23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 011-023821
Offentliggjort
17.01.2022
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Medicoteknik

Vindere

Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske

(17.01.2022)
Smiths Medical Danmark
Ørestads Boulevard 73
2300 København S

Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske


Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: J. B. Winsløws Vej 11, Indgang 205A
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbritt Christesen
E-mail: majbritt.christensen@rsyd.dk
Telefon: +45 99440380
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.medicoteknik-rsd.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske

Sagsnr.: 15658
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33194110 Infusionspumper
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 768 320.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Syddanmark ønsker at tilføje 127 transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske til eksisterende beholdning af Cadd Solis VIP pumper.

Der ønskes en pumpe, som elektronisk kan give intermitterende samt kontinuerlige infusioner med en infusionshastighed på min. 200 ml/t. For at minimere menneskelige fejl, skal pumpen kunne programmeres med fastlagte protokoller for hvert præparat, som skal gives på pumpen (hastighed, dosis, interval). Der er behov for plads til mange forskellige protokoller. Der skal leveres tilhørende software, hvormed kodning af protokoller kan foregå. Pumpen skal kunne give infusion fra både kassette og fra pose.

Der lægges stor vægt på, at pumpen skal være brugervenlig, idet patienter skal kunne håndtere den selvstændigt i hjemmet. Dette indebærer en skærm på pumpen, som er af en størrelse der gør, at det er nemt at aflæse, hvad der står samt, at teksten er på dansk. Derudover skal pumpen give tydelige alarmer ved okklusion, luft i administrationssæt, lavt batteri samt tom reservoirvolumen. Da patienter selv skal håndtere pumpen, skal der være en sikkerhedsforanstaltning i form af låsning via koder til de indstillinger, som patienter ikke skal ændre på samt låsning via nøgle, så patienter ikke kan frakoble administrationssæt. For at øge patientens mobilitet skal de tilhørende administrationssæt være på min. 3 meter samt tilhørende taske, som kan bæres således, at det f.eks. er muligt at anvende krykker samtidigt. Tasken skal indeholde både pumpe og infusionskassette/pose.

For at minimere risiko for fejlbetjening/fejlrådgivning i brug af pumpen skal alle pumper til dette formål skal være ens i Region Syddanmark.

Region Syddanmark har derfor til hensigt, at indgå kontrakt med Smith Medical om de nævnte pumper.

I henhold til §4 i lov nr. 492 af 12. maj 2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. agter ordregiver at indgå aftalen 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 15658
Betegnelse:

Tilkøb af 127 stk. transportable, programmerbare, medicinske infuisionspumper inkl. taske

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
12/01/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Smiths Medical Danmark
Postadresse: Ørestads Boulevard 73
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Telefon: +45 70272090
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 768 320.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/01/2022

Send til en kollega

0.031