Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Kontrakt
(11.02.2016)
Statens Institut for Folkesundhed, Syddansk Universitet
Øster Farimagsgade 5a, 2.
1353 København K
Udbud af sundhedsprofilundersøgelse i Region Syddanmark.
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Region Syddanmark
Damhaven 12
Kontaktpunkt(er): Bech-Bruun
Att: Christian Nielsen, advokat
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 72273483
Mailadresse: cen@bechbruun.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.regionsyddanmark.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://brugertjenesten.dk
Yderligere oplysninger fås her: Bech-Bruun
Værkmestergade 2
Att: Christian Nielsen, advokat
8000 Aarhus C
DANMARK
Mailadresse: cen@bechbruun.com
Internetadresse: http://brugertjenesten.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Bech-Bruun
Værkmestergade 2
Kontaktpunkt(er): http://brugertjenesten.dk
8000 Aarhus C
DANMARK
Internetadresse: http://http://brugertjenesten.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Bech-Bruun
Værkmestergade 2
Att: Christian Nielsen, advokat
8000 Aarhus C
DANMARK
Mailadresse: cen@bechbruun.com
Internetadresse: http://brugertjenesten.dk
Sundhed
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 10: Markeds- og opinionsundersøgelser
NUTS-kode DK03
— at beskrive forekomsten og fordelingen af sundhed og sygelighed i den voksne befolkning (16 år eller derover) i Danmark. Beskrivelsen omfatter bl.a. forekomst og fordeling af helbred og trivsel, sundhedsadfærd, sygelighed, kontakt til egen læge og sociale relationer
— at beskrive udviklingen på disse områder
— at tilvejebringe datamateriale til brug for sundhedsplanlægning og til brug for analyser af regionale og kommunale forskelle
Regionerne fik til opgave at forberede og gennemføre dataindsamlingen samt bearbejde og formidle data på regionalt og kommunalt plan. Regionerne iværksatte i 2010 den første i rækken af regionale sundhedsprofiler. Den næste sundhedsprofilundersøgelse blev foretages i 2013 med rapport i første kvartal 2014. Fremover gennemføres undersøgelsen hvert fjerde år.
Dette udbud vedrører den tredje sundhedsprofilundersøgelse i Region Syddanmark, som gennemføres i 2017 med rapport i første kvartal 2018.
Det nationale koordinerede udvalg for sundhedsprofilundersøgelser under Sundhedsstyrelsens formandskab og med deltagelse af repræsentanter fra Danske Regioner, regionerne, Kommunernes Landsforening, kommunerne, Statens Institut for Folkesundhed ved Syddansk Universitet (SIF) og Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse skal bl.a. sikre at:
— data for sundhedsprofilerne indsamles på samme tidspunkt
— data indsamles efter samme indholdsmæssige retningslinjer
— data for sundhedsprofilerne indberettes til en fælles national database i samme tekniske format
— nationale data offentliggøres koordineret.
SIF sikrer, at der bliver udtrukket en stikprøve til hver region. Hver af de fem regioner skal gennemføre indsamlingen af data baseret på et obligatorisk standard-spørgeskema. I 2010 bestod standardspørgeskemaet af 52 spørgsmål og i 2013 af 54 spørgsmål, men der kan potentielt foretages mindre justeringer heraf i det nationale koordinerende udvalg. Der er endvidere mulighed for at inkludere et antal regionalspecifikke tillægsspørgsmål. I det nationale koordinerende udvalg er der truffet beslutning om, at udsende spørgeskemaer ultimo januar/primo februar 2017.
Nærværende udbud omfatter de tjenesteydelser, der er forbundet med sundhedsprofilundersøgelsen i Region Syddanmark i 2017.
Der henvises i øvrigt til de offentliggjorte udbudsdokumenter.
79300000, 79310000, 79311300, 79330000
Tjenesteydelserne skal udføres i følgende faser:
— Forberedelse
— Dataindsamling
— Dataoparbejdning
— Afrapportering.
Anslået værdi eksklusive moms: 2 000 000 DKK
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Se kontrakten.
a) Der er afsagt endelig dom over tilbudsgiver vedrørende deltagelse i en kriminel organisation eller bestikkelse eller svig eller hvidvaskning af penge.
b) Tilbudsgivere, hvis bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, som har indstillet deres erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning.
c) Tilbudsgivere, hvis bo er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning.
d) Tilbudsgivere, som ved en retskraftig dom er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed.
e) Tilbudsgivere, som i forbindelse med udøvelsen af deres erhverv har begået en alvorlig fejl, som ordregiver beviseligt har konstateret.
f) Tilbudsgivere, som ikke har opfyldt deres forpligtelser med hensyn til betaling af ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
g) Tilbudsgivere, som ikke har opfyldt deres betalingsforpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
h) Tilbudsgivere, som svigagtigt har fremsat urigtige oplysninger i forbindelse med meddelelse af oplysninger i henhold til de nævnte udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver skal afgive erklæring på tro og love om, at de i litra a-d og f-h nævnte forhold ikke gør sig gældende. Erklæringen er vedlagt udbudsbetingelserne som Formular A.
Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente dokumentation for ovenstående forhold vil den vindende tilbudsgiver inden kontraktindgåelse.
Af lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv., fremgår det, at offentlige ordregivere ved køb af varer og tjenesteydelser skal kræve, at enhver tilbudsgiver afgiver en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Tilbudsgiver skal afgive erklæring på tro og love herom.
Som dokumentation for tilbudsgiverens finansielle og økonomiske formåen skal tilbudsgiveren vedlægge følgende materiale:
a) Erklæring om omsætning for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
b) Virksomhedens årsrapporter for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgivere, der ikke har udarbejdet årsrapporter for de seneste 2 regnskabsår, og som ikke har været forpligtet hertil i henhold til lovgivning eller administrative forskrifter, skal i stedet vedlægge en erklæring fra tilbudsgivers revisor, som dokumenterer tilbudsgiverens finansielle og økonomiske formåen.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds finansielle status, skal den pågældende virksomhed afgive en bindende erklæring om, at virksomheden hæfter solidarisk og ubegrænset med tilbudsgiver for kontraktens opfyldelse i hele kontraktperioden.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: En årlig omsætning på minimum 3 000 000 DKK for hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Det har afgørende betydning for ordregiver, at tilbudsgiver har den fornødne tekniske og faglige formåen til udførelse af opgaven.
Som dokumentation for tilbudsgiverens tekniske formåen skal tilbudsgiveren udfylde en liste over de væsentligste sammenlignelige ydelser, tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 5 afsluttede regnskabsår, med angivelse af tidspunkt herfor samt navn og telefonnummer på modtager.
Ordregiver forbeholder sig ret til at undersøge de indsendte referencer, og tilbudsgiver må gerne fremsende flere end de krævede to referencer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på en anden virksomheds tekniske eller faglige formåen, skal den pågældende virksomhed afgive en bindende erklæring om, at virksomheden stiller sine ydelser til rådighed for tilbudsgiver med henblik på kontraktens korrekte opfyldelse i hele kontraktperioden.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
A) Tilbudsgiver skal angive mindst 1 reference for sammenlignelige ydelser (befolkningsundersøgelser i ca. samme størrelsesorden som den udbudte opgave), som tilbudsgiveren har leveret i løbet af de seneste 5 år.
Del IV: Procedure
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Sted:
Aarhus.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nejDel VI: Supplerende oplysninger
Tilbud skal være bindende i tre måneder efter tilbudsfristens udløb.
Såfremt tilbudsgiver får meddelelse om, at ordregiver har identificeret tilbudsgivers tilbud som det vindende bud, er ordregiver indtil udløbet af vedståelsesfristen berettiget til ved skriftlig meddelelse til tilbudsgivers kontaktperson at forlænge vedståelsesfristen med yderligere 3 måneder. Såfremt kontrakten ikke kan endeligt tildeles som følge af en verserende klagesag, er ordregiver indtil udløbet af vedståelsesfristen berettiget til ved skriftlig meddelelse til tilbudsgivers kontaktperson at forlænge vedståelsesfristen indtil fire uger efter afsigelse af endelig kendelse i sagen. Tilbudsgiver kan dog afvise forlængelser der strækker sig ud over 1 år efter tilbudsfristen.
Derfor er angivet 12 måneder ovenfor.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://kfst.dk