Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zddillwlkw
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
E978 Sengevasker
(04.05.2022)
Semi-stål A/S
Helsingør
Nyt Aalborg Universitetshospital. E978 Sengevasker
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Niels Bohrsvej 10
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mia Rosengaard Hansen
E-mail: mia.hansen@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.nau.dk
Postadresse: Hannemanns Allé 53
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Jakob Fredslund Kobbernagel
E-mail: jfko@ramboll.dk
Telefon: +45 51611328
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zddillwlkw
Del II: Genstand
Nyt Aalborg Universitetshospital. E978 Sengevasker
Udbuddet vedrører E978 Sengevasker til Nyt Aalborg Universitetshospital.
Udbuddet omfatter produktion, levering, installering og idriftsætning af fuldautomatisk vaskefacilitet til hospitalssenge og madrasser. Den tilbudte skal være i stand til at vaske 30 senge og madrasser i timen. Løsningen skal omfatte automatisk modtagelse/indlastning af en seng med automatisk adskillelse af madrassen fra sengen og genforening af seng og madras efter processen. Løsningen skal også kunne vaske hjælpemidler som fx kørestole mv.
Der er option på service i forskellige serviceniveauer, se udkast til serviceaftale i udbudsmaterialet.
Nyt Aalborg Universitetshospital,
Hospitalsbyen 1,
DK-9260 Gistrup
Udbuddet vedrører E978 Sengevasker til Nyt Aalborg Universitetshospital.
Udbuddet omfatter produktion, levering, installering og idriftsætning af fuldautomatisk vaskefacilitet til hospitalssenge og madrasser. Den tilbudte skal være i stand til at vaske 30 senge og madrasser i timen. Løsningen skal omfatte automatisk modtagelse/indlastning af en seng med automatisk adskillelse af madrassen fra sengen og genforening af seng og madras efter processen. Løsningen skal også kunne vaske hjælpemidler som fx kørestole mv.
Der er option på service i forskellige serviceniveauer, se udkast til serviceaftale i udbudsmaterialet.
Der er option på service i fire forskellige serviceaftaleniveauer:
- Serviceaftaleniveau 1 – Grundlæggende servicepakke
- Serviceaftaleniveau 2 – fejlrettende remoteservice
- Serviceaftaleniveau 3 – fejlrettende service med oppetidsgaranti
- Serviceaftaleniveau 4 – Reservedele
Indhold og vilkår fremgår af udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles ikke krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er bygherre forpligtet til at udelukke ansøger, jf. dog § 135, stk. 4, 5 og 6 og § 138.
Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og § 136. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A, B og C. ESPD-dokumentets del III, afsnit D er ikke relevant og skal derfor ikke udfyldes.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde stilles der krav om at tilbudsgiver ikke befinder sig i udelukkelsesgrundende i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4, 6 og 7. Erklæring herom sker ved tilbudsgivers udfyldelse af ESPD-en afsnit III C.
Vindende tilbudsgiver skal fremsende endelig dokumentation for, at erklæringerne afgivet i ESPD-et er korrekte.
Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de to seneste afsluttede disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed:
• Egenkapital:
Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal være positiv i hvert af de seneste to afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver bedes angive sine mest betydelige sammenlignelige arbejder udført inden for de seneste tre år. Med sammenlignelige forstås referencer hvor tilbudsgiver har leveret og idriftsat en sengevaskemaskine.
Referencerne bør indeholde en uddybende beskrivelse af opgaven.
Følgende oplysninger bør angives for hver reference:
• Projektnavn
• Kunde
• Kontraktsum
• Udførelsesår inkl. oplysninger om projektets stade (idriftsat?)
• Beskrivelse af projektet
Grundet ESPDs tekniske opbygning og deraf følgende begrænsede rammer for levering af billeddokumentation, kan ansøger supplere oplysninger vedr. de udvalgte referencer i et selvstændigt bilag som vil blive taget i betragtning. Referencer i ESPD og i bilag skal være de samme og så vidt muligt være enslydende i tekstens indhold. Ved eventuelle modstridende oplysninger i hhv. ESPD og bilag er ESPD gældende.
• Mindstekrav: Tilbudsgiver skal vedlægge mindst to referencer fra de seneste tre år, hvor tilbudsgiver har leveret og idriftsat en sengevaskemaskine. Referencerne skal være afsluttet, dvs. afleveringsforretningen skal være gennemført og sengevaskeren skal være idriftsat.
Der henvises til kontraktvilkår, som fremgår af udbudsmaterialet.
Andre særlige vilkår:
Kontrakten er omfattet af social klausul vedrørende krav om beskæftigelse af praktikanter/lærlinge.Kontrakten er endvidere omfattet af arbejdsklausul vedrørende løn og ansættelsesvilkår. De nærmere vilkår vi lfremgå af udbudsmaterialet.
Projektet er omfatte af bekendtgørelse nr. 118 af 6.2.2013 om krav til anvendelse af Informations-og Kommunikationsteknologi i byggeri.
Bekendtgørelse nr. 1179 af 4. oktober 2013 om kvalitet, OPP og totaløkonomi i offentligt byggeri, samt tilhørendevejledning nr. 9605 af 6. november 2013, "Vejledning til bekendtgørelse om kvalitet, OPP og totaløkonomi i offentligt byggeri" er gældende for projektet.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære fysisk åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende udbud udbydes gennem udbudsportalen iBinder. Registrering af tilbudsgiver og download af udbudsmateriale sker via flg. link:
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=zddillwlkw
Rettelsesblade og evt. andre supplerende udbudsdokumenter vil blive gjort tilgængelige i samme mappe og underretninger om offentliggørelse af rettelsesblade og evt. andre supplerende udbudsdokumenter vil så vidt muligt blive sendt pr. mail til de personer, der har registreret sig på udbuddet, men interesserede økonomiskeaktører bærer selv ansvaret for at holde sig opdateret herom på iBinder.
For vejledning til brug af systemet henvises til udbudsmappen eller se videovejledning på http//www.nau.rn.dk/Om-byggeriet/Byggeriet/Digital-udbudsproces
Kontaktperson i forbindelse med adgang til udbudsmaterialet er:
Region Nordjylland, Mia Rosengaard Hansen, Niels Bohrs Vej 30, 9220 Aalborg Øst, tlf.: +45 20221092, e-mail:mia.hansen@rn.dk
Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD og angive oplysninger vedr.udelukkelse og formåen. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium bør vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer,at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til bygherre. Er erklæringen ikke vedlagt tilbuddet, skal erklæringenfremsendes senest i forbindelse med kontraktindgåelse. Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager ikonsortiets skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med bygherre.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud ønsker at basere sin økonomiske og finansielle formåen på andre enheders (f.eks. moderselskabers, andrekoncernselskabers eller underentreprenørers/underrådgivers) formåen, skal tilbuddet tillige vedlægges en støtteerklæring fra den anden virksomhed om, at virksomheden stiller sin økonomiske og finansielle kapacitet til rådighed for tilbudsgiver.
Hvis en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal tilbudsgiveren og de(n) pågældende enhed(er) hæfte solidarisk for kontraktens gennemførelse.
Såfremt tilbudsgiver ønsker at basere sin tekniske og faglige formåen på andre virksomheders (f.eks.moderselskabers, andre koncernselskabers eller underentreprenørers/underrådgivers) formåen, skal tilbuddet vedlægges en rådighedserklæring fra den anden virksomhed om, at virksomheden stiller sin tekniske og faglige kapacitet til rådighed for tilbudsgiver.
Opmærksomheden henledes desuden på, at såfremt tilbudsgiver baserer sin tekniske og faglige formåenpå underentreprenører/underrådgivere (andre enheders kapacitet / rådighedsleverandører), skal den/depågældende underentreprenører/underrådgivere udføre den del af kontrakten, som underentreprenørens/underrådgiverens kapacitet relaterer sig til.
Der skal desuden vedlægges udfyldt ESPD-dokument for de virksomheder, som tilbudsgiver ønsker at basere sin økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen på, jf. nærmere herom i ESPD-dokumentets del II.C.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgereom, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens §171,stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i istandstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/