Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Vindere
Delaftale II - Børnetekstiler
(28.06.2022)
Tønnesen A/S
3660 Stenløse
Delaftale III - Leje af vogne
(28.06.2022)
Babysam Institutionssalg
Ballevej 7
8300 Odder
Opdateringer
Delaftale II: delaftalens samlet anslået værdi er 4.600.000 DKK eks. moms.
Delaftale II: delaftalens samlet maksimalværdi er 6.900.000 DKK eks. moms.
Delaftale III: delaftalens samlet anslået værdi er 3.000.000 DKK eks. moms.
Delaftale III: delaftalens samlet maksimalværdi er 4.500.000 DKK eks. moms.
Udbud af babyudstyr og børnetekstiler
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Zemar Rasouli
E-mail: r85c@kk.dk
Telefon: +45 29454766
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/168802582.aspx
Del II: Genstand
Udbud af babyudstyr og børnetekstiler
Nærværende udbud består af tre delaftaler og omhandler anskaffelse af babyudstyr og børnetekstiler, samt leje af barnevogne til institutioner i Københavns Kommune.
Delaftale I Babyudstyr - Ved babyudstyr forstås udstyr, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0,5-6 år, bestående af barnevogne, klapvogne, krybber, højstole, babyseng, babyalarmer mv.
Delaftale II Børnetekstiler - Ved børnetekstiler forstås tekstilprodukter, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0-6 år, bestående af dyner, puder, dyne- og pudebetræk, lagner, hagesmæk, soveposer, madrasser mv.
Delaftale III Leje af barnevogne - Ved leje af barnevogne forstås en kontraktlig aftale på levering af forskellige typer barnevogn, der egner sig til institutionsbrug, til en fast månedlig lejepris pr. barnevogn, i en lejeperiode på minimum tre måneder.
Delaftale I - Babyudstyr
Københavns Kommune
Nærværende delaftale omhandler babyudstyr, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0,5-6 år, bestående af barnevogne, klapvogne, krybber, højstole, babyseng, babyalarmer mv.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Delaftale II - Børnetekstiler
Københavns Kommune
Nærværende delaftale omhandler børnetekstiler, der egner sig til institutionsbrug for børn i alderen 0-6 år, bestående af dyner, puder, dyne- og pudebetræk, lagner, hagesmæk, soveposer, madrasser mv.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Delaftale III - Leje af vogne
Københavns Kommune
Nærværende delaftale omhandler leje af barnevogne gennem en kontraktlig aftale på levering af forskellige typer barnevogn, der egner sig til institutionsbrug, til en fast månedlig lejepris pr. barnevogn, i en lejeperiode på minimum tre måneder.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles krav om dokumentation vedrørende erhvervsansvarsforsikring, omsætning og soliditetsgrad.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum DKK 10.000.000. Kravet er det samme uanset, om Tilbudsgiver byder ind på en, flere eller alle delaftaler.
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal for delaftale I udgøre minimum 3 mio. kr. (ekskl. moms).
Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår skal for delaftale II udgøre minimum 1,5 mio. kr. (ekskl. moms).
Tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal for delaftale III udgøre minimum 1 mio. kr. (ekskl. moms).
Såfremt tilbudsgiver giver tilbud på mere end én delaftale, skal kravet til delaftalen med højeste omsætning opfyldes.
Tilbudsgivers gennemsnitlige årlige soliditetsgrad for delaftale I og delaftale II i de 3 seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 20%.
Tilbudsgivers soliditetsgrad for delaftale III i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 20%.
Der stilles krav om levering af referencer for hver delaftale.
Tilbudsgiver skal, for at blive erklæret som egnet til delaftale I og delaftale II, opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 3 aftaler med offentlig ordregiver inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, og som har lighed med kontraktens genstand. (minimum 3 referencer pr. delaftale). Referencerne skal vedrøre levering af babyudstyr og børnetekstiler, som er omfattet af kontraktens sortiment til en offentlig kunde.
Der stilles følgende minimumskrav til referencen:
At være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens dato
At leverancerne har været til kommuner
At referencerne tilsammen til har minimum 50 leveringsadresser.
At referencerne for delaftale I tilsammen skal have en størrelse svarende til minimum 1 mio. kr. eksklusive moms.
At referencerne for delaftale II tilsammen skal have en størrelse svarende til minimum 0,5 mio. kr. eksklusive moms.
Tilbudsgiver skal, for at blive erklæret som egnet til delaftale III, opfylde følgende minimumskrav for at være teknisk og fagligt egnet til at opfylde kontrakten:
- Tilbudsgiver skal have præsteret minimum 1 levering inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen, og som har lighed med kontraktens genstand.
Der stilles følgende minimumskrav til referencerne (max 5 referencer):
At være igangværende eller udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen
At leverancerne har været til kommuner
Referencerne skal vedrøre levering og drift af lejede vogne, som er omfattet af kontraktens sortiment
At referencerne tilsammen have en størrelse svarende til minimum 350.000 kr. eksklusive moms.
At referencerne skal vedrøre levering til minimum 50 leveringsadresser.
Under fanen "Udvælgelseskriterier" i ESPD angives referencerne. Referencelisten skal indeholde oplysninger om følgende:
Start- og evt. slutdato for leverancen
En beskrivelse af aftalen og de udførte opgaver i forbindelse med aftalen.
Referencens værdi i DKK.
Kundenavn, inkl. Kontaktperson og telefonnummer på denne.
Udbyder forbeholder sig ret til at efterprøve rigtigheden af de indsendte oplysninger ved i givet fald at kontakte referencerne samt med henblik på at anvende de indhentede oplysninger til at vurdere Tilbudsgivers egnethed og evne til at løse opgaven.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Maksimale værdi i DKK eksklusive moms pr. delaftale:
Delaftale I: 23,7 mio. kr. eks. moms
Delaftale II: 6,9 mio. kr. eks, moms
Delaftale III: 4,5 mio. kr. eks. moms
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk