23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 006-011465
Offentliggjort
10.01.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Statens Serum Institut

Udbud af 4-valent influenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre 2022-2025


Statens Serum Institut

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statens Serum Institut
CVR-nummer: 46 83 74 28
Postadresse: Artellerivej 5
By: København S
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Birgit Neale
E-mail: nea@ssi.dk
Telefon: +45 32683978
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ssi.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Statsvirksomhed under Sundhedsministeriet
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af 4-valent influenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre 2022-2025

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33651600 Vacciner
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der udbydes en rammeaftale til indkøb af 4 valent sæsoninfluenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre. Vaccinen skal være en 4-valent højdosis sæsoninfluenzavaccine eller en 4-valent adjuveret sæsoninfluenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre (dvs. 65 år og ældre). De anvendte virusstammer skal være i overensstemmelse med WHO’s og Den Europæiske Unions gældende anbefalinger for den pågældende sæson for 4-valente sæsoninfluenzavacciner. Vaccinerne skal leveres i for-fyldte ready-to use devices med påsat kanyle. Yderligere krav til vaccinen fremgår af udbudsmaterialet.

Dette udbud omfatter ikke 4-valent influenzavaccine med standarddosis til børn og voksne eller 4-valent nasal influenzavaccine til børn. Rammekontrakter vedrørende køb af sådanne vacciner er udbudt ved separate udbud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33651660 Influenzavacciner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

København S

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der udbydes en rammeaftale med 1 leverandør til indkøb af nasal sæsoninfluenzavaccine til børn, jf. pkt. II.1.4. Den samlede mængde pr. sæson forventes at udgøre mellem 150.000 – 500.000 doser influenzavaccine.

Formålet med rammeaftalen er at sikre, at SSI kan foretage det fornødne indkøb af de omfattede vacciner til det danske marked i overensstemmelse med det forventede behov for sådanne vacciner i rammeaftalens løbetid på op til 4 år. Indkøbet under aftalen afhænger af de beslutninger, der træffes for det offentlige vaccinationsprogram og af omfanget af SSI’s salg til det private marked. Der kan således forventes en væsentlig variation i det årlige indkøb. Henset hertil og til at det samlede behov for vacciner således kan variere betydeligt, kan SSI samlet set købe op til 2,5 mio. doser vacciner i henhold til rammeaftalen i dennes løbetid, jf. nærmere Appendix 2 til rammekontrakten.

De tilbudte vacciner skal på tidspunktet for afgivelse af tilbud have enten central (EMA) eller national (Lægemiddelstyrelsen) godkendelse af vaccinen gældende for Danmark.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 245-643958
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af 4-valent influenzavaccine med særlig beskyttelse til ældre 2022-2025

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

SSI er blevet opmærksom på, at et fastsat mindstekrav om forfyldte sprøjter med påsat kanyle for de udbudte vacciner er uhensigtsmæssigt, henset til de vacciner, der er tilgængelige på markedet. SSI har på den baggrund besluttet at aflyse udbuddet og genudbyde vaccinerne på ændrede vilkår.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage over udbuddet:

6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/01/2022

Send til en kollega

0.047