Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Irene Pless
E-mail: px3q@kk.dk
Telefon: +45 20139303
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/163574714.aspx
Del II: Genstand
Dentale forbrugsartikler til Københavns Kommune
Nærværende udbud omfatter levering af dentale forbrugsartikler til tandbehandling, forebyggelse og tandplejeartikler til Børne- og Ungdomstandplejen samt Voksentandplejen i Københavns Kommune.
Det samlede årlige indkøb på Rammeaftalen estimeres til ca. 6.500.000 DKK ekskl. moms. Dog forbeholder Ordregiver sig retten til at kunne forhøje rammen med op til 50 pct.
Udbuddet omfatter følgende produktkategorier:
- Aftryk
- Bonding, emalje og dentin
- Bor
- Cementering
- Desinfektion og sterilisation
- Endodonti
- Engangsartikler
- Forebyggelse (profylakse)
- Fyldningshjælpemidler
- Fyldningsmaterialer
- Injektion
- Instrumenter, hånd
- Legetøj (små gaver)
- Provisorier
- Røntgen
- Tørlægning
Med nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på levering af dentale forbrugsartikler til Børne- og Ungdomstandplejen samt Voksentandplejen i Københavns Kommune.
Børne- og Ungdomstandplejen, der er en del af kommunens Børne- og Ungdomsforvaltning, tilbyder forebyggende tandpleje, tandeftersyn og behandling til ca. 100.000 børn og unge i alderen 0-17 år. Børne- og Ungdomstandplejen består af 32 klinikker (inkl. fire tandreguleringsklinikker og fire specialtandklinikker) fordelt i hele kommunen. I alt har Børne- og Ungdomstandplejen ca. 320 medarbejdere, som tæller tandlæger, specialtandlæger, tandplejere, klinikassistenter samt administrativt personale.
Voksentandplejen i Københavns Kommune er en del af Sundheds- og Omsorgsforvaltningen. Voksentandplejen er opdelt i henholdsvis Omsorgstandplejen og Specialtandplejen og har som mål at tilbyde ældre og handicappede borgere i Københavns Kommune service og behandlingsmulighed inden for tandpleje. Voksentandplejen består pt. af i alt 11 tandlægeklinikker, 10 i Københavnsområdet samt en i Roskilde.
Kommunens i alt 43 tandlægeklinikker varetager selv indkøb og varemodtagelse af dentale forbrugsartikler.
Nærværende udbud omfatter levering af forbrugsmaterialer til tandbehandling, forebyggelse og tandplejeartikler inden for følgende produktkategorier:
- Aftryk
- Bonding, emalje og dentin
- Bor
- Cementering
- Desinfektion og sterilisation
- Endodonti
- Engangsartikler
- Forebyggelse (profylakse)
- Fyldningshjælpemidler
- Fyldningsmaterialer
- Injektion
- Instrumenter, hånd
- Legetøj (små gaver)
- Provisorier
- Røntgen
- Tørlægning
Det samlede årlige indkøb på Rammeaftalen estimeres til ca. 6.500.000 DKK ekskl. moms. Dog forbeholder Ordregiver sig retten til at kunne forhøje rammen med op til 50 pct.
2 x 12 måneder
Forlængelse 2 x 12 måneder
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 10.000.000 (ekskl. moms).
Såfremt der er sket væsentlige ændringer siden aflæggelsen af seneste årsrapport, lægges det korrigerede beløb til grund.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 5.000.000.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum DKK 10.000.000 (ekskl. moms).
Såfremt der er sket væsentlige ændringer siden aflæggelsen af seneste årsrapport, lægges det korrigerede beløb til grund.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 2 referencer inden for de seneste tre år regnet til og med tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre levering af dentale forbrugsartikler. Der stilles følgende krav til referencerne:
At være igangværende eller udført inden for de seneste tre år.
At minimum en af referencerne vedrører leverancer til offentlige kunder.
At minimum en af referencerne skal have en størrelse svarende til minimum DKK 1 mio. ekskl. moms.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 2 referencer inden for de seneste tre år regnet til og med tilbudsfristens dato. Referencerne skal vedrøre levering af dentale forbrugsartikler. Der stilles følgende krav til referencerne:
At være igangværende eller udført inden for de seneste tre år.
At minimum en af referencerne vedrører leverancer til offentlige kunder.
At minimum en af referencerne skal have en størrelse svarende til minimum DKK 1 mio. ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten forventes genudbudt efter ophør.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk