Fakta om udbudet
Udbyder
Lyngby-Taarbæk Kommune
Vindere
Udbud af personlig pleje og praktisk hjælp
(24.03.2016)
DK Pleje ApS
Søborg Hovedgade 119
2860 Søborg
Udbud af personlig pleje og praktisk hjælp
(24.03.2016)
Puks Hjemmehjælp I/S
Strandvejen 343
2930 Klampenborg
Udbud af praktisk hjælp og personlig pleje.
Lyngby-Taarbæk Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Lyngby-Taarbæk Kommune
11715311
Rådhuset, Lyngby Torv 17
Att: Martin Skoulund Larsen
2800 Kongens Lyngby
DANMARK
Telefon: +45 45973109
Mailadresse: marsl@ltk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.ltk.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/157608
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150004&B=LTK
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=150004&B=LTK
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 25: Sundheds- og socialvæsen
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Kongens Lyngby.
NUTS-kode DK012
Der udbydes to parallelle rammeaftaler om praktisk hjælp og personlig pleje med en rehabiliterende tilgang.
De to private leverandører skal kunne levere både praktisk hjælp og personlig pleje.
De to private virksomheder bliver leverandører på lige fod med den kommunale hjemmepleje. De valgte leverandører og den kommunale hjemmepleje bliver de eneste leverandører af hjemmepleje i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Antallet af borgere pr. rammeaftale afgøres af borgernes frie valg af hjemmehjælpsleverandør.
Dette valg foretages efter kontraktindgåelse og før opstart af kontrakt.
Det kan oplyses, at private leverandører på udbudstidspunktet leverer ca. 2 000 timers praktisk hjælp om måneden og ca. 2 300 timers personlig pleje om måneden.
98513310
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Kontrakterne vil indeholde sociale klausuler.
2) Underskrevet erklæring på tro og love vedr. overholdelse af udelukkelsesgrunde i henhold til art 45 i Europa-Parlamentet og Rådets direktiv nr. 2004/18/EF af 31. marts 2004, jf. vedlagte skabelon 2.
3) Underskrevet erklæring på tro og love vedr. ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lovbekendtgørelse nr. 336 af 13. august 1997, jf. vedlagte skabelon 3.
4) Virksomhedsbeskrivelse, herunder beskrivelse af ejerforhold, ledelse/nøglepersoner, formål/mission og historik. Beskrivelsen bør ikke fylde mere end ca. 2-3 sider.
5) Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal ovenstående oplysninger og erklæringer afgives for alle konsortiedeltagerne.
6) Uanset formuleringen af ovenstående forbeholder Udbyder sig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne af § 12 i Bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
2) Ledelses- eller revisorerklæring om, at der ikke siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer af virksomhedens økonomiske og finansielle situation, jf. vedlagte skabelon 5. Såfremt der er sket væsentlige ændringer, skal der vedlægges en redegørelse herom, jf. vedlagte skabelon. Såfremt ansøger er et børsnoteret selskab, vil en erklæring om, at der ikke siden sidste regnskabsaflæggelse har været anledning til at afgive børsmeddelelser, være tilstrækkeligt. Såfremt der har været afgivet børsmeddelelser vedrørende regnskabet, skal disse vedlægges.
3) Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal ovenstående oplysninger og erklæringer afgives for alle konsortiedeltagerne.
4) Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske formåen, skal ansøgningen indeholde oplysninger om de pågældende enheders økonomiske og finansielle kapacitet som anført under pkt. 1 og 2, ligesom ansøger skal godtgøre at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, jf. vedlagte skabelon 6.
5) Uanset formuleringen af ovenstående forbeholder Udbyder sig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne af § 12 i Bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
1) Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, ansøgeren har udført de seneste 3 år (referenceliste), med angivelse af omfang og tidspunkt for levering samt oplysning om ordregiver, herunder navn og kontaktdata på kontaktperson hos ordregiveren, jf. vedlagte skabelon 7.
2) Oplysninger om ansøgerens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de seneste 3 år og fordelt på faggrupper, jf. vedlagte skabelon 8.
3) Såfremt ansøgning om prækvalifikation afgives af et konsortium, skal alle konsortiedeltager afgive de under pkt. 1 og 2 anførte oplysninger.
4) Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, skal ansøgningen indeholde oplysninger om de pågældende enheders tekniske og faglige kvalifikationer som anført under pkt. 1 og 2, ligesom ansøger skal godtgøre at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse (erklæringer), jf. vedlagte skabelon 6.
5) Uanset formuleringen af ovenstående forbeholder Udbyder sig retten til at indhente yderligere oplysninger inden for rammerne af § 12 i Bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Der vil ved udvælgelsen blive lagt vægt på ansøgernes personlige forhold, økonomiske/finansielle og tekniske kapacitet, som dokumenteret i henhold til del III.2.1), III.2.2) og III.2.3). Der vil særligt blive lagt vægt på, hvilke ansøgere der har den bedste og mest relevante erfaring i forhold til den udbudte opgave.
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
Fax: +45 41715100