Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik
Vindere
Opgradering af Siemens interventionsrum, B-lab stue 7, Hjertesygdomme, AUH
(06.11.2020)
Siemens Healthcare A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
Opgradering af Siemens interventionsrum, B-lab stue 7, Hjertesygdomme, AUH
Region Midtjylland, Indkøb & Medicoteknik
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 33466781
Postadresse: Nørrebrogade 44, Bygning 2A, 3. sal, DK-8000 Aarhus C
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Gitte Buch Starup
E-mail: gitte.starup@stab.rm.dk
Telefon: +45 30922405
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.im.rm.dk
Del II: Genstand
Opgradering af Siemens interventionsrum, B-lab stue 7, Hjertesygdomme, AUH
Region Midtjylland har på vegne af Aarhus Universitetshospital (AUH) behov for at opgradere et eksisterende ældre Siemens interventionsrum (Siemens Axiom Artis) med et nyt Siemens Artis Q.zen, et ultra low dose angiografi system.
Aarhus Universitetshospital, Palle Juul-Jensen Boulevard 99, 8200 Aarhus N
Region Midtjylland har på vegne af Aarhus Universitets Hospital (AUH) behov for at opgradere et eksisterende Siemens AXIOM Artis, interventionssystem på Hjertesygdomme, B-lab stue 7. Stuen opgraderes til Siemens Artis Q.zen, et ultra low dose angiografi system.
Der er tale om en Siemens opgradering af B-lab stue 7 på hjertesygdomme, AUH. Udstyret skal primært anvendes til RFA-procedurer og pacemakerimplantationer.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Aarhus Universitets Hospital (AUH) har behov for at opgradere et eksisterende Siemens AXIOM Artis, interventionssystem på hjertesygdomme, B-lab stue 7. Stuen opgraderes til Siemens Artis Q.zen, et ultra low dose angiografi system.
Anskaffelsen foretages som et suppleringskøb, omfattet af udbudsloven § 81 stk. 3, nr. 2, idet der foretages supplerende leveringer fra oprindelig leverandør, til opgradering af allerede eksisterende installation.
Følgende er omfattet: C-arm, leje, betjeningsenheder, 3D arbejdsstation samt tekniske installationer udskiftes, mens enheder som gulvplade, belysning, kabelføringsveje, huller i gulv samt basal software og licenser genanvendes.
Ovennævnte opgradering indebærer unikke kliniske og driftsmæssige fordele for ordregiver, heriblandt minimale bygningsændringer, optimalt brugerinterface, magen til arytmigruppens tilsvarende 2 systemer for elektrofysiologiske procedurer, lavdosis billedkæde, flad indlæringskurve, ensartet workflow og fuldt integreret interface med øvrigt eksisterende medicoteknisk udstyr, på tværs af arytmigruppens rum.
Endvidere vil den aftalte garanti og minimum 10 års fremadrettet garanteret levetid, resultere i en betydelig økonomisk fordelagtig løsning, som samtidig bidrager til regionens ambition om cirkulær økonomi og grøn omstilling.
På baggrund af ovenstående tildeles kontrakten til Siemens Healthcare A/S Danmark.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Opgradering af Siemens interventionsrum, B-lab stue 7, Hjertesygdomme, AUH
CVR-nummer: 88578228
Postadresse: Borupvang 9
By: Ballerup
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.