Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
(29.01.2021)
Philips Danmark A/S
Gl. Kongevej 60
1850 Frederiksberg C
Opgradering af MR scanner i Hjørring
Region Nordjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Kjær Pilgaard
E-mail: s.pilgaard@rn.dk
Telefon: +45 21592331
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Del II: Genstand
Opgradering af MR scanner i Hjørring
Region Nordjylland agter at indkøbe opgradering af eksisterende MR scanner i Hjørring.
Region Nordjylland agter at indkøbe opgradering af eksisterende MR scanner i Hjørring.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Nordjylland agter at indkøbe opgradering af eksisterende MR-scanner, Philips Achieva 1.5T. Systemet opgraderes til den nye digitale dStream/dSync platform. Dette resulterer i et forbedret system med den digitale spoleteknologi. dStream forbedrer signal støjforhold med op til 40 %. Denne signal forbedring kan udnyttes til forbedret billedkvalitet, kortere undersøgelsestid, eller en kombination af disse forhold. Opgraderingen inkluderer: nye enheder i teknikrum, nyt kølesystem, RF-systemudskifting af enheder på magnet, nyt patientbord, gradient spole og covers, samt opgradering af eksisterende spoler. Opgraderingen er en miljøvenlig fornyelse og livstidsforlængelse af eksisterende Achieva system hvor b.la. skannerens hovedmagnet, RF bur og licenser genbruges med kort klinisk nedetid. At tekniske årsager tildeles kontrakten derfor uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i henhold til udbudsloven § 80 stk. 3, nr. 2. Kontrakten vil først blive indgået efter udløb af en standstill-periode på 10 kalenderdage, regnet fra den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 43253018
Postadresse: Gl. Kongevej 60
By: Frederiksberg C
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 1850
Land: Danmark
E-mail: philips.service@philips.com
Telefon: +45 25376859
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
- Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk