Fakta om udbudet
Udbyder
Fredensborg Kommune
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-04-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-04-2021
Time: 12:00
Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune
Fredensborg Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Karoline Bromose
E-mail: kbro@fredensborg.dk
Telefon: +45 72565000
Fax: +45 72565000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/148520126.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud af vikarer til Fredensborg Kommune
Udbuddet vedrører levering af sundhedsfaglige vikarydelser til Fredensborg Kommunes plejecentre og hjemmepleje. Uddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudsloven § § 186 – 189 (”light-regime”) i henhold til udbudsbekendtgørelse offentliggjort i EU-tidende/TED-databasen. Der udbydes en rammeaftale med en varighed på 6 år.
Fredensborg Kommune
Udbuddet vedrører levering af sundhedsfaglige vikarydelser til Fredensborg Kommunes plejecentre og hjemmepleje. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudsloven § § 186 - 189 ("light-regime") i henhold til udbudsbekendtgørelse offentliggjort i EU-tidende/TED-databasen. Der udbydes en rammeaftale med en varighed på 6 år.
Kommunen ønsker tilbud på levering af vikarer indenfor følgende faggrupper:
— Sygeplejersker med autorisation fra Sundhedsstyrelsen
— Social- og sundhedsassistenter med autorisation fra Sundhedsstyrelsen
— Social- og sundhedshjælpere, der har gennemført grunduddannelse efter lov om grundlæggende social- og sundhedsuddannelser inden for bistandspleje og omsorgsområder m.v.
— Sygehjælpere, der har fået udstedt uddannelsesbevis i henhold til bestemmelserne i Sundhedsstyrelsens retningslinjer af 20. februar 1978.
— Plejehjemsassistenter, der har gennemgået uddannelse i henhold til Sundhedsstyrelsens cirkulære af 26. juni 1980.
Fredensborg Kommune ønsker med den udbudte rammeaftale at understøtte et professionelt og konstruktivt samarbejde mellem kommunen og vikarbureauet igennem aftaleperioden.
Når der bestilles en vikar, er det fordi kommunen reelt mangler 'hænder' til at levere den ydelse og hjælp, som den enkelte borger er bevilget. Vikaren kommer til at indgå i en dagligdag i et team på lige fod med kommunens medarbejdere, hvad enten det er i hjemmeplejen eller på et plejecenter. Vikaren bliver således betroet en vigtig opgave, da borgernes dagligdag og livskvalitet for en stor dels vedkommende afhænger af, at den bevilgede hjælps kvalitet og udførelse. Kvalitet i ydelsen er ydermere helt central, da manglende kvalitet i den enkelte vikarydelse blandt andet betyder merarbejde for ledelsen og medarbejderne i de enkelte enheder. Derfor er det vigtigt, at de vikarer, der leverer vikarydelser for kommunen, har den rette uddannelse og autorisation, kan strukturere og tilrettelægge sit arbejde på en god og effektiv måde, samt besidder et udpræget omsorgsgen og møder den enkelte borger med respekt.
Kvalitet i vikarydelsen er således helt central for kommunen, hvorfor kvalitet vægtes meget højt (70 %) i udbuddet, jf. pkt. 7.1. Kommunen vil derfor løbende følge op på samarbejdet og sikre at begge parter indfrier de aftalte vilkår, herunder at vikarbureauet lever op til sit tilbud. Opfølgningen vil ske i det daglige, men også på statusmøder, hvor der følges op på, om rammeaftalens vilkår indfries samt på, hvordan samarbejdet fungerer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i udbudsmaterialet.
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til økonomisk kapacitet:
— Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 18 mio. DKK ekskl. moms inden for vikarydelser i seneste regnskabsår.
— Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for tilbudsgivers fortsatte drift.
For at være egnet, skal tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til faglig kapacitet:
— Tilbudsgiver skal angive 3 referencer på leverancer af lignende art og omfang udført inden for de seneste 3 år.
Leverandøren skal råde over personale inden for rammeaftalens ydelsesområde:
— Sygeplejersker med autorisation fra Sundhedsstyrelsen
— Social- og sundhedsassistenter med autorisation fra Sundhedsstyrelsen
— Social- og sundhedshjælpere, der har gennemført grunduddannelse efter lov om grundlæggende social- og sundhedsuddannelser inden for bistandspleje og omsorgsområder m.v.
— Sygehjælpere, der har fået udstedt uddannelsesbevis i henhold til bestemmelserne i Sundhedsstyrelsens retningslinjer af 20. februar 1978.
— Plejehjemsassistenter, der har gennemgået uddannelse i henhold til Sundhedsstyrelsens cirkulære af 26. juni 1980
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres i henhold til udbudsloven (L nr. 1564 af 15.12.2015) afsnit III §§ 186-189, der vedrører indkøb efter det såkaldte Light-regime af sociale og andre specifikke tjenesteydelser over tærskelværdien. Derfor kan løbetiden være længere end 4 år.
Rammeaftalen vil blive tildelt den tilbudsgiver, der afgiver det for Fredensborg Kommune mest fordelagtige tilbud ud fra kriteriet bedste forhold mellem pris og kvalitet. Ved evalueringen af tilbuddene vil der blive anvendt en prismodel, hvor tilbuddene bedømmes på følgende underkriterier: Pris - 30 % og kvalitet - 70 %.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til udbudsmaterialet.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at tilbudsgiver ikke må have ubetalt forfalden gæld til det offentlige på over 100 000 DKK, med mindre der er indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt.
Tilbudsgiver skal ligeledes være opmærksom på, at tilbudsgiver ikke må være begæret konkurs, taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning.
Tilbudsgiver skal desuden være opmærksom på, at tilbudsgiver ikke må have væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt/rammeaftale, og at misligholdelsen ikke må have påført den pågældende kontrakts/rammeaftales ophævelse.
Tilbudsgiver skal, i forbindelse med afgivelse af tilbud, erklære at tilbudsgiver ikke er omfattet af ovenstående udelukkelsesgrunde. Erklæringen afgives i skema A, tro og love erklæring.
Såfremt tilbudsgiver ikke kan erklære ovenstående, vil tilbudsgiver have udelukket sig selv fra at deltage i udbuddet. Fredensborg Kommune anmoder om, at tilbudsgivere i denne situation ikke byder på rammeaftalen.
Hvis tilbudsgiver er et konsortium eller en sammenslutning af virksomheder, skal tilbudsgiver udfylde skema C, konsortieerklæring, og uploade dette sammen med de øvrige dele af tilbuddet.
Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning for konsortiet, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver.
Deltagere i sammenslutningen hæfter solidarisk for tilbuddet og eventuel rammeaftale.
Deltager tilbudsgiver med støtte fra andre enheder, f.eks. andre virksomheder eller datter-/søster- eller moderselskaber, skal tilbudsgiver oplyse dette ved at udfylde og uploade skema D, støtteerklæring.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk