23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 215-527166
Offentliggjort
04.11.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Hovedstaden

Vindere

(04.11.2020)
Stryker Danmark
Langelinie Alle 35
2100 København

Mobil CT og Navigation til Rigshospitalet

(01.03.2021)
Stryker Danmark
Langelinie Alle 35
2100 København

Mobil CT og Navigation til Rigshospitalet


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kasper Færgemann
E-mail: kasper.qvist.faergemann@regionh.dk
Telefon: +45 20573433
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Mobil CT og Navigation til Rigshospitalet

Sagsnr.: 2925
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33115100 CT-scannere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Levering, installation og idriftsættelse af Mobil CT og Navigation til operativ behandling af højt specialiseret rygkirurgi, traume- og tumorkirurgi, samt forbrug af instrumentbatterier.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 12 943 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33100000 Medicinsk udstyr
33115100 CT-scannere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Levering, installation og idriftsættelse af 1 stk. Mobil CT og Navigation til operativ behandling af højt specialiseret rygkirurgi, traume- og tumorkirurgi samt indkøb af 7 000 forbrugsartikler (instrumentbatterier) og tilrådighedsstillelse af yderligere 1 stk.komplet Mobil CT og Navigation over en samlet kontraktperiode på 7 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er option på serviceaftale i 5 år efter udløb af afhjælpningsperioden på 2 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Levering, installation og idriftsættelse af Mobil CT og Navigation til Rigshospitalet er omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. udbudsloven § 80, stk. 3, nr. 2, idet kontrakten af tekniske grunde kun kan overdrages til én bestemt økonomisk aktør. Disse krav vedrører ordregivers ufravigelige tekniske krav til udstyret:

- En mobil CT scanner med minimum 32 slides og navigation.

- CT skanneren skal kunne scanne hele rygsøjlen i ét scan og således en længde på scan der skal være minimum 90 cm, herudover minimum 45 cm brede scanninger i hele længden således at hele bækkenet kan skannes i et skan. Øger præcisionen.

- Det skal være CT mhp bedst mulige soft tissue differentiering, billeder skal kunne fusioneres med billeddannelser fra MRI og CT-myelografi når behov. Soft tissue differentiering er alt afgørende i tumorkirurgien således at patientsikkerheden øges når man fjerner tumor (kan sikre sig tilpas store resektionsrande og dermed få hele tumor ud i et stykke) og dermed øge overlevelsen for den enkelte patient.

- Scanner skal have integreret operationssokkel. Med henblik på mobilitet, stabilitet på gulv og sikkerhed.

- Scanner skal være forberedt til robot teknologi og leverandøren skal fremadrettet kunne levere dette som open source. Når teknologien er udviklet vil der kunne opnås større sikkerhed og præcision ved operationerne.

- Leverandøren skal eje teknologien således at fremtidig opgradering af software sikres.

- Producenten skal uddanne vores egne teknikere (CIMT) som "first line assistenter” således at vi er uafhængige af personer exhouse. Det øger patientsikkerheden at der ikke skal ventes på kontakt exhouse. Vi har haft situationer hvor teknikker ikke har kunnet kontaktes exhouse med patienter på lejet og det er selvfølgeligt meget uhensigtsmæssigt og kan i sidste ende betyde forlænget operationer og øget risiko for patienten.

- Navigationen skal leveres med aktiv navigation (eksempelvis ved brug af LED teknologi) således at kirurgen under proceduren i det sterile felt har kontrol over navigationsskærmen således at, eksempelvis: zoom, skruestørrelse mm på skærmen kan styres. Det er envidere vigtigt at der er mulighed for at markere rescue points ved indledningen af proceduren via den aktive teknologi således at man undgår at skulle scanne patienten igen hvis spine tracker flyttes accidentielt. Når kirurgen selv har kontrollen er han ikke afhængig af om personalet der ikke er i vask til operationen kan betjene udstyret.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30/10/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Stryker Danmark
CVR-nummer: 21327581
Postadresse: Langelinie Alle 35
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 12 943 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Tildeling af offentlig kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/10/2020

Send til en kollega

0.032