Fakta om udbudet
Udbyder
Fredericia Kommune
Vindere
Kontrakt vedr. levering af personlig pleje og praktisk bistand i Fredericia Kommune
(18.06.2021)
Luksuspleje ApS
Niels Bohrs Vej 2
7100 Vejle
Kontrakt vedr. levering af personlig pleje og praktisk bistand i Fredericia Kommune
(18.06.2021)
Sundplejen ApS
Vinkelvej 9. 1
6100 Haderslev
Personlig pleje og praktisk bistand
Fredericia Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 69116418
Postadresse: Gothersgade 20
By: Fredericia
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Anne Bergholt Sommer
E-mail: ase@bechbruun.com
Telefon: +45 72273361
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fredericia.dk/borger/omsorg-sundhed/aeldreliv/hjemmehjaelp-personlig-pleje
Del II: Genstand
Personlig pleje og praktisk bistand
FK udbyder herved området personlig pleje og praktisk bistand til borgere, der bliver visiteret hertil af FK.
Opgaverne er omfattet af servicelovens § 83 om personlig pleje og praktisk bistand og sundhedsloven om sygeplejeydelser delegeret fra den kommunale sygepleje.
Den udbudte opgave angår udførelse af følgende:
1) praktisk bistand
2) personlige plejeopgaver døgnet rundt
3) udvalgte delegerede sygeplejeydelser på ældreområdet i borgernes egne hjem.
Opgaverne omfatter ikke beboere på plejehjem.
Visiterede borgere kan frit vælge, om de ønsker opgaven løst af FK’s eget personale, eller af en af de to leverandører, som FK har indgået kontrakt med på baggrund af dette udbud.
Kontrakten har en varighed på 4 år med mulighed for forlængelse med ét år.
Fredericia Kommune
I overensstemmelse med reglerne i afsnit III i udbudsloven (lov nr. 1564 af 15.12.2015 med senere ændringer) udbyder Fredericia Kommune (herefter "FK") herved området personlig pleje og praktisk bistand til borgere, der bliver visiteret hertil af FK.
Yderligere information om hjemmehjælp og personlige pleje i FK kan findes på følgende hjemmeside:
https://www.fredericia.dk/borger/omsorg-sundhed/aeldreliv/hjemmehjaelp-personlig-pleje
Opgaverne er omfattet af servicelovens § 83 om personlig pleje og praktisk bistand og sundhedsloven om
sygeplejeydelser delegeret fra den kommunale sygepleje.
Den udbudte opgave angår udførelse af følgende:
1) praktisk bistand
2) personlige plejeopgaver døgnet rundt
3) udvalgte delegerede sygeplejeydelser på ældreområdet i borgernes egne hjem.
Opgaverne omfatter ikke beboere på plejehjem.
Visiterede borgere kan frit vælge, om de ønsker opgaven løst af FK’s eget personale, eller af en af de to leverandører, som FK har indgået kontrakt med på baggrund af dette udbud.
FK vil indgå kontrakt med den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud.
Herudover vil FK indgå kontrakt med yderligere én tilbudsgiver, forudsat tilbudsgiveren vil forbedre sit tilbud og tilbyde samme vilkår som den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud (FK vil i den forbindelse henvende sig til tilbudsgiverne efter tilbuddenes rangorden ved evalueringen).
Det er FK’s vurdering, at virksomhedsoverdragelsesloven ikke finder anvendelse. Såfremt den vindende tilbudsgiver rent faktisk måtte overtage medarbejdere fra en hidtidig leverandør i et sådant omfang, at virksomhedsoverdragelsesloven finder anvendelse, er dette et forhold, der er ordregiver uvedkommende.
Det samlede forbrug omfattet af udbuddet udgør på årsbasis cirka 16 mio. DKK ekskl. moms. Der er alene tale om et estimat, som ikke er bindende for ordregiver. Det anførte forbrug er skønnede mængder udregnet på baggrund af den tidligere aktivitet og forventet aktivitetsændring.
Kontraktperioden løber fra den 1. maj 2021 til den 30. april 2025. FK har mulighed for at forlænge kontrakten én gang med 12 måneder, jf. nærmere udkastet til kontrakt, pkt. 4.
Fredericia Kommune har mulighed for at forlænge den i pkt. II.2.7) nævnte kontraktperiode én gang med 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
— Tilbudsgiver skal have en gennemsnitlig årsomsætning på minimum 10 mio. DKK for at være egnet til at deltage i udbuddet.
— Tilbudsgiver skal have soliditetsgrad på minimum 10 % for at være egnet til at deltage i udbuddet.
Der stilles følgende mindstekrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
— Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 år have udført mindst to (2) kontrakter om tjenesteydelser inden for praktisk bistand og personlige plejeopgaver samt udvalgte delegerede sygeplejeydelser for at være egnet til at deltage i udbuddet. Det er ikke et krav, at hver enkelt reference indeholder både praktisk bistand, personlige plejeopgaver og udvalgte delegerede sygeplejeydelser, men referencerne skal samlet set dække over ydelseskategorierne. Start- og slutdato for referencer bedes præcist angivet med henblik på at kunne konstatere, om referencen henhører under den relevante periode.
Del IV: Procedure
Fredericia Kommune tildeler kontrakten til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomiske mest fordelagtige tilbud baseret på bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på baggrund af følgende underkriterier med tilhørende vægtning:
- Pris (70 %)
- Kvalitet (30 %), med følgende delkriterier:
— Organisation og leveringssikkerhed (50 %)
— Opgavens varetagelse (50 %).
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit III skal indgives inden for 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk