Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
Procedurepakker til ortopædkirurgiske knæoperationer
(09.08.2016)
Mölnlycke Health Care ApS
Gydevang 33
3450 Allerød
Opdateringer
Procedurepakker til ortopædkirurgiske knæoperationer.
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Att: Tania Udengaard Sørensen
8800 Viborg
DANMARK
Telefon: +45 78410003
Mailadresse: tania.soerensen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/253854
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=147804&B=REGIONMIDT
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=147804&B=REGIONMIDT
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Viborg.
NUTS-kode DK04
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud. I forbindelse med udbuddet er der tilknyttet en E-auktion på de afgivne priser.
Udbudsmaterialet, herunder eventuelle rettelsesblade, offentliggøres og kan hentes via ordregivers elektroniske udbudssystem EU-supply.
33141620
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 12 000 000 og 18 000 000 DKK
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: A-skopi33141620
33141620
33141620
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal, som anført i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.2), fremsende nedenstående oplysninger/dokumentationer sammen med det øvrige tilbudsmateriale.
I det tilfælde, hvor tilbudsgiver ikke har fremsendt de af ordregiver krævede oplysninger og dokumentationer, forbeholder ordregiver sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger og dokumentationer inden for de snævre rammer, hvor dette er muligt i henhold til ligebehandlingsprincippet og implementeringsbekendtgørelsens § 12
Såfremt de afgivne oplysninger og dokumentationer viser, at tilbudsgiver ikke har den fornødne økonomiske/finansielle og/eller tekniske/faglige kapacitet til at varetage opgaven, vil tilbudsgiver ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt.
Såfremt tilbud afgives af et konsortium, skal tilbuddet indeholde en erklæring om direkte,
ubegrænset og solidarisk hæftelse mellem alle deltagere i konsortiet samt bemyndigelse til en deltager i konsortiet til ubegrænset at kunne forpligte de øvrige medlemmer i konsortiet ved sin underskrift (Kontraktbilag 6).
Endvidere skal nedenstående oplysninger/dokumentation, jf. pkt. 6.2 til 6.4, gives for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen. Vedlægges de i pkt. 6.2 til 6.4 oplistede oplysninger ikke eller ikke fuldt ud for en konsortiedeltagers vedkommende, vil ansøgningen ikke blive betragtet som ukonditionsmæssig, men den manglende vedlæggelse af oplysningerne kan have indflydelse på egnethedsvurderingen og vil efter omstændighederne kunne medføre, at den pågældende konsortiedeltagers kompetencer (økonomiske og tekniske) ikke kan indgå i denne vurdering.
6.2 Personlige forhold:
— Tilbudsgiver skal fremsende følgende generelle oplysninger:
• Tilbudsgivers navn, adresse, CVR-nummer, telefonnummer og e-mailadresse
• Navn på den person, der er tilbudsgivers kontaktperson i forbindelse med dette udbud, samt gerne kontaktpersonens direkte telefonnummer, mobiltelefonnummer og e-mailadresse
• Oplysninger eller elementer i tilbuddet, som ud fra forretningsmæssige overvejelser ønskes undtaget fra aktindsigt.
Ovenstående oplysninger bedes fremsendt ved anvendelse af Udbudsbilag 1
— Tilbudsgivere, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudsdirektivets art. 45, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, er udelukket fra at deltage i udbuddet. Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er udelukket, skal tilbudsgiver derfor fremsende erklæring herom. Dette skal ske ved anvendelse af Udbudsbilag 2.
I erklæringen skal det endvidere angives, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige. Ved gæld til det offentlige forstås forfalden gæld hidrørende fra ikke-betalte skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Ordregiver kan i henhold til lovgivningen være berettiget og forpligtiget til at udelukke tilbudsgivere med sådan gæld.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet, ligesom Kontraktbilag 6 vedlægges i udfyldt og underskrevet stand.
Ordregiver forbeholder sig desuden ret til inden evt. kontraktindgåelse at forlange, at tilbudsgiver fremsender en serviceattest udarbejdet af Erhvervsstyrelsen (som ikke må være mere end 6 måneder gammel) eller anden fuldgyldig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke befinder sig i situationer omfattet af udbudsdirektivets art. 45, stk. 2, litra a, b, c, e og f.
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers økonomiske og finansielle egnethed:
— Seneste godkendte årsrapport. Såfremt tilbudsgiver er nyetableret, og derfor endnu ikke har udarbejdet årsrapport, eller såfremt tilbudsgiver i henhold til lovgivningen ikke er forpligtet til at udarbejde årsrapport, skal i stedet fremsendes relevante økonomiske oplysninger, der giver ordregiver mulighed for at få indblik i tilbudsgivers aktiviteter og økonomiske formåen. Det bør af det fremsendte fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Er tilbudsgiver forpligtet til at lade sin årsrapport revidere efter årsregnskabsloven skal den fremsendte årsrapport endvidere være revideret.
— Oplysninger om gældende produkt- og erhvervsansvarsforsikring.
Tilbudsgiver opfordres herunder til at vedlægge dokumentation for, at forsikring er betalt på tidspunktet for tilbuddets afgivelse
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Hvis tilbudsgiver i relation til egnethedsvurderingen ønsker at basere sig på en anden virksomheds økonomiske og finansielle formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 47, stk. 2, skal det dokumenteres, at denne virksomhed hæfter solidarisk og ubegrænset (inden for rammerne af udkast til kontrakt), hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Fejl! Henvisningskilde ikke fundet. indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation vedrørende økonomisk og finansiel formåen for denne anden virksomhed. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Fejl! Henvisningskilde ikke fundet., da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
6.4 Teknisk og faglig kapacitet:
Tilbuddet skal indeholde følgende oplysninger og dokumentation for tilbudsgivers tekniske/faglige formåen:
— Referenceliste for tilsvarende leverancer inden for de seneste 3 år med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
— Beskrivelse af virksomhedens kvalitetsstyringssystem på et overordnet niveau, herunder eventuelle certificeringer/akkrediteringer. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
Mindstekrav til opfyldelse af referenceliste:
Der skal minimum vedlægges 1-4 referencer, der dokumenterer, at der indenfor de sidste 2 år er leveret ortopædkirurgiske procedurepakker for minimum 1 000 000 DKK.
Ovenstående oplysninger vedlægges tilbuddet i overensstemmelse med Udbudsbilag 3. Såfremt tilbud fremsendes af et konsortium, skal oplysningerne afgives for hver enkelt virksomhed i konsortiet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske/faglige formåen i henhold til udbudsdirektivets art. 48, stk. 3, skal det dokumenteres, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet den i Fejl! Henvisningskilde ikke fundet. indeholdte indeståelseserklæring i udfyldt og underskrevet stand, ligesom tilbuddet skal indeholde ovennævnte efterspurgte oplysninger og dokumentation for teknisk/faglig formåen for denne anden virksomhed. Disse oplysninger skal endvidere vedlægges for tilbudsgiveren. Det anbefales, at tilbudsgiver, ved fremsendelse af dokumentation for indeståelse, anvender formularen i Fejl! Henvisningskilde ikke fundet., da opbygningen af denne overholder de krav, som ordregiver stiller til en sådan erklæring.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav til opfyldelse af referenceliste:
Der skal minimum vedlægges 1-4 referencer, der dokumenterer, at der indenfor de sidste 2 år er leveret ortopædkirurgiske procedurepakker for minimum 1 000 000 DKK.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Økonomi. Vægtning 60
2. Kvalitet. Vægtning 30
3. Pakning. Vægtning 10
Yderligere oplysninger om elektronisk auktion: Der vil blive anvendt elektronisk auktion efter kvalitetsevalueringen. Region Midtjylland anvender EU-supply til formålet, hvor tilbudsgivere kan hente teknisk support. Se yderligere information om E-auktionen i udbudsbetingelserne. Endvidere vil der være information fra EU-supply om E-auktionen på informationsmøde den 16.9.2015. Referat offentliggøres efterfølgende.
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2020.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk