23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 228-599671
Offentliggjort
24.11.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica

(25.03.2022)
Alcon Nordic A/S
København

Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica

(25.03.2022)
AMO Denmark ApS
Glostrup

Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica

(25.03.2022)
AMO Denmark ApS
Glostrup

Udbud af Intrakulære linser og Viscoelastica

(25.03.2022)
AMO Denmark ApS
glostrup

Opdateringer

Rettelse
(03.12.2021)

II.2.14)
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.14)
I stedet for:
Det maksimale træk på delaftale 5 er; DKK 153.500.
Dog forventes forbruget på delaftale 2 og 3 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 2 og 3. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
Læses:
Det maksimale træk på delaftale 5 er; DKK 96.054.489
Forbruget forventes på delaftale 2 og 3 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige yderligere med det, som der er angivet i delaftale 2 og 3. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.

II.2.14)
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.14)
I stedet for:
Det maksimale træk på delaftale 6 er; DKK 95.500.
Dog forventes forbruget på delaftale 4 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 4. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.
Læses:
Det maksimale træk på delaftale 6 er; DKK 13.039.324
Forbruget forventes på delaftale 4 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige yderligere med det, som der er angivet i delaftale 4. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.

Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29190941
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mia Westerberg
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Telefon: +45 21596317
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.rn.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/252785
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800 Viborg
Land: Danmark
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: m.weterberg@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: m.westerberg@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=316824&B=REGIONNORD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=316824&B=REGIONNORD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Intrakulære linser og viscoelastica

Sagsnr.: U286MMW21
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33731110 Intraokulære linser
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 138 624 808.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på en enkelt delkontrakt
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Three-piece klar asphærisk linse med UV-filter

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 666 488.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 1 er; DKK 10.399.737,6

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

One-piece klar asphærisk linse med UV-filter

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 63 100 195.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 2 er; DKK 75.720.234

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

One-piece klar asphærisk linse med UV-filter ( præloaded - semi præloaded)

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 16 820 625.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 3 er; DKK 20.184.751

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

One piece klar aspærisk linse med UV-filter - torisk

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 787 383.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 4 er; DKK 12.944.860

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Linse med udvidet dydbeskarphed

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 127 920.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 5 er; DKK 153.500.

Dog forventes forbruget for delaftale 2 og 3 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 2 og 3. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke trukket dobbelt.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Linse med udvidet dybdeskarphed - torisk

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 78 720.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 6 er; DKK 95.500.

Dog forventes forbruget for delaftale 4 at kunne flytte sig til denne delaftale. Derfor vil denne delaftales forbrug kunne stige til det, som der er angivet i delaftale 4. Dog vil forbruget kun blive anvendt et sted, og ikke på begge delaftaler.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Viscoelasticum med overvejende dispersive egenskaber

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 187 168.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 7 er; DKK 6.224.602

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Viscoelasticum med cohesive egenskaber

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 485 315.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 8 er; DKK 10.182.378

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Viscoelasticum visco adaptive egenskaber

Delkontraktnr.: 9
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
Non empty span 2-->II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 435 536.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 9 er; DKK 1.722.643

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Viscoelasticum med høj cohesive egenskaber

Delkontraktnr.: 10
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 168 795.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 10 er; DKK 5.002.554

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Viscoelastikum med kombinerede dispersive og cohesive egenskaber i én sprøjte

Delkontraktnr.: 11
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 19 613 100.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 11 er; DKK 23.535.723

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Viscoelastikum med kombinerede dispersive og cohesive egenskaber i to sprøjter

Delkontraktnr.: 12
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33184100 Kirurgiske implantater
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Fællesudbud af en rammeaftale vedr. indkøb af intrakulære linser og viscoelastica, for Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark deltager i fællesudbud. Region Nordjylland er tovholder for fællesudbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 153 600.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på delaftale 12 er; DKK 184.320

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

De obligatoriske udelukkelsesgrunde omfatter eksempelvis de tilfælde hvor Tilbudsgiver har endelig dom eller vedtaget bødeforlæg for deltagels i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandling eller handling i forbindelse med terror, hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme, samt børnearbejde og andre former for menneskehandel. Det samme gælder, hvis en person, der er medlem af Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter, eller hvis en person med beføjelse til at repræsenter, kontrollere eller træffe beslutninger i tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for sådanne aktiviteter. disse udelukkelsesgrunde gælder i 4 år fra datoen for dommen eller bødeforlægget.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der gælder særlige vilkår inde for følgende områder:

- Mærkning, miljø og indholdsstoffer (Der henvises til kontraktens pkt. 7)

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 12
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/12/2021
Tidspunkt: 00:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/12/2021
Tidspunkt: 00:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §§ 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):

• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.

• Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr.3.

• Ophævelse eller lignende sanktion, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.

• Ubetalt forfalden gæld på under 100.000 kr. til offentlige myndigheder, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.

Ordregiver opfordrer Tilbudsgiver til at stille opklarende spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav, kontraktvilkår eller udbudsmaterialet i øvrigt.

Såfremt Tilbudsgiver finder, at der er væsentlige uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, opfordres Tilbudsgiver til hurtigst muligt at gøre Ordregiver opmærksom herpå, og Ordregiver vil i så fald overveje at ændre det pågældende forhold, hvis det er muligt inden for de udbudsretlige rammer. Opfordringen omfatter også eventuelle uhensigtsmæssigt formulerede krav til ydelser eller Kontrakten. Dette gælder navnlig uhensigtsmæssigheder, der er udtryk for fravigelse fra det sædvanlige på markedet.

Udkast til Kontrakt, som er en del af udbudsmaterialet, vil være gældende for de udbudte produkter og vil regulere det efterfølgende kontraktforhold mellem Ordregiver og den vindende Tilbudsgiver. Tilbudsgiver opfordres derfor til at gennemlæse kontrakten nøje og til at stille spørgsmål, såfremt Tilbudsgiver finder anledning hertil.

Spørgsmål sendes til Ordregiver via spørgsmål og svar-modulet i CTM. Såfremt det undtagelsesvist måtte være nødvendigt at stille spørgsmål til Ordregiver senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan disse stilles via beskedmodulet i CTM.

Spørgsmål, der er Ordregiver i hænde inden den i tidsplanen anførte frist for spørgsmål til udbudsmaterialet, jf. pkt. 4, vil under alle omstændigheder blive besvaret. Spørgsmål, der modtages efter dette tidspunkt, vil blive besvaret, såfremt det er muligt at besvare dem senest 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes at ville blive besvaret.

Såfremt der måtte opstå behov for at offentliggøre supplerende oplysninger senere end 6 dage før udløbet af tilbudsfristen, vil tilbudsfristen blive forlænget.

Alle spørgsmål vil sammen med svarene på disse i overensstemmelse med fristerne i tidsplanen, jf. pkt. 4, blive offentliggjort i anonymiseret form via CTM. Dette vil så vidt muligt ske løbende. Herefter indgår spørgsmål og svar som en del af udbudsmaterialet. Tilbudsgiver opfordres således til at holde sig orienteret om dette udbud i CTM.

Rammeaftalens anslåede værdi er 138.624.808 DKK [= beløb i punkt II.1.5)]

– 166.349.770 DDK. Det anførte interval er begrundet i usikkerheden omkring rammeaftalens

reelle værdi. Intervallets nedre grænse er udtryk for Regionernes mest kvalificerede skøn over

rammeaftalens anslåede værdi på nuværende tidspunkt, baseret på disse regioners

historiske forbrug. Intervallets øvre grænse udtrykker det forventede maksimale træk på

rammeaftalen i dens løbetid. Hver regions forholdsmæssige andel fremgår af Kontraktbilag

3, Tilbudslisten.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

• - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation.

• - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

• - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

• - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

• - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).

• - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/11/2021

Send til en kollega

0.047