23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 151-278277
Offentliggjort
07.08.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

RSKØ-2015-158

(24.11.2015)
Siemens A/S
Borupvang 3
2750 Ballerup

SPECT-CT Scanner (delaftale 1)Processing software, Klient-server løsning (delaftale 2).


Region Sjælland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Sjælland
29190658
Køgevej 9-13
Att: Niels-Henrik Christiansen
4000 Roskilde
DANMARK
Telefon: +45 20240145
Mailadresse: nhc@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/137394

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148284&B=RS

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=148284&B=RS

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
SPECT-CT Scanner (delaftale 1)
Processing software, Klient-server løsning (delaftale 2).
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Køge.

NUTS-kode DK02

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
SPECT-CT Scanner til Køge Sygehus.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33115100, 48318000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
1 stk. SPECT-CT scannere og Processing software, Klient-Server løsning inkl. leverancer beskrevet i CTM.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Option skal gælde for eventuelle behov på alle sygehuse i Region Sjælland, Region Midtjylland og Region Nordjylland.
Option skal gælde for op til 3 tilsvarende SPECT-CT scannere og Processing software, Klient-Server løsning inkl. leverancer beskrevet i CTM.
Optionen skal kunne udnyttes indenfor en periode på 36 måneder, regnet fra kontraktunderskrift.
Ordregiver forbeholder sig dog ret til at genudbyde udstyret i stedet for at udnytte optionen. Optionen bortfalder ikke i tilfælde af genudbud, så længe kontrakt på udstyret omfattet af optionen ikke er indgået med tredjemand.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: SPECT-CT Scanner
1) Kort beskrivelse
1 stk. komplet og fuldt funktionsdygtige high-end SPECT/CT-scanner: flerhovedet gammakamera med indstilling af detektorerne i flere vinkler og diagnostisk CT 16 slice samt software i henhold til kravspecifikation, herunder software/hardware til at optimere myokardieskintigrafier, knogle SPECT/CT og Ca-score. 1 stk. acquisition-processing (AP) workstation skal være inkluderet.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33115100, 48318000

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 2Betegnelse: Nuklearmedicinsk Processing software.
1) Kort beskrivelse
En klient/server-løsning med licenser, som opfylder kravspecifikation for 2 samtidig bruger (dog kun 1 kardiologi pakke, QGS). Hardwaren skal være indrettet således, at der er mulighed for at udvide optil min. 5 samtidige brugere, som kan tilgå og eksekvere nuklearmedicinske undersøgelsesprotokoller uden neddrosling af klient eksekveringshastighed. Løsningen skal være inkl. al nødvendig hardware (herunder server og klienter) samt software og fuldt dækkende de kliniske anvendelser som specificeret i kravspecifikation afsnit 1.2, dog kun 1 flydende licens til kardiologipakke.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

48318000, 33115100

3) Mængde eller omfang
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
I tilfælde af forudbetaling skal den eller de leverandør(er) der indgås kontrakt med stille med en uigenkaldelig anfordringsgaranti. Instituttet, der stiller garantien, skal godkendes af Region Sjælland.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til betalingsbetingelserne i udbudsmaterialet. Fakturering skal ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende danske lovgivning vedr. betaling til offentlige myndigheder. For nuværende er dette bekendtgørelse nr. 798 af juni 2007, hvorefter fakturering skal ske elektronisk.
Yderligere vilkår vil fremgå af kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der stilles ingen særlige krav til den retlige form. I tilfælde af kontrakten tildeles til en gruppe af leverandører (f.eks. et konsortium) skal denne gruppes deltagere indestå solidarisk og ubegrænset for tilbudsgivers opfyldelse for samtlige forpligtelser i henhold til den indgåede kontrakt.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Se de opstillede egnethedskriterier i udbuddet.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
ID-2082.
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
15.9.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 006 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
3.8.2015

Send til en kollega

0.047