23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 208-377638
Offentliggjort
27.10.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Vindere

(27.10.2015)
Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV

Opgradering CT-scanner


Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik
Olof Palmes Allé 15
Att: Helle Slotsdal
8200 Aarhus N
DANMARK
Telefon: +45 78410003
Mailadresse: im.projektsektionen@stab.rm.dk
Fax: +45 78410003

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: www.im.rm.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Opgradering CT-scanner.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgradering CT-scanner.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33115100

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
Region Midtjylland har til hensigt at indgå kontrakt med Philips Danmark A/S, Healthcare om opgradering af eksisterende Brillinace 64 til Ingenuity Elite platform. Anskaffelsen foretages som et suppleringskøb omfattet af Udbudsdirektivets artikel 31, 2 b, idet der foretages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til udvidelse af allerede foretagne installationer. Følgende tilbydes: Gantry, leje, host og arbejdsstation totaludskiftes, men grundlicenser, føringsveje, gulvplade, monteringstag, enkelte forsyningskabler og transformator genbruges. Dette indebærer flere fordele for Ordregiver, herunder at der ikke skal foretages bygningsændringer, og Ordregiver opnår en helt ny generation scanner hardware samt en ny brugerinterface og ny detektor generation. Opgraderingen medfører alene en nedetid på 5-6 dage, og endvidere vil læringskurven fra den nuværende brugerinterface være nem, og oplæringen er inkluderet. Endelig vil ét års fuld garanti og minimum 10 års fremadrettet levetid være en betydelig vigtig økonomisk fordel. Et leverandørskifte ville således gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af en forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Philips Danmark A/S, Healthcare
Frederikskaj 6
2450 København SV
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Har ordregiveren fulgt proceduren i Håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i Klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22.10.2015

Send til en kollega

0.047