Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Region Nordjylland
(11.06.2021)
Falck Danmark A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København
Region Hovedstaden A
(11.06.2021)
Copenhagen Contractors A/S
Sankt Annæ Plads 11, 1.
1250 København
Region Syddanmark
(11.06.2021)
Carelink A/S
Kristrupvej 37
8960 Randers
Region Midtjylland
(05.07.2021)
Falck Danmark A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København
Region Sjælland
(05.07.2021)
Falck Danmark A/S
Sydhavnsgade 18
2450 København
Opdateringer
III.1.4)
I stedet for:
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier: Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Bemærk at der gælder differentierede minimumskrav til gennemsnitlig årsomsætning, dvs. nettoomsætning, egenkapital samt soliditetskrav for hver delkontrakt. Minimumskravene skal opfyldes særskilt for hver delkontrakt.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
- Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1., udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2., udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 samt udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
Læses:
Minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:
Delkontrakt 1:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 20 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 20 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 2, delkontrakt 5, delkontrakt 6:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 30 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 30 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 3, delkontrakt 4:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 25 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 7:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 15 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 10 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 8:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 10 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 30 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 9:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 5 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 10 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 9:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 5 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min 10 mio. DKK.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Teknisk/faglig formåen:
Delkontrakt 1-6:
- Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af test af personer for covid-19 (PCR eller antigentests eller tilsvarende) eller udførelse af vacciner på minimum 10 000 personer årligt. Tilbudsgiver skal som dokumentation herfor fremlægge en eller flere referencer, i henhold til hvilke tilbudsgiveren i mindst ét år inden for de seneste 3 år samlet har udført mindst 10 000 tests og/eller vaccinationer.
Delkontrakt 7 og delkontrakt 9 -11:
- Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af test af personer for covid-19 (PCR eller antigentests eller tilsvarende) eller udførelse af vacciner på minimum 1 000 personer årligt. Tilbudsgiver skal som dokumentation herfor fremlægge en eller flere referencer, i henhold til hvilke tilbudsgiveren i mindst ét år inden for de seneste 3 år samlet har udført mindst 1 000 tests og/eller vaccinationer.
Delkontrakt 8:
- Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af test af personer for covid-19 (PCR eller antigentests eller tilsvarende) eller udførelse af vacciner på minimum 10 000 personer årligt. Tilbudsgiver skal som dokumentation herfor fremlægge en eller flere referencer, i henhold til hvilke tilbudsgiveren i mindst ét år inden for de seneste 3 år samlet har udført mindst 10 000 tests og/eller vaccinationer.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
- Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2., udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 samt udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 23-03-2021
Time: 00:00
Læses:
Dato: 26-03-2021
Time: 12:00
III.1.4)
Placering af det tekst, der skal ændres:III.1.4
I stedet for:
Læses:
Kravet om egenkapital kan ligeledes opfyldes ved at stille en bankgaranti på beløbet.
Det vil herefter være som følger:
Delkontrakt 1:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 20 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 20 mio. DKK eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 2, Delkontrakt 5, Delkontrakt 6:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 30 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 30 mio. DKK. eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 3, Delkontrakt 4:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 25 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 mio. DKK. eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 7:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 15 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 10 mio. DKK. eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 8:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 10 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 30 mio. DKK eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 9:
• Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 5 mio. DKK.
• Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 10 mio. DKK eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
• Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Delkontrakt 9:
- Gennemsnitlige årsomsætning (seneste 2 disponible regnskabsår) er min. 5 mio. DKK.
- Egenkapitalen (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min 10 mio. DKK eller der stilles en bankgaranti på samme beløb.
- Soliditetsgraden (ultimo året) (senest disponible regnskabsår) er min. 25 %.
Teknisk/faglig formåen:
Delkontrakt 1-6:
- Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af test af personer for covid-19 (PCR eller antigentests eller tilsvarende) eller udførelse af vacciner på minimum 10 000 personer årligt.
- Tilbudsgiver skal som dokumentation herfor fremlægge en eller flere referencer, i henhold til hvilke tilbudsgiveren indenfor ét år inden for de seneste 3 år samlet har udført mindst 10 000 tests og/eller vaccinationer.
Delkontrakt 7 og Delkontrakt 9 -11:
- Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af test af personer for covid-19 (PCR eller antigentests eller tilsvarende) eller udførelse af vacciner på minimum 1 000 personer årligt.
- Tilbudsgiver skal som dokumentation herfor fremlægge en eller flere referencer, i henhold til hvilke tilbudsgiveren indenfor ét år inden for de seneste 3 år samlet har udført mindst 1 000 tests og/eller vaccinationer.
Delkontrakt 8:
- Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af test af personer for covid-19 (PCR eller antigentests eller tilsvarende) eller udførelse af vacciner på minimum 10 000 personer årligt.
- Tilbudsgiver skal som dokumentation herfor fremlægge en eller flere referencer, i henhold til hvilke tilbudsgiveren indenfor ét år inden for de seneste 3 år samlet har udført mindst 10 000 tests og/eller vaccinationer.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
- Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2., udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 samt udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 26-03-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 08-04-2021
Time: 12:00
Yderligere oplysninger
Der er ligeledes supplerende ændringer som fremgår at et rettelsesblad, som findes i EU-supply, hvorfra udbudsmaterialet kan tilgås. Ændringerne vedr. blandt andet den udbudte kapacitet som begynder ved 300 000 test og ikke som først antaget 200 000 test. Kontrakten kan skalesres til 500 000 daglige test. Endvidere er der ændringer vedr. test af børn samt dokumentation for test resultat til borgere uden nem-id.
Udførelse af hurtigtest
Region Midtjylland
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Janni Nielsen
E-mail: Janni.Nielsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30659055
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
Del II: Genstand
Udførelse af hurtigtest
Udbud af udførelse af hurtig-test til påvisning af COVID-19 på vegne af alle regioner i Danmark.
Region Nordjylland
Udførelse af test for borgere i Region Nordjylland. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses at omfanget på 19 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Men kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.
Region Midtjylland
Udførelse af test for borgere i Region Midtjylland. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses at omfanget på 42 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.
Region Syddanmark
Udførelse af test for borgere i Region Syddanmark. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses at omfanget på 39 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.
Region Sjælland
Udførelse af test for borgere i Region Sjælland. Der skal tilbydes både stationært og mobilt beredskab, der kan understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger om brug af hurtig-test fra 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses at omfanget på 26 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.
Region Hovedstaden A
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 for borgere i Region Hovedstaden. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses at omfanget på 40 000 tests om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.
Region Hovedstaden B
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 for borgere i Region Hovedstaden. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det angivne daglige antal tests på 34 000 om dagen er ved 200 000 daglige test på landsplan. Kontrakten kan ned- og opskaleres i betydeligt omfang jf. udkast til kontrakt.
Udførelse af test i Tyskland
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 for EU-borgere, der har arbejde i Danmark. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests.
Københavns Lufthavn
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark.
Billund Lufthavn
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark.
Aalborg Lufthavn
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud. Der er således tale om en ydelse og udbud omfattet af udbudslovens afsnit III, hvorfor proceduren netop blot er tilrettelagt efter principperne og i øvrigt fastsat i overensstemmelse med udbudslovens § 186. Proceduren er dermed individuelt tilpasset, idet de grundlæggende principper i udbudslovens § 2 iagttages i den fastlagte proces.
Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark
Aarhus Airport
Udførelse af hurtig-tests for påvisning af COVID-19 af indkomne passagerer samt transport af positivsmittede. Udbuddet skal understøtte Sundhedsstyrelsens anbefalinger for hurtig-tests af 18. februar 2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Udbuddet gennemføres i medfør af udbudslovens afsnit III med en planlagt proces, der følger principperne i udbudslovens § 57, stk. 5, som et hasteudbud.
Det oplyses, at der ikke er en garanti for et bestemt antal tests. Beredskabet opretholdes, så længe der er en bekendtgørelse om test af alle passagerer, der lander i Danmark.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:
Bemærk at der gælder differentierede minimumskrav til gennemsnitlig årsomsætning, dvs. nettoomsætning, egenkapital samt soliditetskrav for hver delkontrakt. Minimumskravene skal opfyldes særskilt for hver delkontrakt.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
- Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2., udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3 samt udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
- Arbejdsklausul
- Menneskerettigheder
- Arbejde med børn (krav om børneattest).
Bemærk endvidere bekendtgørelse om anmeldelse af COVID-19, som er en del af kontraktgrundlaget, som kontraktbilag 8.
Del IV: Procedure
Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet” på baggrund af følgende underkriterier og vægtninger:
— Pris: 50 %
— Kvalitet: 50 %.
Del VI: Supplerende oplysninger
Den udbudte aftale er en offentlig kontrakt i henhold til udbudslovens § 24, nr. 24.
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivershandlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Bemærk i øvrigt at der er virtuelt informationsmøde den 5. januar kl. 11.00.
De frivillige udelukkelsesgrunde er (endvidere gælder de obligatoriske):
- Tilbudsgiver har tilsidesat forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Tilbudsgiveren er under konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
Husk i øvrigt at udfylde ESPD for alle relevante parter, som indleveres ved tilbudsafgivelsen.
Det er anført at der vil blive anvendt elektronisk bestilling, som vil være pr. mail, men der kan ligeledes være bestilling pr. telefon.
Begrænsningen på antal tildelte delkontrakter er alene for de 6 geografiske delkontrakter (delkontrakt 1-6), der er således ikke en begrænsning på de øvrige delkontrakter.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0