23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 194-468563
Offentliggjort
06.10.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Sjælland

Opdateringer

Annullering
(15.02.2021)

Ordregiver er blevet bekendt med fejl i udbudsmaterialet, der har foranlediget, at ordregiver annullerer udbuddet, idet udbudsmaterialet ikke er fundet egnet til at danne grundlag for tildeling. Ordregiver er nødsaget til at gå om.

Udbud af anæstesiapparater samt udstyr og apparaturafhængige forbrugsartikler hertil


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Thorsøe
E-mail: mortt@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 40493156

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Thorsøe
E-mail: mortt@regionssjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://rn.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Thorsøe
E-mail: mortt@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Thorsøe
E-mail: mortt@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk/wm157175

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Thorsøe
E-mail: mortt@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:

Udbud af anæstesiapparater samt udstyr og apparaturafhængige forbrugsartikler hertil.

Udbuddet omfatter alle 5 regioner.

Region Sjælland er tovholder.

De øvrige regioner er med på option.

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=244765&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=244765&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af anæstesiapparater samt udstyr og apparaturafhængige forbrugsartikler hertil

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33172100 Anæstesiudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud i henhold til afsnit II i udbudsloven af en rammeaftale vedrørende anskaffelse af anæstesiapparater samt udstyr og apparaturafhængige forbrugsartikler hertil.

Udbuddet omfatter alle 5 regioner.

Region Sjælland er tovholder.

De øvrige regioner er med på option.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 150 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33170000 Anæstesi og genoplivning
33172000 Udstyr til anæstesi og genoplivning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbud i henhold til afsnit II i udbudsloven af en rammeaftale vedrørende anskaffelse af anæstesiapparater samt udstyr og apparaturafhængige forbrugsartikler hertil.

Udbuddet omfatter alle 5 regioner.

Region Sjælland er tovholder.

De øvrige regioner er med på option.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 150 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

De øvrige 4 regioner er med på option.

Kontrakt kan tiltrædes op til 12 måneder efter forventet kontraktstart 1. marts 2021.

Yderligere optioner:

- Tilkøb af serviceaftale

- Tilkøb af uddannelse

- Tilkøb af reservedele

- Tilkøb af reservedelsforsikring

- Tilkøb af forbrugsvarer

- Tilkøb af udstyrsoptioner

- Tilkøb af servicekits

- Tilkøb af serviceeftersyn.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Deltagende regioner:

- Region Nordjylland

Niels Bohrs Vej 30

9220 Aalborg Ø

- Region Midtjylland

Skottenborg 26

8800 Viborg

- Region Sjælland

Alleen 15

4180 Sorø

- Region Hovedstaden

Kongens Vænge 2

3400 Hillerød

- Region Syddanmark

Damhaven 12

7100 Vejle.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.

Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælles europæiske udbudsdokument.

Der gøres særligt opmærksom på, at visse af disse frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudslovens § 136. Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgiveren fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om følgende forhold (frivillige udelukkelsesgrunde): Udbudslovens §137, stk. 2.

Inden tildeling af endelig kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge følgende dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene:

- Som bevis for at tilbudsgiveren har opfyldt sine forpligtelser over for det offentlig med hensyn til betaling af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger, at den ikke er dømt for strafbare forhold, og at den ikke er under konkurs, likvidation, rekonstruktion eller lignende situation kan tilbudsgiveren fremlægge en serviceattest. Serviceattest udstedes af Erhvervsstyrelsen.

Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene i

udbudslovens § 137, stk. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens 138.

Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiver ikke inden for en passende frist (på

min. 2½ uge) har forelagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed. Om hvad, der fordres til tilstrækkeligt dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Positiv egenkapital det seneste regnskabsår.

Vær opmærksom på, at der skal vedlægges et særskilt ESPD for virksomheder, som tilbudsgiver evt. baserer sin formåen på, og at støtteerklæring, skal udfyldes og underskrives.

Hvis tilbudsgiver udgør et konsortium, skal der fremsendes et særskilt ESPD for alle deltagere i konsortiet, og erklæring om fælles befuldmægtiget og solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse.

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andres enheders formåen, regnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Egenkapital:

Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det seneste regnskabsår er positiv. Som dokumentation for herfor skal den vindende tilbudsgiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed tilbudsgiver tilhører:

1) Hvis tilbudsgiver er revisionspligtig:

- Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.

2) Hvis tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:

- Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring

- eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der stilles i kontraktens pkt. 36 krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og

antikorruption.

Der stilles i kontraktens pkt. 37 krav om, at sælger skal sikre, at ansatte hos sælger og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten i Danmark, herunder i forbindelse med [installation], er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/11/2020
Tidspunkt: 09:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 01/03/2022
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 03/11/2020
Tidspunkt: 09:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers oplyste e-mail.

Tilbud skal affattes på dansk.

Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne. Bemærk at ordregiver forud for tildeling af kontrakt er forpligtet til at kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD (jf. udbudslovens § § 152-155). Denne dokumentation skal være ordregiver i hænde senest 18 dage efter, at den pågældende tilbudsgiver har modtaget anmodning herom. Det samme gælder for de virksomheder, som den vindende tilbudsgiver måtte basere sit tilbud på. Fristen vil alene blive forlænget af ordregiver i særlige tilfælde.

Dokumentation for en dansk tilbudsgiver er en serviceattest udstedt senest 6 måneder før tilbudsfristen samt dokumentation for opfyldelse af mindstekravene. Dokumentation for en udenlandsk tilbudsgiver afhænger af mulighederne i det pågældende land.

Serviceattest kan rekvireres her:

https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest

Bemærk følgende vedr. ESPD: Erhvervsstyrelsen skal i forbindelse med udstedelse af serviceattest indhente en straffeattest fra Kriminalregisteret for samtlige medlemmer af virksomhedens bestyrelse og direktion mm.

Erhvervsstyrelsen kan kun indhente sådanne straffeattester med de pågældende personers samtykke og har derfor behov for en samtykkeerklæring. Disse personer skal endvidere afgive en tro- og loveerklæring vedr. de strafbare forhold, som straffeattesten indhentet af Erhvervsstyrelsen ikke omfatter. Samtykke- og tro- og loveerklæringerne er gyldige i et år, og tilbudsgiver opfordres derfor til allerede nu at indhente dem fra bestyrelses- og direktionsmedlemmer, så fristen for indhentelse af serviceattest kan overholdes. Link til skabelon for samtykke- og tro- og loveerklæring findes på ovennævnte hjemmeside.

Bemærk yderligere: Den, der anmoder om serviceattesten, skal have fuldmagt fra virksomheden til – på vegne af virksomheden – at give samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter strafoplysninger om virksomheden, og afgive erklæring om, hvorvidt virksomheden inden for de seneste 4 år er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for ét eller flere forhold indeholdt i udbudslovens § 135. Særligt danske tilbudsgivere med bestyrelses- eller direktionsmedlemmer i udlandet:

- Erhvervsstyrelsen vil indhente danske straffeattester for udenlandske ledelsesmedlemmer, hvilket betyder, at der i forbindelse med rekvirering af serviceattest skal uploades kopi af ID samt samtykke- og tro- og loveerklæringer for udenlandske personer i virksomhedens bestyrelse og direktion mm.

Ordregiver kan desuden kræve, at tilbudsgiver fremlægger dokumentation fra andre lande, hvis dette vurderes relevant, herunder fra ledelsesmedlemmets hjemland. Udsteder det pågældende land ikke straffeattester, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde (jf. ESPD del III A), kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en

erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.

Særligt udenlandske tilbudsgivere:

- Er tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder tilbudsgivers hjemland ikke de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.

- Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det pågældende land.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Ikke relevant
By: Ikke relevant
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/10/2020

Send til en kollega

0.047