Fakta om udbudet
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
(10.09.2021)
Coloplast Danmark A/S
Humlebæk
(10.09.2021)
Abena A/S
Aabenraa
Meddelelse om indgåelse af prisaftale på stomiområdet
Fællesindkøb Fyn
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29188645
Postadresse: Faaborgvej 19
By: Gislev
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5854
Land: Danmark
Kontaktperson: Line Andersen
E-mail: libna@fmk.dk
Telefon: +45 72531197
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/163130576.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
Del II: Genstand
Meddelelse om indgåelse af prisaftale på stomiområdet
Fællesindkøb Fyn har på vegne af Nyborg, Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland og Nordfyns kommune gennemført en prisindhentning på stomihjælpemidler. På baggrund deraf vil der blive indgået en prisaftale med et konsortie bestående af Abena A/S og Coloplast A/S. Fællesindkøb Fyn modtog i alt 3 tilbud.
I medfør af håndhævelseslovens § 4, stk. 1 offentliggør Fællesindkøb Fyn hermed en profylaksebekendtgørelse omhandlende prisindhentningen og tilbudsvinder. Prisindhentningen vil først være endelig 10 kalenderdage efter offentliggørelsen af bekendtgørelsen, hvilket er d. 20.09.2021 kl. 23.59.
For god ordens skyld bemærkes, at denne prisindhentning ikke er omfattet af udbudsreglerne, idet der med prisindhentningen ikke indgås en gensidigt bebyrdende aftale idet:
1. Indhentningen af priser sker alene med henblik på at fastlægge støttebeløbet i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, sidste pkt.
2. Kommunerne foretager intet indkøb i medfør af prisindhentningen.
3. Borgeren indkøber det ønskede stomi hjælpemiddel og bliver ejer af samme.
4. Kommunerne under Fællesindkøb Fyn frigøres ved denne prisindhentning ikke for en eller flere forpligtelser, som ellers ville påhvile kommunen.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Denne prisindhentning er ikke omfattet af udbudsreglerne, idet der med prisindhentningen ikke indgås en gensidigt bebyrdende aftale:
Indhentningen af priser sker alene med henblik på at fastlægge støttebeløbet i medfør af servicelovens § 112, stk. 3, sidste pkt.
Kommunerne foretager intet indkøb i medfør af prisindhentningen.
Borgeren indkøber det ønskede stomi hjælpemiddel og bliver ejer af samme.
Kommunerne under Fællesindkøb Fyn frigøres ved denne prisindhentning ikke for en eller flere forpligtelser, som ellers ville påhvile kommunen.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
By: Aabenraa
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
By: Humlebæk
NUTS-kode: DK031 Fyn
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk