Fakta om udbudet
Udbyder
Syddansk Universitet
Vindere
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
Grafisk Rådgivning ApS
Havnevej 3B
2670 Greve
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
KreativGrafisk
Vestergade 15, 2. etage
5000 Odense C
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
Clausen Gruppen ApS
Cikorievej 20
5220 Odense SØ
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
Imageconsult
Uhrevej 3
6064 Jordrup
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
Red Ink A/S
Thriges Plads 8
5000 Odense C
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
LEAD Agency
Ravnsborg Tværgade 5C, 1. sal
2200 København N
Kommunikationsydelser
(31.03.2016)
Advice A/S
Gammel Kongevej 3E, baghuset
1610 København V
Rammeaftalen er påtænkt at skulle dække indkøb af kommunikationsydelser, hvor opgaverne er mangeartede men omfatter almindelige daglige kommunikationsydelser som ikke varetages in-house.
Syddansk Universitet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Syddansk Universitet
29283958
Campusvej 55
Att: Stina Bundgaard Nymann Andersen
5230 Odense M
DANMARK
Telefon: +45 65501000
Mailadresse: sbna@sdu.dk
Internetadresse(r):
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/144191
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149994&B=SDU
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=149994&B=SDU
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 13: Reklamevirksomhed
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Odense M.
NUTS-kode DK
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 7
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 12 000 000 og 16 000 000 DKK
85312320, 79340000, 79341100, 79341400, 79342000, 79342100, 79415200, 79822500
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 12 000 000 og 16 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Der er i nærværende rammeaftale en option på forlængelse af kontraktperioden, hvor ordregiver med et skriftligt varsel til leverandørerne på 2 måneder kan forlænge kontraktperioden for 1 år ad gangen. Kontrakten kan maksimalt forlænges med 2 x 12 måneder. Rammeaftalen kan maksimalt gælde i 4 år fra den oprindelige ikrafttrædelsesdato.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For inspiration til konsortiedannelse kan henvises til »vejledning i konsortiedannelse for små og mellemstore virksomheder« udarbejdet af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen april 2012. Vejledningen kan findes på www.kfst.dk
For inspiration til en generel tjekliste kan der henvises til »Tjekliste — Når du vil afgive tilbud i en udbudsproces« udarbejdet af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen april 2012. Tjeklisten kan findes på www.kfst.dk
a) Der er afsagt endelig dom over tilbudsgiver vedrørende deltagelse i en kriminel organisation eller bestikkelse eller svig eller hvidvaskning af penge.
b) Tilbudsgivers bo er under konkurs, likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs, eller har indstillet sin erhvervsvirksomhed eller befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning.
c) Tilbudsgivers bo er begæret taget under konkursbehandling eller behandling med henblik på likvidation, skifte eller tvangsakkord uden for konkurs eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning.
d) Tilbudsgiver er ved en retskraftig dom dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed.
e) Tilbudsgiver her i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv begået en alvorlig fejl, som ordregiver bevisligt har konstateret.
f) Tilbudsgiver har ikke opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
g) Tilbudsgiver har ikke opfyldt sine betalingsforpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i Danmark.
h) Tilbudsgiver har svigagtigt fremsat urigtige oplysninger i forbindelse med meddelelse af oplysninger i henhold til de nævnte udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgivers personlige forhold:
Af lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger mv., fremgår det, at offentlige ordregivere ved køb af varer og tjenesteydelser skal kræve, at enhver tilbudsgiver afgiver en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiveren har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Dokumentation vedr. udelukkelsesgrunde:
Tilbudsgiver skal — som dokumentation for, at ingen af tilbudsgivers generelle eller personlige forhold udelukker tilbudsgiver fra at afgive tilbud — udfylde og underskrive en erklæring på tro og love, som er vedlagt udbudsbetingelserne som bilag A. Bilaget findes i EU-Supply.
Den tilbudsgiver, som ordregiver agter at indgå kontrakt med, er forpligtiget til at fremskaffe dokumentation for, at en eller flere af ovenstående udelukkelsesgrunde ikke er til stede, såfremt ordregiver anmoder herom.
Såfremt tilbudsgiver er et konsortium skal hver enkel konsortiedeltager uploade en underskrevet tro og love-erklæring, jf. bilag A.
I givet fald: Såfremt leverandøren ønsker at en underleverandørs økonomisk formåen skal indgå i bedømmelsen af leverandørens egnethed til at udføre kontrakten, skal leverandøren dokumentere, at leverandøren kan disponere over den pågældende underleverandørs økonomiske formåen. I så fald skal Bilag C udfyldes og vedhæftes.
Nystartede virksomheder:
Såfremt ansøger har opstartet sin virksomhed senere end 3 år før ansøgningsfristen, kan ansøger nøjes med at angive nøgletallene for de(t) regnskabsår, som er tilgængelig på ansøgningstidspunktet.
Som dokumentation for tilbudsgiverens finansielle og økonomiske formåen skal tilbudsgiveren oplyse følgende:
1) Oplysninger om ansøgerens balance for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2) Oplysninger om ansøgerens samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet, for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
3) Oplysninger om ansøgerens nøgletal (egenkapitalens forretning og soliditetsgrad) for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Ovennævnte regnskabsoplysninger skal oplyses i tabellen i EU-Supply.
Såfremt tilbudsgiver/sammenslutningen baserer sig på andre virksomheders formåen, skal tilbudsgiver/sammenslutningen godtgøre, at tilbudsgiver/sammenslutningen råder over de nødvendige ressourcer, ved at udfylde bilag C støtteerklæring (økonomisk formåen). Bilaget findes i EU-Supply.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Mindstekrav: Ansøger skal bekræfte at have vedhæftet en revisorpåtegnet årsrapport for det seneste anvendte regnskabsår, eller tilsvarende anden relevant dokumentation til denne besvarelse. Der henvises til dokumentet »Udbudsbetingelser for prækvalifikation Kommunikationsudbud« afsnit 5.4.1 A, for nærmere information om hvilken anden tilsvarende dokumentation der accepteres. Dokumentationen vedhæftes i EU-Supply under afsnittet III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet«.
Mindstekrav: Ansøger skal udfylde tabellen i EU-Supply under afsnittet III.2.2) »Økonomisk og finansiel kapacitet«, med oplysninger for de seneste 3 afsluttede regnskabsår:
1) om ansøgerens balance eller uddrag heraf
2) om ansøgerens samlede omsætning, herunder omsætning inden for det aktivitetsområde der er omfattet af udbuddet
3) om ansøgerens nøgletal (egenkapitalens forretning og soliditetsgrad) Alle tal oplyses i DKK.
Bemærk: Såfremt der gives tilbud som konsortium angives ansøgernes samlede tal i denne tabel.
Det har afgørende betydning for ordregiver, at tilbudsgiver har den fornødne tekniske og faglige formåen til udførelse af opgaven.
Som dokumentation for tilbudsgiverens tekniske formåen skal tilbudsgiveren udfylde den relevante referencelistetabel i EU-Supply med de betydeligste tjenesteydelser af lignende karakter som det udbudte, der er udført i løbet af de seneste 3 år. Ligeledes skal tilbudsgiver som dokumentation for tilbudsgiverens tekniske formåen, udfylde den relevante tabel for antallet af ansatte i løbet af de seneste 3 år.
Såfremt tilbudsgiver/sammenslutningen baserer sig på andre virksomheders formåen, skal tilbudsgiver/sammenslutningen godtgøre, at tilbudsgiver/sammenslutningen råder over de nødvendige ressourcer, ved at udfylde bilag D støtteerklæring (teknisk formåen). Bilaget findes i EU-Supply.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav: Ansøger skal bekræfte at han som minimum har oplyst 3 referencer og maksimalt 5 referencer.
Mindstekrav: Ansøger skal udfylde tabellen i EU-Supply under afsnittet III.2.3) Teknisk kapacitet, med oplysninger om referencer og erfaringer med at løse opgaver for offentlige myndigheder, svarende til de i dette udbud omhandlede. Ansøger bedes beskrive virksomhedens relevante referencer for lignende opgaver udført indenfor de seneste 3 år regnet fra offentliggørelse af nærværende betingelser for prækvalifikation. Ordregiver forbeholder sig ret til at verificere referencerne. Bemærk: Såfremt der gives tilbud som konsortium udfyldes en samlet referenceliste for konsortiet i denne Tabel.
Mindstekrav: Ansøger skal udfylde tabellen i EU-Supply under afsnittet III.2.3) Teknisk kapacitet, med oplysninger om antal ansatte i virksomheden for de seneste 3 år. Ansøger skal ligeledes oplyse antallet af ansatte opdelt i administrativt personale og konsulenter. Såfremt der måtte være flere virksomheder med samme antal ansatte, vil antallet af ansatte konsulenter vægte positivt.
Del IV: Procedure
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Ordregiver ønsker at prækvalificere 9 ansøgere. Baggrunden for dette er, at ordregiver ønsker at indgå en aftale med 7 leverandører på rammeaftalen.
Såfremt der er flere egnede ansøgere, end Ordregiver har angivet at ville prækvalificere, vil Ordregiver på baggrund af en saglig og objektiv vurdering af de modtagne ansøgeres egnethed udvælge de ansøgere, der vil blive inviteret til afgivelse af tilbud.
Ordregiver vil prækvalificere de ansøgere, der på baggrund af den beskrevne tekniske og faglige formåen, vurderes at være bedst egnede til at varetage en rammeaftale om kommunikationskonsulentydelser på Syddansk Universitet. Ordregiver vil, ved udvælgelsen, vurdere, hvorledes den mest optimale konkurrencesituation i tilbudsfasen sikres. Ordregiver vil derfor så vidt muligt udvælge forskellige typer af virksomheder, herunder større og mindre virksomheder ud fra oplyst antal ansatte fordelt i administrativt personale og konsulenter. Såfremt der måtte være flere virksomheder med samme antal ansatte, vil antallet af ansatte konsulenter vægte positivt.
Del VI: Supplerende oplysninger
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Offentlig Konkurrence
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 72268000
Internetadresse: http://www.ks.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk