Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Hillerød Kommune
Vindere
Dentalmaterialer til tandplejen i Hillerød Kommune
(19.03.2021)
Plandent A/S
Jydekrogen 16
2625 Vallensbæk
Dentalmaterialer til tandplejen i Hillerød Kommune
Hillerød Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189366
Postadresse: Trollesmindealle 27
By: Hillerød
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Pia Skov Johansen
E-mail: indkob@hillerod.dk
Telefon: +45 72320000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hillerod.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://permalink.mercell.com/142017063.aspx
Postadresse: Rådhuspladsen 1
By: Halsnæs
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland</span>
Postnummer: 3300
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisbeth Damborg
E-mail: LISDS@halsnaes.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.halsnaes.dk
Del II: Genstand
Dentalmaterialer til tandplejen i Hillerød Kommune
Tandplejen i Hillerød Kommune ønsker at indgå en 4-årig rammeaftale med en leverandør af dentalmaterialer. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6). Baggrunden herfor er økonomiske hensyn, idet der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen og at ordregiver vil modtage bedre priser ved en samlet kontrakt.
Hillerød
Tandplejen i Hillerød Kommune er et tilbud til 12 000 børn og unge. I februar 2021 flytter kommunes nuværende 6 klinikker sammen i et nyt tandplejehus i Hillerød, således at alle tandplejens kompetencer bliver samlet på en central klinik.
Tandplejen i Hillerød udfører ligeledes tandregulering på børn og unge, som er tilmeldt folkeregistret i Halsnæs Kommune, hvorfor Halsnæs Kommune ligeledes fremgår som ordregiver på dette udbud. Det er i praksis Hillerød Kommune som indkøber de produkter der bruges til tandregulering af børn og unge i Halsnæs Kommune, hvorefter Halsnæs afregnes herfor.
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå rammeaftale på i alt 10 varegrupper fordelt på følgende:
1) Aftryk og cementering
2) Sprøjter og kanyler
3) Desinfektion og sterilisation
4) Tandlægefaglige engangsartikler
5) Fyldninger
6) Instrumenter
7) Rodbehandling
8) Præparation og pudsning
9) Profylakse
10) Handsker.
Der er en option på et bestillingssystem, som tilbudsgiver skal tilbyde i henhold til bilag 1.1.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal udfylde et ESPD, som udfyldes i Mercell. Hvis ansøger er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde et ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
Tilbudsgivers samlede årsomsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver endnu ikke kan fremvise 3 afsluttede regnskabsår, skal tilbudsgiver fremsende regnskab for de år der er afsluttet.
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
Tilbudsgivers samlede årsomsætning skal som minimum være 800 000 DKK.
Referencer for tilsvarende leverancer inden for dental materialer, jf. pkt. 1.4) i udbudsbetingelserne, hvor hver reference skal indeholde oplysninger om:
- Start- og evt. slutdato for leverancen
- Modtager af leverancen (kunden)
- Kontraktværdi i DKK ekskl. moms for leverancen
- Kort beskrivelse af leverancen.
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
Tilbudsgiver skal have minimum 3 relevante referencer inden for det udbudte område inden for de seneste 3 år. Hver reference skal beskrives med maks. 1 A4 side.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2024
Ordregiver anvender de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3 og nr. 6.
Ad pkt. IV.2.4) Ansøgning og tilbud, inklusive bilag, skal afleveres på dansk. Eksisterende teknisk standard dokumentation som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk. (skal være det samme som i udbudsbetingelserne)
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
2) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk