Fakta om udbudet
Udbyder
Amgros I/S
Vindere
Amgros 2016 — 1.407.a, udbudsnummer: 1, Offentligt udbud.
(19.03.2016)
Boehringer Ingelheim Danmark A/S
Strødamvej 52
2100 København Ø
Opdateringer
I stedet for: II.1.4) Oplysninger om rammeaftale: Rammeaftale med en enkelt aktør Rammeaftalens varighed Varighed i måneder: 15 II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene: (...) Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest den 17.12.2015, kl. 12.00. (...) II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse: Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.3.2017 IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter: 17.12.2015 (12:00) IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse 17.12.2015 (12:00) IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til: 31.12.2015 VI.3) Yderligere oplysninger: (...) I relation til pkt. II.1.4) samt pkt. II.2.1) bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.4) er en samlet anslået værdi for alle udbudsnumre (delaftaler) i rammeaftalens varighed på 15 måneder. (...) II.1.4) Oplysninger om rammeaftale: Rammeaftale med en enkelt aktør Rammeaftalens varighed Varighed i måneder: 14 II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene: (...) Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest den 12.1.2016, kl. 12.00. (...) II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse: Påbegyndelse 1.2.2016. Færdiggørelse 31.3.2017 IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter: 12.1.2016 (12:00) IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse 12.1.2016 (12:00) IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud: Til: 31.1.2016 VI.3) Yderligere oplysninger: (...) I relation til pkt. II.1.4) samt pkt. II.2.1) bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.4) er en samlet anslået værdi for alle udbudsnumre (delaftaler) i rammeaftalens varighed på 14 måneder. (...)
Amgros 2016 — 1.407.a.
Amgros I/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Amgros I/S
Dampfærgevej 22
Att: Flemming Sonne
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 88713000
Mailadresse: udbud@amgros.dk
Fax: +45 88713008
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.amgros.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Leveringssted er den af Amgros på bestillingen angivne adresse (sygehusapotek eller tilknyttede lokationer).
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 15Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 2 000 DKKMed henblik på at forsyne interessenters sygehusapoteker med lægemidler samt enkelte interessenters videresalg til Færøerne og Grønland, ønsker Amgros I/S at indgå rammekontrakter for følgende lægemidler:
Udbudsnr.: 1, ATC Kode: V03AB37, Generisk navn: Idarucizumab, Dispenseringsform: Inj.-/inf.væske, Styrke: 2,5 g/50 ml, Enhedsværdi: 5 g, Mængde i enheder: 1.
De ovenfor anførte lægemidler udbydes under hvert udbudsnummer uafhængigt af de øvrige lægemidler. Hvert udbudsnummer anses for en selvstændig delaftale. En leverandør vil således kunne vælge at give tilbud på 1, flere eller alle udbudsnumre, og tildeling sker separat for hvert enkelt udbudsnummer. Der henvises til udbudsbetingelserne, herunder om afgivelse af tilbud under de enkelte udbudsnumre.
Rammekontrakterne er ikke-eksklusive.
I varelisten angivet ovenfor er der under betegnelsen »mængde i enhed« angivet et 1-tal som det skønnede forbrug af det udbudte lægemiddel. Det er et nyt lægemiddel uden historisk forbrug, og et-tallet skal derfor ikke anses for at være et forventet forbrug. Det faktiske indkøb under en rammekontrakt kan afvige væsentligt derfra. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 3.6 og rammekontraktens pkt. 2.
Lægemidlerne skal have markedsføringstilladelse gældende for Danmark senest den 17.12.2015, kl. 12.00. Endvidere skal leverandøren have tilladelse til fremstilling, indførsel eller en-gros-forhandling af lægemidler inden for EU/EØS.
Amgros I/S videresælger lægemidlerne til sygehusapotekerne til Amgros I/S' indkøbspris med et tillæg.
33600000
Beskrivelse af disse optioner: Amgros I/S kan forlænge rammekontrakten op til 1 gang for hvert lægemiddel på uændrede vilkår med op til 1 år, såfremt Amgros meddeler dette til leverandøren senest 1.10.2016.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der henvises til pkt. II.1.5).
Erklæring afgives ved udfyldelse af erklæring i Amgros' udbudssystem og afsendes via udbudssystemet ved afsendelse af tilbuddet, pkt. VI.3).
Ingen dokumentation kræves.
Del IV: Procedure
Skal der betales for dokumenterne?: nej
Andet: Norsk.
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: Primo 2016 eller primo 2017 afhængig af om option på forlængelse af kontrakt udnyttes.
I relation til pkt. II.1.2) bemærkes, at en oversigt over leveringssteder er tilgængelig på Amgros' hjemmeside, www.amgros.dk Oversigten opdateres løbende, såfremt der måtte ske ændringer.
I relation til pkt. II.1.4) samt pkt. II.2.1) bemærkes, at den anslåede værdi i pkt. II.1.4) er en samlet anslået værdi for alle udbudsnumre (delaftaler) i rammeaftalens varighed på 15 måneder. I pkt. II.2.1) er den samlede anslåede værdi angivet inkl. optionen på forlængelse, jf. pkt. II.2.2). Det bemærkes endvidere, at den anslåede værdi er anført til et et-tal, idet lægemidlet er et nyt lægemiddel uden historisk forbrug. Det faktiske indkøb derfor kan afvige væsentligt derfra, jf. pkt. II.1.5), udbudsbetingelsernes pkt. 3.6 og rammekontraktens pkt. 2.I relation til pkt. I.1) samt IV.3.4) bemærkes, at udbudsmaterialet er tilgængeligt på Amgros' elektroniske udbudssystem på http://www.amgros.dk Spørgsmål til udbudsmaterialet skal stilles i udbudssystemet, jf. udbudsbetingelsernes bestemmelser herom. Tilbud skal afgives i Amgros' elektroniske udbudssystem.
Adgang til at afgive tilbud forudsætter, at virksomheden er oprettet som bruger af Amgros' udbudssystem. Det bemærkes, at der kan være nogle ekspeditionsdage forbundet med brugeroprettelse, og det påhviler derfor eventuelle tilbudsgivere at sørge herfor i god tid. Der henvises til oplysninger i tilknytning til udbudssystemet, herunder brugervejledningen.I relation til pkt. IV.3.6) bemærkes, at enkelte dele af tilbuddet tillige kan være på engelsk. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 4.1.
I relation til pkt. IV.3.8) bemærkes, at der ikke er adgang til at overvære åbning af bud. Tilbud registreres ved deres modtagelse, og rettidigt modtagne tilbud åbnes samlet på et nærmere fastlagt tidspunkt efter tilbudsfristens udløb. Tilbudsgivere vil samtidig med meddelelse om tilbudsvurderingen modtage en samlet oversigt over de virksomheder, der har afgivet konditionsmæssige tilbud. Oversigten kan ikke rekvireres på et tidligere tidspunkt.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 6, stk. 4.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk