Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik, Region Syddanmark
Vindere
Røntgen DR-systemer, FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus
(24.09.2021)
Siemens A/S
Ballerup
Røntgen DR-systemer, FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus
Medicoteknik, Region Syddanmark
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 6000
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Iversen
E-mail: soeren.iversen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440374
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
Del II: Genstand
Røntgen DR-systemer, FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus
Røntgen DR-systemer, FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus
Røntgen DR-systemer, FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Regionen har til hensigt at indgå kontrakt med Siemens A/S om levering af to Multitom RAX DR-Systemer til FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus.
Siemens brugerflade samt billedkarakteristik er anvendt og kendt på Svendborg Sygehus, og anskaffelse af et andet fabrikat end Siemens ville kunne medføre usikkerhed i diagnostik grundet eventuel inkonsistens af billeder samt uforholdsmæssigt store vanskeligheder ved betjening med heraf eventuelt følgende øget risiko for utilsigtede hændelser.
I henhold til § 4 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Røntgen DR-systemer, FAM og Rum 5, Svendborg Sygehus
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus - Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
By: findes ikke
Land: Danmark
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7. Det fremgår bl.a. heraf:
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal dog være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark