Fakta om udbudet
Udbyder
Medicoteknik
Vindere
Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske
(17.01.2022)
Smiths Medical Danmark
Ørestads Boulevard 73
2300 København S
Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske
Medicoteknik
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J. B. Winsløws Vej 11, Indgang 205A
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christesen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
Del II: Genstand
Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske
Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske
Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Region Syddanmark ønsker at tilføje 127 transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske til eksisterende beholdning af Cadd Solis VIP pumper.
Der ønskes en pumpe, som elektronisk kan give intermitterende samt kontinuerlige infusioner med en infusionshastighed på min. 200 ml/t. For at minimere menneskelige fejl, skal pumpen kunne programmeres med fastlagte protokoller for hvert præparat, som skal gives på pumpen (hastighed, dosis, interval). Der er behov for plads til mange forskellige protokoller. Der skal leveres tilhørende software, hvormed kodning af protokoller kan foregå. Pumpen skal kunne give infusion fra både kassette og fra pose.
Der lægges stor vægt på, at pumpen skal være brugervenlig, idet patienter skal kunne håndtere den selvstændigt i hjemmet. Dette indebærer en skærm på pumpen, som er af en størrelse der gør, at det er nemt at aflæse, hvad der står samt, at teksten er på dansk. Derudover skal pumpen give tydelige alarmer ved okklusion, luft i administrationssæt, lavt batteri samt tom reservoirvolumen. Da patienter selv skal håndtere pumpen, skal der være en sikkerhedsforanstaltning i form af låsning via koder til de indstillinger, som patienter ikke skal ændre på samt låsning via nøgle, så patienter ikke kan frakoble administrationssæt. For at øge patientens mobilitet skal de tilhørende administrationssæt være på min. 3 meter samt tilhørende taske, som kan bæres således, at det f.eks. er muligt at anvende krykker samtidigt. Tasken skal indeholde både pumpe og infusionskassette/pose.
For at minimere risiko for fejlbetjening/fejlrådgivning i brug af pumpen skal alle pumper til dette formål skal være ens i Region Syddanmark.
Region Syddanmark har derfor til hensigt, at indgå kontrakt med Smith Medical om de nævnte pumper.
I henhold til §4 i lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske
Postadresse: Ørestads Boulevard 73
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Telefon: +45 70272090
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark