Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=316824&B=REGIONNORD
Udbyder
Region Nordjylland
Vindere
Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica
(25.03.2022)
Alcon Nordic A/S
København
Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica
(25.03.2022)
AMO Denmark ApS
Glostrup
Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica
(25.03.2022)
AMO Denmark ApS
Glostrup
Udbud af Intrakulære linser og Viscoelastica
(25.03.2022)
AMO Denmark ApS
glostrup
Opdateringer
II.2.14)
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.14)
I stedet for:
Det maksimale træk på delaftale 5 er; DKK 153.500.
Dog forventes forbruget på delaftale 2 og 3 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 2 og 3. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
Læses:
Det maksimale træk på delaftale 5 er; DKK 96.054.489
Forbruget forventes på delaftale 2 og 3 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige yderligere med det, som der er angivet i delaftale 2 og 3. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
II.2.14)
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.14)
I stedet for:
Det maksimale træk på delaftale 6 er; DKK 95.500.
Dog forventes forbruget på delaftale 4 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 4. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
Læses:
Det maksimale træk på delaftale 6 er; DKK 13.039.324
Forbruget forventes på delaftale 4 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige yderligere med det, som der er angivet i delaftale 4. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica
Region Nordjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mia Westerberg
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Telefon: +45 21596317
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800 Viborg
Land: Danmark
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: m.weterberg@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
Del II: Genstand
Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Three-piece klar asphærisk linse med UV-filter
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 1 er; DKK 10.399.737,6
One-piece klar asphærisk linse med UV-filter
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 2 er; DKK 75.720.234
One-piece klar asphærisk linse med UV-filter ( præloaded - semi præloaded)
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 3 er; DKK 20.184.751
One piece klar aspærisk linse med UV-filter - torisk
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 4 er; DKK 12.944.860
Linse med udvidet dydbeskarphed
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 5 er; DKK 153.500.
Dog forventes forbruget for delaftale 2 og 3 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 2 og 3. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
Linse med udvidet dybdeskarphed - torisk
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 6 er; DKK 95.500.
Dog forventes forbruget for delaftale 4 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 4. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke på begge delaftaler.
Viscoelasticum med overvejende dispersive egenskaber
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 7 er; DKK 6.224.602
Viscoelasticum med cohesive egenskaber
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 8 er; DKK 10.182.378
Viscoelasticum visco adaptive egenskaber
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 9 er; DKK 1.722.643
Viscoelasticum med høj cohesive egenskaber
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 10 er; DKK 5.002.554
Viscoelastikum med kombinerede dispersive og cohesive egenskaber i én sprøjte
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 11 er; DKK 23.535.723
Viscoelastikum med kombinerede dispersive og cohesive egenskaber i to sprøjter
Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.
Det maksimale træk på delaftale 12 er; DKK 184.320
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
De obligatoriske udelukkelsesgrunde omfatter eksempelvis de tilfælde hvor Tilbudsgiver har endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for deltagels i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandling eller handling i forbindelse med terror, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt børnearbejde og andre former for menneskehandel. Det samme gælder, hvis en person, der er medlem af Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter, eller hvis en person med beføjelse til at repræsenter, kontrollere eller træffe beslutninger i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter. disse udelukkelsesgrunde gælder i 4 år fra datoen for dommen eller bødeforlægget.
Der gælder særlige vilkår inde for følgende områder:
- Mærkning, miljø og indholdsstoffer (Der henvises til kontraktens pkt. 7)
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
• Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr.3.
• Ophævelse eller lignende sanktion, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
• Ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Ordregiver opfordrer Tilbudsgiver til at stille opklarende spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.
Såfremt Tilbudsgiver finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres Tilbudsgiver til hurtigst muligt at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, hvis det er muligt inden for de udbudsretlige rammer. Opfordringen omfatter også eventuelle uhensigtsmæssigt formulerede krav til ydelser eller Kontrakten. Dette gælder navnlig uhensigtsmæssigheder, der er udtryk for fravigelse fra det sædvanlige på markedet.
Udkast til Kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for de udbudte produkter og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende Tilbudsgiver. Tilbudsgiver opfordres derfor til at gennemlæse kontrakten nøje og til at stille spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver finder anledning hertil.
Spørgsmål sendes til Ordregiver via spørgsmål og svar-modulet i CTM. Såfremt det undtagelsesvist måtte være nødvendigt at stille spørgsmål til Ordregiver senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan disse stilles via beskedmodulet i CTM.
Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte frist for spørgsmål til udbudsmaterialet, jf. pkt. 4, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes at ville blive besvaret.
Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger senere end 6 dage før udløbet af tilbudsfristen, vil tilbudsfristen blive forlænget.
Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, jf. pkt. 4, blive offentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.
Rammeaftalens anslåede værdi er 138.624.808 DKK [= beløb i punkt II.1.5)]
– 166.349.770 DDK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden omkring rammeaftalens
reelle værdi. Intervallets nedre grænse er udtryk for Regionernes mest kvalificerede skøn over
rammeaftalens anslåede værdi på nuværende tidspunkt, baseret på disse regioners
historiske forbrug. Intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på
rammeaftalen i dens løbetid. Hver regions forholdsmæssige andel fremgår af Kontraktbilag
3, Tilbudslisten.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: Viborg
Land: Danmark
• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.
• - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
• - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
• - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk