Fakta om udbudet
Udbyder
Silkeborg Kommune
Vindere
(08.04.2022)
Sundplejen ApS
Vinkelvej 9
6100 Haderslev
(08.04.2022)
Svane Pleje Vest aps
Glarmestervej 16 b
8600 Silkeborg
Udbud af hjemmeplejeydelser
Silkeborg Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 18 96 41
Postadresse: Søvej 1
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Tim Kristensen
E-mail: tk@silkeborg.dk
Telefon: +45 89701309
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4fb2d762-309d-4826-b8ce-01974bc83be6/homepage
Del II: Genstand
Udbud af hjemmeplejeydelser
Udbuddet omfatter levering af personlig pleje, praktisk hjælp og overdragede sygeplejeindsatser hele døgnet til borgere i eget hjem, der tildeles efter servicelovens § 83, rehabilitering efter servicelovens § 83a og afløsning/aflastning efter § 84. Udbuddet omfatter følgende indsatser: Personlig hjælp og pleje, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 1, praktisk hjælp, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 2, afløsning i hjemmet, jf. serviceloven § 84, stk. 1, rehabilitering, jf. servicelovens § 83 a, opgaveoverdragede sygeplejeindsatser. Borgere i eget hjem tildeles indsatser i henhold til servicelovens bestemmelser i § 91 om frit valg.
Silkeborg Kommune
Udbuddet omfatter levering af personlig pleje, praktisk hjælp og overdragede sygeplejeindsatser hele døgnet til borgere i eget hjem, der tildeles efter servicelovens § 83, rehabilitering efter servicelovens § 83a og afløsning/aflastning efter § 84. Udbuddet omfatter følgende indsatser: Personlig hjælp og pleje, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 1, praktisk hjælp, jf. serviceloven § 83, stk. 1, nr. 2, afløsning i hjemmet, jf. serviceloven § 84, stk. 1, rehabilitering, jf. servicelovens § 83 a, opgaveoverdragede sygeplejeindsatser. Borgere i eget hjem tildeles indsatser i henhold til servicelovens bestemmelser i § 91 om frit valg. Loven har til formål at sikre, at borgere i eget hjem, der er visiteret til personlig og praktisk hjælp samt rehabilitering, har frit leverandørvalg. Udbuddet omfatter de timer, som borgerne ønsker at placere hos en privat leverandør. Den kommunale leverandør (Ordregiver) står uden for udbuddet, og vil fortsat være leverandør af praktisk hjælp og personlig pleje efter udbuddet. Udbuddet omfatter ikke personlig pleje og praktisk hjælp til beboerne på plejehjem mv., jf. § 192a i serviceloven, lejere i plejeboligbebyggelse, der er omfattet af lov om almene boliger samt støttede private andelsboliger mv. eller lov om boliger til ældre og personer med handicap, og lejere i tilsvarende boligenheder. Den udbudte opgave dækker hele kommunens geografiske område. I første kvartal 2021 blev der visiteret hjælp til i alt 2 331 borgere, hvoraf 705 borgere, valgte en privat leverandør, svarende til 30 % af de visiterede borgere. Af de 705 borgere er 55 % kun visiteret til praktisk hjælp, 6 % visiteret til kun personlig pleje og 39 % til både praktisk hjælp og personlig pleje. De private leverandørers afregning på frit valg udgør ca. 21 % af de samlede udgifter til frit valgs-området i Silkeborg Kommune. Da udbuddet omfatter de ydelser, som borgerne ønsker at placere hos en privat leverandør, bemærkes det, at antallet af borgere og ydelser kan variere. Grundet borgernes frie valg kan leverandørerne ikke garanteres et bestemt antal ydelser i kontraktperioden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver udelukker ansøgere, der er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, hvis ansøger ikke kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Økonomisk og finansiel formåen: Ansøger skal have en egenkapital på minimum 1,5 mio. DKK i de 3 seneste afsluttede regnskabsår. Ansøger skal have en soliditetsgrad på minimum 18 % i de 3 seneste afsluttede regnskabsår. Teknisk og/eller faglig formåen: Ansøger skal angive sin væsentligste reference (1) vedrørende levering af hjemmeplejeydelse. Referencen skal opfylde følgende, referencen skal være en kontrakt eller rammeaftale med en årlig kontraktsum på minimum på 15 mio. DKK. Referencen skal være igangværende eller afsluttet inden for de seneste tre (3) år. Kontrakten/rammeaftalen skal have været i drift i minimum ét (1) år på datoen for ansøgningsfristen. Referencen skal indeholde varetagelse af lignende opgave.
Del IV: Procedure
Udbuddet udbydes i overensstemmelse med afsnit III i udbudsloven, det såkaldte ”light-regime”, jf. udbudslovens § 7. Efter udbudslovens § 186 skal ordregiver i overensstemmelse med principperne i udbudslovens § 2 selv fastsætte en procedure for udbuddet, herunder fastsætte kriterier for tildeling. Udbudsprocessen følger udbudsproceduren for ”udbud med forhandling”, jf. udbudslovens § § 61-66, dog med de fravigelser der fremgår af udbudsmaterialet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk