23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 214-391150
Offentliggjort
05.11.2015

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

(05.11.2015)
Siemens A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup

Opgradering af Angioudstyr til Karkirurgi på Slagelse Sygehus


Region Sjælland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Sjælland
29190658
Køgevej 9-13
Att: Niels-Henrik Christiansen
4000 Roskilde
DANMARK
Telefon: +45 20240145
Mailadresse: nhc@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/137394

Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=154122&B=RS

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Sundhed
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Angioudstyr til karkirurgi.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Slagelse Sygehus.

NUTS-kode DK02

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgradering af Angioudstyr til Karkirurgi på Slagelse Sygehus.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

33111000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1, D2 eller D3)
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Region Sjælland har til hensigt at indgå kontrakt med Siemens A/S, om opgradering af eksisterende Angioudstyr til Artis Zee Ceiling platform. Anskaffelsen foretages som et suppleringskøb omfattet af Udbudsdirektivets artikel 31, 2 b, idet der foretages supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør til opgradering af allerede foretagne installationer. Følgende tilbydes: Opgradering af anlægget med hhv. hardware og Software komponenter således at der sker udskiftning af kritiske bevægelige dele billedkæden, men leje, lejesokkel samt loftkonstruktion, føringsveje, installationer genbruges. Dette indebærer flere fordele for Ordregiver, herunder at der ikke skal foretages bygningsændringer, og Ordregiver opnår en helt ny generation af hardware og software. Opgraderingen medfører alene en nedetid på 8-14 dage, og endvidere vil læringskurven fra den nuværende brugerinterface være nem, og oplæringen er inkluderet. Endelig vil ét års fuld garanti og minimum 10 års fremadrettet levetid være en betydelig vigtig økonomisk fordel. Et leverandørskifte ville således gøre det nødvendigt for Ordregiver at anskaffe udstyr, som på grund af en forskel i teknisk beskaffenhed ville medføre teknisk uforenelighed eller uforholdsmæssigt store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
ID 2830
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Opgradering af Angioudstyr.
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
2.11.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Siemens A/S
Borupvang 9
2750 Ballerup
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 4 000 000 DKK
Eksklusive moms
Kontraktens endelige samlede værdi:
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.11.2015

Send til en kollega

0.049