på følgende beløb i de seneste 2 reviderede regnskabsår, som anført i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
Udvælgelse:
For hver enkelt delaftale vil ordregiver opfordre maksimum 3 ansøgere til at afgive et indledende tilbud. Udvælgelsen vil blive foretaget i overensstemmelse med det i udbudsbetingelsernes pkt. 6.6 anførte.
Kontraktperioden gælder fra den 1. januar 2021 til den 31. december 2021 med mulighed for forlængelse op til 3 gange 1 år ad gangen.
Kontrakten er 1-årig. Den i pkt. II.2.6) anslåede værdi er fastsat med udgangspunkt i fuld udnyttelse af forlængelsesoptioner.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Udelukkelsesgrunde:
Ansøger er udelukket fra at deltage i udbuddet, hvis denne er omfattet af udelukkelsesgrundene i ud-budslovens § § 135-137, og denne ikke inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist har fremlagt dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Mindstekrav til egnethed:
— Ansøger skal ved fremvisning af mindst 1 reference kunne dokumentere erfaring med indkvarteringsopgaver eller andre sociale ydelser, som nærmere beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
— Ansøger skal have haft en omsætning eller indtægter på følgende beløb i de seneste 2 reviderede regnskabsår, som anført i udbudsbetingelsernes pkt. 6.4.
Udvælgelse:
For hver enkelt delaftale vil ordregiver opfordre maksimum 3 ansøgere til at afgive et indledende tilbud. Udvælgelsen vil blive foretaget i overensstemmelse med det i udbudsbetingelsernes pkt. 6.6 anførte.
Vilkår for kontraktens udførelse fremgår af udkast til standardoperatørkontrakt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i overensstemmelse med udbudslovens afsnit III og den procedure, der er anført i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at tildele en eller flere af operatørkontrakterne på baggrund af det indledende tilbud og altså uden, at der gennemføres et forhandlingsforløb for den eller de pågældende operatørkontrakter/delaftaler.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Der henvises til klagefristerne, der fremgår af lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk