Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309271&B=FUS
Udbyder
Holbæk Kommune
Vindere
Dentale forbrugsartikler
(21.12.2021)
DANSK NORDENTA A/S
NYDAMSVEJ 8
8362 HØRNING
Dentale forbrugsartikler
Holbæk Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Heidi Feldborg
E-mail: heben@holb.dk
Telefon: +45 72361239
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.holbaek.dk
By: Kalundborg
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Gustafsson
E-mail: megu@kalundborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://kalundborg.dk/
By: Næstved
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Nagel
E-mail: anchr@naestved.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.naestved.dk/
By: Ringsted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Sabrine Guldager
E-mail: SAHO@ringsted.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://ringsted.dk/
By: Faxe
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Nagel
E-mail: anchr@naestved.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.faxekommune.dk/
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Bent Rønsgård
E-mail: bent@slagelse.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.slagelse.dk/borger
By: Greve
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Lars Torp Steffensen
E-mail: lat@greve.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.greve.dk/
By: Stevns
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Tomas Tomasson
E-mail: TomaToma@stevns.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://stevns.dk/
By: Guldborgsund
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Dorthe Hilleke Andreassen
E-mail: dha@guldborgsund.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.guldborgsund.dk/
By: Hvalsø
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Charlotte Aagreen
E-mail: chaa@lejre.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lejre.dk/
By: Vordingborg
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Monica Handberg
E-mail: moha@vordingborg.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vordingborg.dk/
By: Roskilde
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Valentina Stosic
E-mail: Valentinas@roskilde.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.roskilde.dk/da-dk/forside/
By: Køge
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Thorlund-Rejnholdt
E-mail: anders.thorlund-rejnholdt@koege.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.koege.dk/borger.aspx
By: Sorø
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Land: Danmark
Kontaktperson: Debbie Sørensen
E-mail: debs@soroe.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://soroe.dk/
Del II: Genstand
Dentale forbrugsartikler
Holbæk Kommune udbyder på egne vegne op på vegne af 13 kommuner i Fællesudbud Sjælland (FUS) en 4-årig rammeaftale på levering af dentale forbrugsartikler til kommunernes tandpleje med start 1. dec.2021.
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til Udbudsloven nr. 1564 af 15. december 2015 samt Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 og omfatter et bredt sortiment, der er opdelt i 10 kategorier: aftryk og cementering, fyldninger mv., sprøjter og spidser, præparation og pudsning, rodbehandling, desinfektion, engangsartikler, profylakse, røntgen, legetøj (se nærmere beskrivelse i bilag 2).
Rammeaftalen tildeles til den tilbudsgivere, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på grundlag af bedste forhold mellem pris og kvalitet (nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne afsnit 9)
Holbæk Kommune udbyder på egne vegne og på vegne af 13 kommuner i Fællesudbud Sjælland (FUS) en 4-årig rammeaftale på levering af dentale forbrugsartikler til kommunernes tandpleje med forventet start 1. dec.2021. Rammeaftalen tildeles én leverandør. Følgende kommuner deltager i udbuddet:
• Faxe Kommune
• Greve Kommune
• Guldborgsund Kommune
• Holbæk Kommune
• Køge Kommune
• Kalundborg Kommune
• Lejre Kommune
• Næstved Kommune
• Ringsted Kommune
• Roskilde Kommune
• Slagelse Kommune
• Sorø Kommune
• Stevns Kommune
• Vordingborg Kommune
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud og omfatter et bredt sortiment, der er opdelt i 10 kategorier:
• aftryk og cementering,
• fyldninger mv.,
• sprøjter og spidser,
• præparation og pudsning,
• rodbehandling,
• desinfektion,
• engangsartikler,
• profylakse,
• røntgen,
• legetøj
(se nærmere beskrivelse i bilag 2).
Rammeaftalen tildeles til den tilbudsgivere, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud. Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på grundlag af bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Tildeling og evaluering er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne afsnit 9.
Den anslåede omsætning på rammeaftalen forventes at udgøre årligt DKK 3.973.556. Den maksimale værdi, som kan anskaffes på rammeaftalen i dens løbetid, er DKK 19.073.068 (nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne). Udbuddet er ikke opdelt i særskilte delaftaler, da et samlet udbud af en rammeaftale forventeligt vil give kommunerne stordriftsfordele.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbuddet skal indeholde:
*Udfyldt ESPD, herunder også for eventuelle andre konsortiedeltagere eller andre enheder som tilbudsgiver baserer sin økonomiske og / eller tekniske formåen på samt eventuel erklæring om solidarisk hæftelse for konsortiedeltagere.
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige
udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPDs afsnit: ”Udelukkelse”):
• Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 1
• Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller
likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
• Tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld under 100.000 kr. til offentlige
myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i
henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er
etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1 nr. 7
*Vindende tilbudsgiver vil blive bedt om at fremsende følgende information som dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde. Serviceattesten må maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen:
• Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land
• Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen: Årsregnskab eller lign.
• Teknisk eller faglig formåen: Relevante certifikater eller lign.
• Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet jf. pkt. 6.6: Støtteerklæring underskrevet af støttende enheder
Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation.
*Udfyldt bilag 3 tilbudsliste med listepriser og rabatsatser.
*Udfyldt bilag 4 besvarelse, opfordres til maksimalt at fylde 20 A4-sider med skrifttype Verdana, font 12 og linjeafstand 1.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
• Årlig omsætning på minimum kr. 10 millioner indenfor rammeaftalens ydelsesområde i det senest offentliggjorte årsregnskab.
• Soliditetsgraden er større end eller lig med 15% i det senest offentliggjorte årsregnskab.
• Positiv egenkapital i det senest offentliggjorte årsregnskab.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPD’ets afsnit: ”Udvælgelse”.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
• Tilbudsgiver bedes indsende en liste med de betydeligste leveringer, der er udført inden for de seneste 3 kalenderår, med angivelse af beløb og tidspunkter og den offentlige eller private modtager. Med ”betydeligste leveringer” forstås leveringer, der har størst lighed med det udbudte.
Tilbudsgiver skal afgive oplysning herom i ESPDs afsnit: ”Udvælgelse”.
Vindende tilbudsgiver(e) vil blive bedt om at fremsende dokumentation i form oplysninger på
kontaktpersoner hos de oplyste referencer. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte referencerne.
*Produktdatablade skal være tilgængelige på dansk ved tilbudsafgivelse og i aftalens løbetid (bilag 2).*Leverandøren opretholder i rammeaftalens levetid et sortiment på minimum 10.000 produkter i webshoppen fordelt inden for alle produktgrupper (bilag 2). *Ordregiver anvender fortrinsvist e-handelssystem, jf. bilag 5. *I henhold til lov om offentlige betalinger mv. (lovbekendtgørelse nr. 798 af 28. juni 2007 med senere ændringer) skal alle fakturaer til offentlige myndigheder fremsendes elektronisk og gebyrfrit. Fakturaer og kreditnotaer skal fremsendes i OIOUBL-format og via Nemhandel-infrastrukturen OIORASP eller det til enhver tid fællesoffentlige format.*Ordregiver kan opkræve bod jf. afs.14. *Opretholde erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. kr. pr. år på personskade og 5.000.000 for tingskade. *Overholder internationale konventioner jf. afs.18. *Tilbudsgiver bedes læse de præcise krav, betingelser og vilkår i rammeaftalen og dens bilag.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2025
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 45
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
Klagefristen fremgår af klagenævnslovens § 7, stk. 2:
”Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet63 de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt”
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk