Fakta om udbudet
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Aabenraa Pacemaker pakke
(21.06.2016)
ViCare Medical A/S
Birkerød Kongevej 150B
3460 Birkerød
Vejle KAG pakke
(21.06.2016)
Merit Medical Danmark
Alhambravej 3
1826 Frederiksberg C
Odense pacemaker pakke
(21.06.2016)
ViCare Medical A/S
Birkerød Kongevej 150B
3460 Birkerød
Odense KAG pakke
(21.06.2016)
Merit Medical Danmark A/S
Alhambravej 3
1826 Frederiksberg C
Odense El-fys pakke
(21.06.2016)
Merit Medical Danmark
Alhambravej 3
1826 Frederiksberg C
Esbjerg KAG
(21.06.2016)
ViCare Medical A/S
Birkerød Kongevej
3460 Birkerød
Esbjerg Pacemaker pakke
(21.06.2016)
Vingmed Danmark A/S
Husby Allé 19, st.
2630 Taastrup
Vejle Pacemaker pakke
(21.06.2016)
ViCare Medical A/S
Birkerød Kongevej 150B
3460 Birkerød
Aabenraa KAG pakke
(21.06.2016)
ViCare Medical A/S
Birkerød Kongevej 150B
3460 Birkerød
Opdateringer
I stedet for: IV.3.4) 30.11.2015 (12:00) IV.3.8) 30.11.2015 (12:30) IV.3.4) 7.12.2015 (12:00) IV.3.8) 7.12.2015 (12:00)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Åbning af bud:
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse:
Åbning af bud:
Udbud af kardiologiske procedurepakker til Region Syddanmark.
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Region Syddanmark
Damhaven 12
Att: Pia Byskov Jensen
7100 Vejle
DANMARK
Telefon: +45 29391252
Mailadresse: indkob@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.regionsyddanmark.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
NUTS-kode DK03,DK031,DK032
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 6Begrundelse for en rammeaftale med en varighed på over fire år: Grundet betydelige skifteomkostninger og hensyn til patientsikkerheden ved et evt. leverandørskifte, har Ordregiver valgt, at udbyde rammeaftalen, med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder, hvilket giver et potentielt total aftalevarighed på 72 måneder.
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 33 000 000 DKK33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
Der kan afgives bud på alle delaftaler
Delaftale 1 — Procedurepakke, KAG, Odense ca. 5 000 stk./år
Delaftale 2 — Procedurepakke, pacemaker, Odense ca. 1 100 stk./år
Delaftale 3 — Procedurepakke, El-fys,. Odense, ca. 1 000 stk./år
Delaftale 4 — Procedurepakke, KAG, Vejle, ca. 1 250 stk./år
Delaftale 5 — Procedurepakke, pacemaker, Vejle, ca. 250 stk./år
Delaftale 6 — Procedurepakke, KAG, Aabenraa, ca. 950 stk./år
Delaftale 7 — Procedurepakke, pacemaker, Aabenraa, ca.300 stk./år
Delaftale 8 — Procedurepakke, KAG, Esbjerg, ca. 950 stk./år
Delaftale 9 — Procedurepakke, pacemaker, Esbjerg, ca. 300 stk./år.
Anslået værdi eksklusive moms: 33 000 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Procedurepakke, KAG, Odense33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
33141620, 33111710, 33141310, 39518200, 39518100, 79632000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
Leverandøren skal være indstillet på, at Kontrakten vil være gældende på uændrede vilkår i en eventuel udfasningsperiode efter kontraktudløb ved overgang til en anden leverandør i en efterfølgende kontraktperiode. Perioden kan dog ikke overstige 6 måneder.
1) Oplysninger om virksomhedens selskabsform og ejerskab (generel virksomhedsbeskrivelse).
2) Erklæring på tro og love om ubetalt forfalden gæld til det offentlige (Udbudsdirektivers art. 45, stk. 2, litra e og f, om opfyldelse af Udbudsdirektivets Art. 45, stk. 2, litra a-c.
