23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 183-331819
Offentliggjort
22.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Glostrup Kommune

Opdateringer

Rettelse
(08.10.2015)

I stedet for:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Udbuddet vedrører levering af Kropsbårne hjælpemidler til Vestegnens Indkøbsforum (VIF) og Tårnby.

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Levering af kropsbårne hjælpemidler (brystproteser, kompressionsstrømper og Ortopædisk fodtøj og ortopædiske indlæg) til de borgere i Albertslund, Brøndby, Glostrup, Hvidovre, Høje Tåstrup, Ishøj, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk Kommuner som modtager bevilling hertil.

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Udbuddet er et fælleskommunalt udbud i Vestegnens indkøbsforum hvori følgende kommuner deltager:

— Albertslund Kommune

— Glostrup Kommune

— Hvidovre Kommune,

— Høje-Tåstrup Kommune,

— Ishøj Kommune,

— Rødovre Kommune,

— Taarnby og Dragør kommuner

— Vallensbæk Kommune.

Kommunerne i Vestegnens Indkøbsforum ønsker at samarbejde med virksomheder der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.

Som leverandør til kommunerne, skal der så tidligt som muligt inden leverancen/arbejdets udførelse, tages kontakt til et Jobcenter, med henblik på at indgå i samarbejde om kommunens beskæftigelsesindsats.

Læses:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

Udbuddet vedrører levering af kropsbårne hjælpemidler til Vestegnens Indkøbsforum (VIF) og Tårnby og Dragør.

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Levering af kropsbårne hjælpemidler (brystproteser, kompressionsstrømper og ortopædisk fodtøj og ortopædiske indlæg) til de borgere i Albertslund, Brøndby, Glostrup, Hvidovre, Høje Tåstrup, Ishøj, Rødovre, Tårnby og Dragør, og Vallensbæk Kommuner som modtager bevilling hertil.

VI.3)

Yderligere oplysninger:

Udbuddet er et fælleskommunalt udbud i Vestegnens indkøbsforum hvori følgende kommuner deltager:

— Albertslund Kommune

— Brøndby Kommune

— Glostrup Kommune

— Hvidovre Kommune

— Høje-Tåstrup Kommune

— Ishøj Kommune

— Rødovre Kommune

— Taarnby og Dragør kommuner

— Vallensbæk Kommune.

Kommunerne i Vestegnens Indkøbsforum ønsker at samarbejde med virksomheder der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.

Som leverandør til kommunerne, skal der så tidligt som muligt inden leverancen/arbejdets udførelse, tages kontakt til et Jobcenter, med henblik på at indgå i samarbejde om kommunens beskæftigelsesindsats.

Kropsbårne hjælpemidler


Glostrup Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Glostrup Kommune
Rådhusparken 2
Kontaktpunkt(er): Glostrup Kommune
Att: Jan Olsen Starup
2600 Glostrup
DANMARK
Telefon: +45 43236100
Mailadresse: udbud@glostrup.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.glostup.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regionalt eller lokalt kontor
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Kropsbårne hjælpemidler.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Albertslund, Brøndby, Glostrup, Hvidovre, Høje Tåstrup, Ishøj, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk Kommuner.

NUTS-kode DK012

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 36
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Udbuddet vedrører levering af Kropsbårne hjælpemidler til Vestegnens Indkøbsforum (VIF) og Tårnby.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33180000, 33184420, 33141740

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Levering af kropsbårne hjælpemidler (brystproteser, kompressionsstrømper og Ortopædisk fodtøj og ortopædiske indlæg) til de borgere i Albertslund, Brøndby, Glostrup, Hvidovre, Høje Tåstrup, Ishøj, Rødovre, Tårnby og Vallensbæk Kommuner som modtager bevilling hertil.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelse af kontrakten med op til 12 måneder.
Foreløbig tidsplan for anvendelse af disse optioner:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
dage: 0 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Brystproteser (eksterne)
1) Kort beskrivelse
Delaftalen omfatter levering af proteser, der kan benyttes af personer, der helt eller delvist har fået bortopereret det ene eller begge bryster.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33184420

3) Mængde eller omfang
Forventet forbrug ca. 1 800 proteser i perioden (3 år).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Området er i medfør af servicelovens § 112, stk. 3 underlagt reglerne for frit valg, jf. bekendtgørelse nr. 1078 af 14.9.2010 § 6.
Det vil sige at borgerne frit kan vælge en anden leverandør, end den som ordregiver har aftaler med.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Kompressionsstrømper
1) Kort beskrivelse
Delaftalen omfatter strømper, som skal afhjælpe ødemer ved svære varige lidelser.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33180000

3) Mængde eller omfang
Forventet forbrug ca. 10 000 strømper i perioden (3 år).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Området er i medfør af servicelovens § 112, stk. 3 underlagt reglerne for frit valg, jf. bekendtgørelse nr. 1078 af 14.9.2010 § 6.
Det vil sige at borgerne frit kan vælge en anden leverandør, end den som ordregiver har aftaler med.
Delaftale nr.: 3 Betegnelse: Ortopædisk fodtøj og ortopædiske fodindlæg
1) Kort beskrivelse
Delaftalen omfatter levering af ortopædisk fodtøj og ortopædiske fodindlæg.
Levering af ortopædisk fodtøj skal tilgodese varige og svære foddeformiter og omfatter ortopædisk fodtøj, skoforhøjelser samt tilretninger i henhold til tilbudsskemaet i bilag 5.
For alt ortopædisk fodtøj gælder, at der skal benyttes billigst egnede, og hvor det er muligt, skal der altid benyttes fabriksfremstillet ortopædisk fodtøj, herefter kaldet FF sko.
Levering af ortopædiske fodindlæg skal tilgodese varige og svære foddeformiter. Der skal altid fortages en individuel vurdering, inden der tages beslutning om, hvilket type ortopædisk fodindlæg der vil være det billigst egnede produkt til den enkelte borger.
Ortopædiske fodindlæg i denne delaftale omfatter ikke fodortoser, der er fremstillet efter individuelle mål og støtter med et fast plast (i daglig tale såkaldte »minikapsler«).
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33141740, 33141700

3) Mængde eller omfang
Forventet forbrug ca. 2 000 par sko og 3 000 indlæg i perioden (3 år).
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Området er i medfør af servicelovens § 112, stk. 3 underlagt reglerne for frit valg, jf. bekendtgørelse nr. 1078 af 14.9.2010 § 6.
Det vil sige at borgerne frit kan vælge en anden leverandør, end den som ordregiver har aftaler med.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal oplysningerne under udbudsmaterialets afsnit 2.19 Udvælgelseskriterier, gives for hver deltager i konsortiet. Det er konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring. Herved erklærer tilbudsgivere, at de i fællesskab afgiver tilbud som et konsortium, og hæfter solidarisk i forhold til ordregiver. Samtidig fremgår det af erklæringen med hvilken tilbudsgiver ordregiver kan føre afklarende drøftelser med bindende virkning for konsortiets øvrige deltagere.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Udfyldt og underskrevet tro og love-erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997). Fortrykt formular er vedlagt som bilag 2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
Underskrevet erklæring om, at virksomheden ikke er udelukket fra at afgive tilbud i henhold til artikel 45 i direktiv nr. 2004/18/EF af 31.3.2004. Fortrykt formular er vedlagt som bilag 2 og skal benyttes ved tilbudsafgivelsen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal vedlægge følgende oplysninger om tilbudsgivers personlige forhold:
Kopi af tilbudsgivers gyldige erhvervs- og produktansvarsforsikring (policen) med en dækningssum på minimum 10 000 000 DKK.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, virksomhedens balance eller uddrag heraf for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, oplysning om tilbudsgivers samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde, der er omfattet af udbuddet, i de seneste 3 afsluttede regnskabsår, hvis tallene for denne omsætning foreligger.
I muligt omfang, dvs. afhængigt af hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed, nøgletal for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal vedlægge følgende oplysninger om virksomhedens tekniske og faglige formåen:
Referenceliste over de betydeligste sammenlignelige leveringer der er udført i løbet af de sidste 3 år, med beskrivelse af leverancerne og angivelse af kontaktpersoner.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, skal tilbuddet tilsvarende indeholde en beskrivelse af de pågældende enheders tekniske kapacitet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Der stilles krav uddannelsen af leverandørens personale. Kravet fremgår af kravspecifikationen.
For ortopædisk fodtøj gælder, at opgaven fra første måltagning, afprøvning og udlevering skal varetages af en ortopædisk håndskomager.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15/10649
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
2.11.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 1.5.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Dato: 3.11.2015 - 0:00
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Udbuddet er et fælleskommunalt udbud i Vestegnens indkøbsforum hvori følgende kommuner deltager:
— Albertslund Kommune
— Glostrup Kommune
— Hvidovre Kommune,
— Høje-Tåstrup Kommune,
— Ishøj Kommune,
— Rødovre Kommune,
— Taarnby og Dragør kommuner
— Vallensbæk Kommune.
Kommunerne i Vestegnens Indkøbsforum ønsker at samarbejde med virksomheder der påtager sig et socialt ansvar, lever op til egne muligheder for at etablere lære- og praktikpladser og har formuleret personalepolitikker om fastholdelse af medarbejdere med længerevarende sygdom, truet arbejdsevne mv.
Som leverandør til kommunerne, skal der så tidligt som muligt inden leverancen/arbejdets udførelse, tages kontakt til et Jobcenter, med henblik på at indgå i samarbejde om kommunens beskæftigelsesindsats.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage over udbuddet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17.9.2015

Send til en kollega

0.046