Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b1738eae-a95b-471b-aa46-2f01f32a4fe8/publicMaterial
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Opdateringer
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
SKI har konstateret, at der er angivet fejlagtige oplysninger i bilag A.1 vedrørende tilsluttede kunder. SKI vurderer ikke, at dette vil kunne justeres i indeværende udbudsproces. SKI annullerer derfor nærværende udbud af "Rammeaftale 50.99 Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022), Delaftale 1-12" og iværksætter straks et nyt udbud af samme rammeaftale med en ny udbudsbekendtgørelse.
Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022)
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Michelle Offersen
E-mail: mo@ski.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Genbrugshjælpemidler (pulje 2) (2022)
På vegne af de danske kommuner, udbyder SKI en rammeaftale vedr. genbrugshjælpemidler. Udbuddet omfatter:
• kørestole
• siddepuder
• tryksårsforebyggende skummadras (kat. 4)
• manuelt betjente glide- og vendehjælpemidler
• motoriserede vendeprodukter.
Rammeaftalen omfatter 12 delaftaler og der tildeles én leverandør pr. delaftale. Rammeaftalen er forpligtende for tilsluttede kommunale kunder.
Det er beskrevet i bilag A og A.1 hvilke kunder, der kan anvende rammeaftalen.
Delaftale 1 Hjælpermanøvrerede kørestole med henholdsvis manuelt tilt og el-tilt
Danmark
Delaftalen omfatter hjælpermanøvrerede kørestole med henholdsvis manuelt tilt og el-tilt. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. kørestolen, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 43 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 84 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 2 Manuel kørestol, sideværts sammenklappelig
Danmark
Delaftalen omfatter manuelle kørestole som er sideværts sammenklappelige. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. kørestolen, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 30 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 59 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 3 Skumpude - lav risiko for tryksår
Danmark
Delaftalen omfatter siddepude til kørestol konkretiseret ved skumpude - lav risiko for tryksår. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. skumpuden, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 1 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 2 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 4 Skumpude - middel risiko for tryksår
Danmark
Delaftalen omfatter siddepude til kørestol konkretiseret ved skumpude - middel risiko for tryksår. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. skumpuden, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 8 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 16 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 5 Pude (ikke luft) - høj risiko for tryksår
Danmark
Delaftalen omfatter siddepude til kørestol konkretiseret ved pude (ikke luft) - høj risiko for tryksår. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. siddepuden, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 9 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 17 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 6 Statisk luftpude - høj risiko for tryksår
Danmark
Delaftalen omfatter siddepude til kørestol konkretiseret ved statisk luftpude - høj risiko for tryksår. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. den statiske luftpude, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 21 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 41 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 7 Trykaflastende pude til positionering
Danmark
Delaftalen omfatter siddepude til kørestol konkretiseret ved trykaflastende pude til positionering. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. den trykaflastende pude til positionering, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 13 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 25 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 8 Tryksårsforebyggende skummadras - kategori 4
Danmark
Delaftalen omfatter tryksårsforebyggende skummadras, der kan anvendes til borgere med risiko for tryksår kategori 4. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. skummadrassen, samt reservedele hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 9 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 18 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 9 Glidelagen
Danmark
Delaftalen omfatter glidelagen til brug ved forflytning. Delaftalen omfatter selve hovedproduktet, dvs. glidelagner, samt tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 29 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 57 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 10 Vendesystem (madrascover og træklagen)
Danmark
Delaftalen omfatter produkter til brug ved forflytning. Delaftalen omfatter 3 hovedprodukter (madrascover og træklagner) samt tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 35 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 69 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 11 Motoriseret vendehjælpemiddel med el-justerbare ruller
Danmark
Delaftalen omfatter motoriserede produkter til brug ved vending/forflytning. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. det motoriserede produkt, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 42 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 81 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Delaftale 12 Motoriseret vendehjælpemiddel med fodpedal
Danmark
Delaftalen omfatter motoriserede produkter til brug ved vending/forflytning. Delaftalen omfatter dels selve hovedproduktet, dvs. det motoriserede produkt, samt dels reservedele og tilbehør hertil. Endvidere omfatter delaftalen nogle serviceydelser knyttet til leveringen af produkter under delaftalen.
Varigheden af rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
Delaftalens anslåede værdi er estimeret til 24 mio. kr., og er udtryk for SKI’s mest kvalificerede og gennemsigtige skøn af delaftalens værdi på udbudstidspunktet. Delaftalens maksimale værdi er, jf. punkt II.2.6), fastsat til 47 mio. kr. Den maksimale værdi er udtryk for det maksimale indkøb på delaftalen i dens løbetid, baseret på det i punkt VI.3) anførte.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
• Under ”Finansielle nøgletal” anføres tilbudsgivers soliditetsgrad, samlede egenkapital og samlede aktiver i det seneste disponible regnskabsår. Soliditetsgraden angives som forholdet mellem tilbudsgiverens samlede egenkapital og tilbudsgiverens samlede aktiver.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Tilbudsgiver skal – for at blive erklæret egnet - opfylde følgende vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
• Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 10 %.
Soliditetsgraden beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes tilbudsgivers soliditetsgrad som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) beregnes soliditetsgraden som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent.
Ved det "seneste disponible regnskabsår" forstås det på tidspunktet for tilbudsfristen seneste regnskab, som er afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen, skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:
• Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste soliditetsgrad, herunder egenkapital og aktiver, fremgår.
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
• Under ”Beskrivelse”: Angiv beskrivelse af den udførte reference med henblik på at dokumentere opfyldelse af minimumskravet. Beskrivelsen skal alene vedrøre forhold inden for de sidste 3 år forud for tilbudsfristen.