Der er i udbudsmaterialet særlige bilag til afgivelse af disse oplysninger/erklæringer.
Oplysning om samlet årsomsætning eksklusive moms af de af udbuddet omfattende og tilsvarende produkter fra de seneste 3 regnskabsår. Såfremt virksomheden er yngre, skal der oplyses om årsomsætning for disse produkter for den periode, hvor der er mulighed herfor. Det bør endvidere fremgå, hvornår tilbudsgiveren er etableret. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3.
Oplysninger om produkt- og erhvervsansvarsforsikring. Tilbudsgiver opfordres herunder til at vedlægge dokumentation for, at forsikring er betalt på tidspunktet for tilbuddets afgivelse.
Ved sammenslutning af virksomheder skal nedenstående oplysninger/dokumentation gives for hver enkelt virksomhed.
Referenceliste for de af udbuddet omfattede og tilsvarende produkter leveret inden for de seneste 3 år, gerne med angivelse af størrelsesorden, leveringssted og kontaktperson. Oplysningerne kan afgives i Udbudsbilag 3. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af de af tilbudsgiver afgivne oplysninger.
Beskrivelse af virksomhedens kvalitetsstyringssystem, herunder evt. certificeringer. Oplysningerne kan afgive i Udbudsbilag 3.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på anden virksomheds teknikske kapacitet, skal det dokumenters, at denne virksomhed har givet tilsagn om at stille de fornødne ressourcer til rådighed, hvilket kan ske ved at vedlægge tilbuddet en indeståelseseklæring, ligesom tilbuddet skal vedlægges de i pkt. 1-3 anførte oplysninger/-dokumentation for den pågældende virksomhed.
Der er i udbudsmaterialet særlige bilag til afgivelse af disse oplysninger/erklæringer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Mindstekrav til tilbudsgivers teknisk/faglige kapacitet:
— Som mindstekrav kræves dokumenteret relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig leverance, jf. ovenstående pkt. 1.2. i Udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de nedenfor anførte kriterier
1. Økonomi. Vægtning 25
2. Kvalitet. Vægtning 40
3. Support. Vægtning 35
Vejledende forhåndsmeddelelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 158-290367 af 18.8.2015
Sted:
Regionshuset, Damhaven 12, 7100 Vejle.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nejDel VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet offentliggøres alene på Region Syddanmarks hjemmeside www.regionsyddanmark.dk/leverandorportal
Eventuelle rettelser og tilføjelser til udbudsdokumenterne samt besvarelse af spørgsmål stillet til ordregiver vil tilsvarende alene blive offentliggjort på dette sted.Tilbudsgiverne skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på Region Syddanmarks hjemmeside.
Offentliggørelse af udbudsmaterialet på ordregiver hjemmeside www.regionsyddanmark.dk/leverandorportal sker senest samtidigt med offentliggørelse af Udbudsbekendtgørelse i Supplement til Den Europæiske Unions Tidende.
Ordregiver afholder et informationsmøde mandag d. 19. oktober, kl. 10:00 Hos Region Syddanmark, Damhaven 12, hvor ordregiver vil give en præsentation af udbudsforretningen, og der vil være adgang til at stille spørgsmål. Det skal understreges, at præsentationen vil fokuserer på de formelle krav i udbudsforretningen. Brugergruppen deltager ikke på informationsmødet, hvorfor det som udgangspunkt ikke vil være muligt at afgive svar på produktspecifikke spørgsmål. Tilmelding til informationsmøde skal ske senest d. 15.10.2015, kl. 12:00 til Pia Byskov Jensen, på mail pia.byskov.jensen@rsyd.dk, der kan for hver tilbudsgiver deltage indtil 3 personer i informationsmødet.
Tilbud skal affattes på dansk. Dog accepteres det, hvis dokumentationen samt tekniske specifikationer er på engelsk, svensk eller norsk.Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
(1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
(2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
(3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk