23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 240-594429
Offentliggjort
09.12.2020
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Frederikshavn Kommune

Vindere

(09.12.2020)
Aktiv Hverdag ApS
Grønlandsvej 22
9900 Frederikshavn

Hjemmepleje jf. servicelovens § 83


Frederikshavn Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Frederikshavn Kommune
CVR-nummer: 29189498
Postadresse: Rådhus Allé 100
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
E-mail: hhan@frederikshavn.dk
Telefon: +45 98458620
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.frederikshavn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://frederikshavn.dk/erhverv/leveradoer/aktuelle-udbud/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Hjemmepleje jf. servicelovens § 83

Sagsnr.: Emn-2018-02405
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85311100 Forsorg for ældre
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Tillæg til kontrakt som følge af Covid19, hvor det aftales, at der må ansættes uddannede serviceassistenter. Jobbet består af rengøringsruter i hjemmepleje og rengøring på plejecentre.

Der er tale om en tidsbegrænset periode der løber til udgangen af 2021. Perioden kan forlænges, hvis der forsat er et behov som følge af Covid19.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Frederikshavn Kommune har indgået kontrakt med kommunens leverandører på hjemmepleje - fritvalgsområdet, om at leverandørne for en tidsbegrænset periode må anvende uddannede serviceassistenter til at udføre rengøringsruter i hjemmepleje og rengøringsopgaver på plejecentrene.

Grundet Covid-19, samt manglende ansøgere med rette uddannelse har kommunen vurderet at det vil være hensigtsmæssigt at ansætte serviceassistenter til rengøring, for at opfylde behovet for manglende arbejdskraft.

Der er tale om en tidsbegrænse periode, der løber til udgangen af 2021, med eventuel forlængelse, hvis der fortsat er et behov grundet covid-19.

I den udstrækning det vil være muligt vil leverandørerne bestræbe sig på at lave uddannelsesaftaler med de serviceassistenten der efter 2021 ønsker at tage en SOSU-uddannelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

Som følge af Covid19 og mangel på uddannet personale.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 066-158004

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
04/12/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Aktiv Hverdag ApS
CVR-nummer: 31459082
Postadresse: Grønlandsvej 22
By: Frederikshavn
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9900
Land: Danmark
Telefon: +45 98485079
Internetadresse: https://aktiv-hverdag.dk/
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 1.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Jura og Udbud
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/12/2020

Send til en kollega

0.047