• Under ”Beløb”: Udfyld fakturerede beløb i DKK ekskl. moms (inden for de sidste 3 år forud for tilbudsfristen).
• Under "Startdato”: Angiv startdato for den udførte reference. Hvis denne dato ligger tidligere end 3 år forud for tilbudsfristen, anføres det i referencebeskrivelsen, jf. ”Beskrivelse” ovenfor, hvilken startdato referencebeskrivelsen tager udgangspunkt i, jf. at denne alene må vedrøre udførte forhold inden for de sidste 3 år forud for tilbudsfristen.
• Under ”Slutdato”: Angiv slutdato. Hvis kontrakten endnu ikke er afsluttet, angives datoen for tilbudsfristen.
• Under ”Modtagere”: Angiv kundens navn, kontaktperson og kontaktoplysninger (e-mailadresse og/eller telefonnummer) på kontaktpersonen.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Såfremt tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde et særskilt ESPD med de krævede oplysninger.
Tilbudsgiver skal – for at blive erklæret egnet - opfylde følgende vedrørende teknisk og faglig formåen:
• Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har angivet 3 referencer på leverancer af produkter inden for området ”genbrugshjælpemidler”. Leverancerne skal være udført inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen.
Med ”produkter inden for området ”genbrugshjælpemidler”” forstås produkter, der på leveringstidspunktet var registreret på Socialstyrelsens hjælpemiddelbase (www.hmi-basen.dk) eller tilsvarende. Det er således ikke et krav, at referencen vedrører et substituerende produkt, men alene et krav, at referencen vedrører produkter indenfor det generelle produktområde ”genbrugshjælpemidler”.
Det bemærkes, at en reference i form af en rammeaftale ikke anses at udgøre en konkret levering og derfor ikke opfylder minimumskravet. En kontrakt eller leverance baseret på en rammeaftale anses dog at vedrøre en konkret levering, og vil derfor kunne opfylde det fastsatte minimumskrav, hvis kontrakten i øvrigt opfylder betingelserne herfor.
Ved sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal der alene dokumenteres 3 referencer i alt pr. delaftale. Der skal ikke dokumenteres 3 referencer per deltager i sammenslutningen af økonomiske aktører.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal der på tilsvarende vis alene dokumenteres 3 referencer i alt pr. delaftale (og ikke pr. virksomhed/støttende enhed).
Tilbudsgiver skal dermed anføre i alt 3 referencer, da opfyldelse af minimumskrav vil ske på baggrund af 3 referencer.
Såfremt en tilbudsgiver fremsender mere end tre referencer for den delaftale tilbudsgiver ønsker at afgive tilbud på, vil de tre første referencer for den pågældende delaftale i det/de sidst uploadede blive anvendt i vurderingen af referencer.
De i ESPD angivne oplysninger om referencer udgør i henhold til udbudslovens § 151 og § 152 endelig dokumentation for teknisk og faglig formåen. Tilbudsgiver skal derfor ikke fremlægge yderligere dokumentation for oplysningerne i referencerne. Ordregiver forbeholder sig dog ret til at iværksætte en kontrol af rigtigheden af oplysningerne i de angivne referencer, herunder hos tilbudsgiver og/eller den aktør, som referencen vedrører.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI. Tilsvarende hæfter en tilbudsgiver, som i sit tilbud i relation til økonomisk og finansiel formåen, baserer sig på andre enheders formåen (kaldet ”støttende virksomheder”) f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør, solidarisk med de pågældende støttende enheder for kontraktens gennemførelse, såfremt kontrakten tildeles ansøger/tilbudsgiver.
I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
• Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.
• Ad II.1.5): Rammeaftalens anslåede værdi er 264 mio. kr. Den anslåede værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige skøn over rammeaftalens totale værdi på udbudstidspunktet. Skønnet omfatter naturlige usikkerheder og inddrager historiske data samt forventninger og antagelser om den fremtidige omsætning. Der er en naturlig usikkerhed om delaftalernes totale anslåede værdi hen over den samlede levetid på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen. Som usikkerhedsfaktorer i relation til delaftalernes værdi indgår overordnet den generelle usikkerhed i efterspørgslen, hvor der er mange individuelle kunder med varierende behov, der tilmed kan ændre sig gennem perioden. Som yderligere, konkrete faktorer, der kan have indflydelse på værdien af nærværende rammeaftale, kan blandt andet nævnes den demografiske udvikling i befolkningen, hvor antallet af ældre over 75 år generelt er stigende. Omvendt er det indmeldte forventede aftag behæftet med usikkerheder, da der er tale om et førstegangsudbud af en fælleskommunal indkøbsaftale med 68 tilsluttede kommuner. Derfor vil en stor del af de tilsluttede kommuner være omfattet af andre indkøbsaftaler ved den kommende rammeaftales ikrafttrædelse, hvilket betyder at disse kommuner vil tiltræde aftalen på et senere tidspunkt, og dermed først fra dette tidspunkt begynde at anvende rammeaftalen til indkøb af hjælpemidler. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. Det bemærkes, at der i punkt II.1.5, er anført en værdi på 516 DKK. Det er efter SKI’s vurdering den højst mulige omsætning på rammeaftalen, der ikke er klart usandsynlig. I overensstemmelse med KFST’s notat af 13. november 2019 ”Vurdering af EU-Domstolens dom af 19. december 2018 i sagen C-216/17, Autoritá […]”, samt EU-Domstolens dom af 17. juni 2021 i sag C-23/20, Simonsen & Weel, har SKI angivet denne værdi i punkt II.1.5.
• Ad IV.1.3): Rammeaftalen omfatter 12 delaftaler, og der tildeles én leverandør på hver delaftale.
• Ad IV.2.4): Fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan dog accepteres.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk