Fakta om udbudet
Udbyder
Socialstyrelsen
Vindere
Demens
(27.05.2022)
Hjerneskaderådgivningen, Odense
Rismarksvej 80
5200 Odense V
Demens
(27.05.2022)
Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg Kommune
Storemosevej 19
9310 Vodskov
Demens
(27.05.2022)
Neuropsykologisk Praksis Aarhus og København
Gammel Munkegade 6D, 1. sal
8000 Aarhus C
Demens
(27.05.2022)
Region Midtjylland
Skottenborg 26
8800 Viborg
Demens
(27.05.2022)
Lemvig Kommune
Rådhusgade 2
7620 Lemvig
Demens, VISO udbud på voksenområdet, 2022 til 2027
Socialstyrelsen
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 26144698
Postadresse: Edisonsvej 1
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Rikke Søndergaard
E-mail: rso@socialstyrelsen.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://socialstyrelsen.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/382601
Del II: Genstand
Demens, VISO udbud på voksenområdet, 2022 til 2027
Socialstyrelsen udbyder VISO-ydelser på voksenområdet vedrørende Demens. Udbuddet vedrører en delaftale:
- Demens.
Dette udbud vedrører levering af ydelserne specialrådgivning og udredning. Der henvises til ydelsesbeskrivelsen og udbuddets bilag for definition af ydelserne. Desuden indeholder udbuddet option på køb af vidensydelser på målgruppeområdet.
Ydelserne vedr. voksenområdet udbydes for perioden 1. maj 2022 til 30. april 2027.
Ydelserne udbydes efter reglerne om light-udbud i udbudslovens afsnit III (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvor alle potentielle tilbudsgivere har mulighed for at afgive tilbud.
5000 Odense C
Demens er kendetegnet ved en fremadskridende nedsættelse af en persons intellektuelle og kognitive færdigheder, som fx at tage initiativ, planlægge og skabe overblik. Demensen kan også medføre forskellige former for sanseforstyrrelser, kommunikationsvanskeligheder og mobilitetsnedsættelse. Problemerne kan påvirke evnen til at klare sig i hverdagen og at indgå i sociale relationer og fællesskaber.
Der udbydes maksimalt 25.000 timer over den samlede kontraktperiode. Derudover indeholder kontrakten en option på udvidelse af antal timer med 25 pct. til maksimalt 31.250 timer.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For dette udbud gælder de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens §§ 135-136. Derudover gælder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, med undtagelse af stk. 1, nr. 7 (ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder).
Den tilbudsgiver, som ordregiver agter at tildele opgaven skal efter anmodning fra ordregiver fremsende dokumentation – i form af serviceattest eller tilsvarende dokumentation fra relevant myndighed – for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de udelukkelsesgrunde, som er nævnt i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2. Socialstyrelsen accepterer serviceattest, som er udstedt indenfor de seneste 6 måneder forud for tilbudsfristen.
For dette udbud gælder følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen:
- Positiv egenkapital i det seneste regnskabsår.
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. Kontrakten vil derfor indeholde en bestemmelse, der sikrer dette.
Del IV: Procedure
Kontinuerlighed i de leverede ydelser i et light-udbud.
Tildeling foretages med udgangspunkt i 1) dækning af den udbudte kapacitet, 2) dækning af minimumsantal leverandører og 3) dækning af kombinationsproblematikker (KP).
Tildeling jf. pkt. 1 og 2 sker med udgangspunkt i de bedst rangerede tilbud.
Ved pkt. 3 kan der tildeles kontrakt til tilbudsgivere (TG), der rangeres dårligere end TG, der ikke er tildelt en kontrakt. Tildelingen er afhængig af dækningsbehov og de KP, TG har angivet i deres tilbud.
Se i øvrigt udbudsbetingelser.
Del VI: Supplerende oplysninger
Der afholdes et informationsmøde d. 21. september 2021. Læs mere herom i udbudsbetingelserne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte
ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens§ 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk