23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 213-388193
Offentliggjort
04.11.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Amgros I/S

Vindere

Amgros 2016 — 1.170.a, udbudsnummer: 10, Offentligt udbud.

(20.01.2016)
Actelion Pharmaceuticals Danmark
Tuborg Boulevard 12
2900 Hellerup

Amgros 2016 — 1.170.a, udbudsnummer: 9, Udbud efter forhandling.

(20.01.2016)
GlaxoSmithKline Pharma A/S
Nykær 68
2605 Brøndby

Amgros 2016 — 1.170.a, udbudsnummer: 19, Udbud efter forhandling.

(20.01.2016)
Europharma
Oddesundvej 39
6715 Esbjerg N

Amgros 2016 — 1.170.a, udbudsnummer: 1, 2, Udbud efter forhandling.

(18.02.2016)
GlaxoSmithKline Pharma A/S
Nykær 68
2605 Brøndby

Opdateringer

Rettelse
(24.11.2015)

I stedet for:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

(...)

Udbudsnr.: 3, ATC Kode: B01AC11, Generisk navn: Iloprost, Dispenseringsform: Inhvsk t. nebul, opl, Styrke: 10 mikg/ml, Enhedsværdi: 0,15 mg, Mængde i enheder: 258.

(...)

Læses:

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:

(...)

Udbudsnr.: 3, ATC Kode: BO1AC11, Generisk navn: lloprost, Dispenseringsform: Inhvskt. nebul, opl, Styrke: 10-20 mikg/ml, Enhedsværdi: 0,15 mg, Mængde i enheder: 258.

(...)

Amgros 2016 — 1.170.a.


Amgros I/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Amgros I/S
Dampfærgevej 22
Att: Flemming Sonne
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 88713000
Mailadresse: udbud@amgros.dk
Fax: +45 88713008

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.amgros.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: ja

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Amgros 2016 — 1.170.a.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (sygehusapotek eller tilknyttede lokationer).

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i måneder: 12

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms: 61 600 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Amgros er et interessentskab med de 5 regioner som interessenter.
Med henblik på at forsyne interessenters sygehusapoteker med lægemidler samt enkelte interessenters videresalg til Færøerne og Grønland, ønsker Amgros I/S at indgå rammekontrakter for følgende lægemidler:
Udbudsnr.: 1, ATC Kode: B01AC09, Generisk navn: Epoprostenol, Dispenseringsform: Pulv.og sol.t.inf.op, Styrke: 500 mikrogram, Enhedsværdi: 1 mg, Mængde i enheder: 856.
Udbudsnr.: 2, ATC Kode: B01AC09, Generisk navn: Epoprostenol, Dispenseringsform: Pulv.og sol.t.inf.op, Styrke: 1,5 mg, Enhedsværdi: 1 mg, Mængde i enheder: 10.
Udbudsnr.: 3, ATC Kode: B01AC11, Generisk navn: Iloprost, Dispenseringsform: Inhvsk t. nebul, opl, Styrke: 10 mikg/ml, Enhedsværdi: 0,15 mg, Mængde i enheder: 258.
Udbudsnr.: 4, ATC Kode: B01AC11, Generisk navn: Iloprost, Dispenseringsform: Konc.t.inf.væsk.opl., Styrke: 20 mikg/ml, Enhedsværdi: 50 mcg, Mængde i enheder: 830.
Udbudsnr.: 5, ATC Kode: B01AC21, Generisk navn: Treprostinil, Dispenseringsform: Inf.væske, opløsning, Styrke: 1 mg/ml, Enhedsværdi: 4,3 mg, Mængde i enheder: 502.
Udbudsnr.: 5, ATC Kode: B01AC21, Generisk navn: Treprostinil, Dispenseringsform: Inf.væske, opløsning, Styrke: 2,5 mg/ml, Enhedsværdi: 4,3 mg, Mængde i enheder: 2 256.
Udbudsnr.: 5, ATC Kode: B01AC21, Generisk navn: Treprostinil, Dispenseringsform: Inf.væske, opløsning, Styrke: 5 mg/ml, Enhedsværdi: 4,3 mg, Mængde i enheder: 1 256.
Udbudsnr.: 5, ATC Kode: B01AC21, Generisk navn: Treprostinil, Dispenseringsform: Inf.væske, opløsning, Styrke: 10 mg/ml, Enhedsværdi: 4,3 mg, Mængde i enheder: 10.
Udbudsnr.: 6, ATC Kode: C02KX01, Generisk navn: Bosentan, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 62,5 mg, Enhedsværdi: 0,25 g, Mængde i enheder: 3 108.
Udbudsnr.: 7, ATC Kode: C02KX01, Generisk navn: Bosentan, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 125 mg, Enhedsværdi: 0,25 g, Mængde i enheder: 20 104.
Udbudsnr.: 8, ATC Kode: C02KX02, Generisk navn: Ambrisentan, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 5 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 1 660.
Udbudsnr.: 9, ATC Kode: C02KX02, Generisk navn: Ambrisentan, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 10 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 10 280.
Udbudsnr.: 10, ATC Kode: C02KX04, Generisk navn: Macitentan, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 10 mg, Enhedsværdi: 10 mg, Mængde i enheder: 11 790.
Udbudsnr.: 11, ATC Kode: C02KX05, Generisk navn: Riociguat, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 0,5 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 14.
Udbudsnr.: 11, ATC Kode: C02KX05, Generisk navn: Riociguat, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 1 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 19.
Udbudsnr.: 11, ATC Kode: C02KX05, Generisk navn: Riociguat, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 1,5 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 140.
Udbudsnr.: 11, ATC Kode: C02KX05, Generisk navn: Riociguat, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 2 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 1 232.
Udbudsnr.: 12, ATC Kode: C02KX05, Generisk navn: Riociguat, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 2,5 mg, Enhedsværdi: 7,5 mg, Mængde i enheder: 8 867.
Udbudsnr.: 13, ATC Kode: G04BE03, Generisk navn: Sildenafil, Dispenseringsform: Pulver t. oral susp., Styrke: 10 mg/ml, Enhedsværdi: 50 mg, Mængde i enheder: 54.
Udbudsnr.: 14, ATC Kode: G04BE03, Generisk navn: Sildenafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 20 mg, Enhedsværdi: 50 mg, Mængde i enheder: 10.
Udbudsnr.: 15, ATC Kode: G04BE03, Generisk navn: Sildenafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 25 mg, Enhedsværdi: 50 mg, Mængde i enheder: 19 624.
Udbudsnr.: 15, ATC Kode: G04BE03, Generisk navn: Sildenafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 100 mg, Enhedsværdi: 50 mg, Mængde i enheder: 24 528.
Udbudsnr.: 16, ATC Kode: G04BE03, Generisk navn: Sildenafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 50 mg, Enhedsværdi: 50 mg, Mængde i enheder: 144 436.
Udbudsnr.: 17, ATC Kode: G04BE08, Generisk navn: Tadalafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 2,5 mg, Enhedsværdi: 10 mg, Mængde i enheder: 63.
Udbudsnr.: 18, ATC Kode: G04BE08, Generisk navn: Tadalafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 5 mg, Enhedsværdi: 10 mg, Mængde i enheder: 6 020.
Udbudsnr.: 18, ATC Kode: G04BE08, Generisk navn: Tadalafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 10 mg, Enhedsværdi: 10 mg, Mængde i enheder: 1 008.
Udbudsnr.: 19, ATC Kode: G04BE08, Generisk navn: Tadalafil, Dispenseringsform: Tabletter, Styrke: 20 mg, Enhedsværdi: 10 mg, Mængde i enheder: 5 008.
De ovenfor anførte lægemidler udbydes under hvert udbudsnummer uafhængigt af de øvrige lægemidler. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delaftale. En leverandør vil således kunne vælge at give tilbud på 1, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre.
Rammekontrakterne er ikke-eksklusive.
I varelisten angivet ovenfor er der under betegnelsen »mængde i enhed« angivet et skønnet forbrug af lægemidlerne under de enkelte udbudsnumre. Det bemærkes, at dette skøn er baseret på et historisk forbrug, og at leverandørerne må påregne, at det faktiske indkøb under en rammekontrakt kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.6 og rammekontraktens pkt. 2.
Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest den 10.12.2015, kl. 12:00. Endvidere skal leverandøren have tilladelse til fremstilling, indførsel eller en-gros-forhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Amgros I/S videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros I/S' indkøbspris med et tillæg.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33600000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på en eller flere delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 185 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Amgros I/S kan forlænge rammekontrakten op til 4 gange for hvert lægemiddel på uændrede vilkår med op til 6 mdr., såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest hhv. 1.1.2017, 1.7.2017, 1.1.2018, 1.7.2018.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 4
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.4.2016. Færdiggørelse 31.3.2017

Oplysninger om delaftaler

1) Kort beskrivelse
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33600000

3) Mængde eller omfang
Der henvises til oplysningerne i pkt. II.1.5) om skønnet forbrug.
4) Oplysning om anden dato for varighed af kontrakten eller for start/færdiggørelse
5) Yderligere oplysninger om delaftaler
Hvert udbudsnummer anført i pkt. II.1.5) betragtes som en selvstændig delaftale, jf. pkt. II.1.5). Der henvises i det hele til oplysningerne i pkt. II.1.5).

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til bestemmelserne i udkast til rammekontrakt.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt en ordre tildeles en sammenslutning af leverandører, skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der henvises til pkt. II.1.5).
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal ved afgivelse af tilbuddet afgive en erklæring på tro og love om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på mere end 100 000 DKK, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger. Ved gæld til det offentlige forstås, at tilbudsgiver ikke har opfyldt sine forpligtelser til at betale skatter, afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i Danmark eller i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.
Erklæring afgives ved udfyldelse af erklæring i Amgros' udbudssystem og afsendes via udbudssystemet ved afsendelse af tilbuddet, pkt. VI.3).
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ingen dokumentation kræves.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Ingen dokumentation kræves.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: 10.12.2015 - 12:00
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
10.12.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk. svensk.
Andet: Norsk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 31.1.2016
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Ultimo 2016 eller 2017 afhængig af om option på forlængelse af kontrakt udnyttes.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger

I relation til pkt. II.1.2) bemærkes, at en oversigt over leveringssteder er tilgængelig på Amgros' hjemmeside, www.amgros.dk Oversigten opdateres løbende, såfremt der måtte ske ændringer.

I relation til pkt. II.1.4) samt pkt. II.2.1) bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.4) er en samlet anslået værdi for alle udbudsnumre (delaftaler) i rammeaftalens varighed på 12 måneder. I pkt. II.2.1) er den samlede anslåede værdi angivet inkl. optionen på forlængelse, jf. pkt. II.2.2). Det bemærkes endvidere, at den anslåede værdi er baseret på et historisk forbrug, og at det faktiske indkøb derfor kan afvige væsentligt derfra, jf. pkt. II.1.5), udbudsbetingelsernes pkt. 3.6 og rammekontraktens pkt. 2.

I relation til pkt. I.1) samt IV.3.4) bemærkes, at udbudsmaterialet er tilgængeligt på Amgros' elektroniske udbudssystem på http://www.amgros.dk Spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles i udbudssystemet, jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom. Tilbud skal afgives i Amgros' elektroniske udbudssystem.

Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Det bemærkes, at der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.
I relation til pkt. IV.3.6) bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.
I relation til pkt. IV.3.8) bemærkes, at der ikke er adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet på et nærmere fastlagt tidspunkt efter tilbudsfristens udløb. Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tilbudsvurderingen modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres på et tidligere tidspunkt.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (lov nr. 492 af 12.5.2010 med ændringer) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.10.2015

Send til en kollega

0.048