Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=295768&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Opdateringer
Udbuddet annulleres, idet ordregiver har konstateret, at minimumskravene til referencer har været sat så strengt, at markedets fulde potentiale ikke har kunnet indfries.
Der vil snarest blive offentliggjort et genudbud, hvor minimumskravene er lempet, men hvor materialet i øvrigt forventes at være identisk med materialet under nærværende udbud.
Udbuddet annulleres, idet ordregiver har konstateret, at minimumskravene til referencer har været sat så strengt, at markedets fulde potentiale ikke har kunnet indfries.
Der vil snarest blive offentliggjort et genudbud, hvor minimumskravene er lempet, men hvor materialet i øvrigt forventes at være identisk med materialet under nærværende udbud.
Udbuddet annulleres, idet ordregiver har konstateret, at minimumskravene til referencer har været sat så strengt, at markedets fulde potentiale ikke har kunnet indfries.
Der vil snarest blive offentliggjort et genudbud, hvor minimumskravene er lempet, men hvor materialet i øvrigt forventes at være identisk med materialet under nærværende udbud.
Udbud af rammeaftaler om MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention og gennemlysningslejer
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Universitetsbyen 25, Byg. 2A
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Bodil Hesel
E-mail: Bodil.Hesel@stab.rm.dk
Telefon: +45 78414530
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: indkobskontor@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Danmhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: indkob@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: regionsjaelland@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: indkoeb@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftaler om MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention og gennemlysningslejer
Udbud af rammeaftaler om MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention og gennemlysningslejer. Selve det udstyr, som er omfattet af de udbudte rammeaftaler, skal først indkøbes efter afholdelse af miniudbud i løbet af rammeaftalernes kontraktperiode.
Udbud af rammeaftaler om MR-scannere, CT-scannere, angioudstyr til intervention og gennemlysningslejer
Udbuddet af rammeaftalerne er opdelt i 4 delaftaler. Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftaler til 4 tilbudsgivere på hver delaftale med henblik på at sikre konkurrence ved de efterfølgende miniudbud. Det er muligt at afgive tilbud på én, flere eller alle delaftaler.
Tilbudsgiveren kan blive tildelt en, flere eller alle delaftaler (eller slet ingen). De efterfølgende miniudbud vil også omfatte reservedele til det udbudte udstyr.
Den konkrete kravspecifikation, herunder krav til kvalitet og funktionalitet m.v., det kliniske anvendelsesformål samt omfang af det udbudte udstyr, herunder evt. bygningsmæssige leverancer og grænseflader vil fremgå af kravspecifikationen i forbindelse med miniudbud afholdt i medfør af rammeaftalen.
Udover selve indkøbet af det omhandlede udstyr, kan der i de efterfølgende miniudbud indgå optioner på serviceaftale, uddannelsesoptioner og option på tilbagekøb og bortskaffelse af eksisterende udstyr. Endvidere kan der indgå option på tilkøb af yderlige tilsvarende udstyr.
Rammeaftale om MR-scannere.
Denne delaftale omfatter lukkede MR-scannere med felt-styrke på henholdsvis 1.5 Tesla og 3 Tesla.
Scannerne skal typisk være high-end products til varetagelse af rutinescanninger med fokus på høj diagnostisk kvalitet, hurtige sekvenser og billedmateriale, der kan benyttes til at understøtte specielle krav inden for de lægelige specialer så som onkologi, ortopædi og neurologi.
Ordregiver har følgende forventninger til mængden af anskaffelser af MR-scannere i hele rammeaftalernes fireårige løbetid:
- Region Midtjylland: 11-12 stk. 1,5T og 2-3 stk. 3T
- Region Nordjylland: ca. 2 stk. 1,5T og ca. 2 stk. 3T
- Region Syddanmark: ca. 8-12 stk. 1,5T og ca. 5-9 stk. 3T
- Region Sjælland: ca. 5 stk. 1,5T og ca. 4 stk. 3T
- Region Hovedstaden: 5-8 stk. 1,5T og 5-8 stk. 3T.
De angivne estimater og forventede mængder er alene udtryk for ordregivers forventninger til behovet for indkøb af udstyr omfattet af den udbudte rammeaftale. De angivne estimater er forbundet med en høj grad af usikkerhed, da der er mange faktorer, der ikke er kendt på nuværende tidspunkt, der spiller ind, når det skal afgøres, om der skal købes udstyr som det omhandlede. Det gælder f.eks. uforudsete nedbrud, ændringer i udredningsbehov, ændrede politiske prioriteringer, ekstraordinære bevillinger og ekstraordinære besparelser. Ordregiver forpligter sig således ikke til at aftage en bestemt mængde eller at indkøbe for et bestemt beløb på baggrund af rammeaftalen. Det faktiske forbrug kan med andre ord vise sig at være højere eller lavere end, hvad estimaterne angiver.
Udover selve indkøbet af det omhandlede udstyr, kan der i de efterfølgende miniudbud indgå optioner på serviceaftale, uddannelsesoptioner og option på tilbagekøb og bortskaffelse af eksisterende udstyr. Endvidere kan der indgå option på tilkøb af yderlige tilsvarende udstyr.
Rammeaftale om CT-scannere
CT-scannernes teknologiniveau og bestykning kan variere fra miniudbud til miniudbud og skal kunne honorere krav om avanceret CT-scanning og billedbehandling af undersøgelsestyper som kirurgiske og medicinske tilstande i hoved, hjerte, thorax, abdomen, bækken, ekstremiteter samt traumeundersøgelser.
Ordregiver har følgende forventninger til mængden af anskaffelser af CT-scannere i hele rammeaftalernes fireårige løbetid:
- Region Midtjylland: 11-12 stk.
- Region Nordjylland: ca. 9 stk.
- Region Syddanmark: ca. 20
- Region Sjælland: ca. 12 stk.
- Region Hovedstaden: 8-10 stk.
De angivne estimater og forventede mængder er alene udtryk for ordregivers forventninger til behovet for indkøb af udstyr omfattet af den udbudte rammeaftale. De angivne estimater er forbundet med en høj grad af usikkerhed, da der er mange faktorer, der ikke er kendt på nuværende tidspunkt, der spiller ind, når det skal afgøres, om der skal købes udstyr som det omhandlede. Det gælder f.eks. uforudsete nedbrud, ændringer i udredningsbehov, ændrede politiske prioriteringer, ekstraordinære bevillinger og ekstraordinære besparelser. Ordregiver forpligter sig således ikke til at aftage en bestemt mængde eller at indkøbe for et bestemt beløb på baggrund af rammeaftalen. Det faktiske forbrug kan med andre ord vise sig at være højere eller lavere end, hvad estimaterne angiver.
Udover selve indkøbet af det omhandlede udstyr, kan der i de efterfølgende miniudbud indgå optioner på serviceaftale, uddannelsesoptioner og option på tilbagekøb og bortskaffelse af eksisterende udstyr. Endvidere kan der indgå option på tilkøb af yderlige tilsvarende udstyr.
Rammeaftaler om angioudstyr til intervention
Denne delaftale vil omfatte både monoplan og biplan angioudstyr. Der vil under rammeaftalen kunne udbydes såvel angioudstyr med gulvmonteret C-bue som loftsmonteret C-bue. Udstyret, som skal anskaffes, vil typisk skulle anvendes af kardiologer, radiologer og neuroradiologer på deres respektive afdelinger.
Ordregiver har følgende forventninger til mængden af anskaffelser af angioudstyr til intervention i hele rammeaftalernes fireårige løbetid:
- Region Midtjylland: 6-8 stk. (3-4 stk. KAG rum og 3-4 stk. high end interventionsudstyr)
- Region Nordjylland: Ca. 4 stk.
- Region Syddanmark: Ca. 18 stk.
- Region Sjælland: 0-2 stk.
- Region Hovedstaden: 6-8 stk.
De angivne estimater og forventede mængder er alene udtryk for ordregivers forventninger til behovet for indkøb af udstyr omfattet af den udbudte rammeaftale. De angivne estimater er forbundet med en høj grad af usikkerhed, da der er mange faktorer, der ikke er kendt på nuværende tidspunkt, der spiller ind, når det skal afgøres, om der skal købes udstyr som det omhandlede. Det gælder f.eks. uforudsete nedbrud, ændringer i udredningsbehov, ændrede politiske prioriteringer, ekstraordinære bevillinger og ekstraordinære besparelser. Ordregiver forpligter sig således ikke til at aftage en bestemt mængde eller at indkøbe for et bestemt beløb på baggrund af rammeaftalen. Det faktiske forbrug kan med andre ord vise sig at være højere eller lavere end, hvad estimaterne angiver.
Udover selve indkøbet af det omhandlede udstyr, kan der i de efterfølgende miniudbud indgå optioner på serviceaftale, uddannelsesoptioner og option på tilbagekøb og bortskaffelse af eksisterende udstyr. Endvidere kan der indgå option på tilkøb af yderlige tilsvarende udstyr.
Rammeaftaler gennemlysningslejer
Denne delaftale vil omfatte anskaffelse af gennemlysningslejer, typisk til brug inden for det radiologiske speciale. Udstyret vil typisk bestå af et kipbart leje med en fastmonteret C-bue til anvendelse ved forskellige gennemlysningsundersøgelser.
Ordregiver har følgende forventninger til mængden af anskaffelser af gennemlysningslejer i hele rammeaftalernes fireårige løbetid:
- Region Midtjylland: 2-3 stk.
- Region Nordjylland: Ca. 3 stk.
- Region Syddanmark: Ca. 3 stk.
- Region Sjælland: Ca. 2 stk.
- Region Hovedstaden: 2-3 stk.
De angivne estimater og forventede mængder er alene udtryk for ordregivers forventninger til behovet for indkøb af udstyr omfattet af den udbudte rammeaftale. De angivne estimater er forbundet med en høj grad af usikkerhed, da der er mange faktorer, der ikke er kendt på nuværende tidspunkt, der spiller ind, når det skal afgøres, om der skal købes udstyr som det omhandlede. Det gælder f.eks. uforudsete nedbrud, ændringer i udredningsbehov, ændrede politiske prioriteringer, ekstraordinære bevillinger og ekstraordinære besparelser. Ordregiver forpligter sig således ikke til at aftage en bestemt mængde eller at indkøbe for et bestemt beløb på baggrund af rammeaftalen. Det faktiske forbrug kan med andre ord vise sig at være højere eller lavere end, hvad estimaterne angiver.
Udover selve indkøbet af det omhandlede udstyr, kan der i de efterfølgende miniudbud indgå optioner på serviceaftale, uddannelsesoptioner og option på tilbagekøb og bortskaffelse af eksisterende udstyr. Endvidere kan der indgå option på tilkøb af yderlige tilsvarende udstyr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Referencer som opfylder nedenstående minimumskrav.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning:
- Delaftale 1 MR-scannere:
Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 3 referencer for levering af 1.5-Tesla MR-scannere til klinisk anvendelse på et eller flere hospitaler inden for de seneste 3 år, og mindst 2 referencer for levering af 3-Tesla MR-scannere til klinisk anvendelse på et eller flere hospitaler inden for de seneste 3 år.
- Delaftale 2 CT-scannere:
Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 5 referencer for levering af CT-scannere til klinisk anvendelse på et eller flere hospitaler inden for de seneste 3 år.
- Delaftale 3 Angioudstyr til intervention:
Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 5 referencer for levering af angioudstyr til intervention til klinisk anvendelse på et eller flere hospitaler inden for de seneste 3 år.
- Delaftale 4 Gennemlysningslejer:
Tilbudsgiver skal have relevant erfaring i form af mindst 5 referencer for levering af gennemlysningslejer til klinisk anvendelse på et eller flere hospitaler inden for de seneste 3 år.
Sælger skal i forbindelse med gennemførelsen af rammeaftalen respektere og overholde nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption, jf. udkast til rammeaftale.
Sælger skal leve op til lovgivningens og ordregivers krav vedr. GDPR, jf. udkast til rammeaftale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2024/2025
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger tilbudsgiver sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udbuddet omfatter følgende ordregivere (ordregivernes hovedadresser fremgår ovenfor under del I.1):
- Region Midtjylland, der er udbuddets tovholder og dermed ansvarlig for udbudsprocessen.
- Region Nordjylland
- Region Syddanmark
- Region Sjælland
- Region Hovedstaden, der alene er med på en option, jf. udbudsbetingelserne.
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde gælder følgende af de frivillige udelukkelsesgrunde, som er oplistet i § 137:
- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
- Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
Der henvises herudover til udbudslovens bestemmelser (i § § 135-137) for den endelige og fuldstændige ordlyd af de bestemmelser, der ligger til grund for de udelukkelsesgrundene.
Bemærk, at ved tildeling af kontrakt forlænges vedståelsesfristen automatisk til den 1. september 2022 for de tilbudsgivere, som får tildelt kontrakt. De vindende tilbudsgivere skal således vedstå deres tilbud i hele den periode, hvor Region Hovedstaden har mulighed for at udnytte en option på indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0