Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik
Vindere
Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering
(04.11.2020)
Illumina Denmark ApS
Ørestads Boulevard 73
2300 København
Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering
Medicoteknik
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Kløvervænget 16
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christesen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering
Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering.
Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Danmarks 5 regioner har alle veletablerede laboratorier. Laboratorierne har gennemført helgenomanalyser i en længere periode. Laboratorierne har etableret den nødvendige infrastruktur og vidensgrundlag for at kunne gennemføre helgenomsekventering. Laboratorier har indkøbt og ibrugtaget både helgenomsekventeringsmaskiner samt mindre sekventeringsmaskiner alle af mærket illumina.
Det er besluttet at der på landsplan skal gennemføres 120 000 helgenomsekventeringer over de næste 2-4 år på regionernes laboratorier. De omfattende genetiske analyser, skal blive en del af lægernes redskab, når de skal behandle patienter.
Der er derfor behov for at de 5 regioner skal indkøbe reagenser og øvrige forbrugsstoffer til 120 000 helgenomsekvenseringer samt indkøb af øvrige forbrugsstoffer til genetisk sekventeringer på eksisterende Illumina apparatur.
Rammeaftalen har en kontraktsperiode på 2 år med mulighed for 2 års forlængelse. Da regionerne har etablerede laboratorier som kan dække det nationale behov for helgenomsekventeringer, er det er et ufravigeligt krav at tilkøbet kan bruges på regionernes nuværende apparatur, som har fuld integration med regionernes, nuværende IT-løsninger og software.
På baggrund af en markedsanalyse gennemført af de 5 regioner, er det konstateret, at det udelukkende er producenten af de indkøbte helgenomsekventeringsmaskiner samt sekventeringsmaskiner; Illumina som kan levere brugbare reagenser og forbrugsstoffer, til Illumina apparatur.
De 5 regioner ønsker derfor at foretage en direkte tildeling til Illumina på ovennævnte kontrakt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Fællesindkøb af reagenser m.m. til helgenomsekventering
Postadresse: Ørestads Boulevard 73
By: København
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark