Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Vindere
Personalerådgivning
(19.03.2016)
Psykologvagten A/S
Sølvgade 26
1307 København Ø
Personalerådgivning.
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
SKAT
19552101
Østbanegade 123
Att: Pia J. Arildsen
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 72375970
Mailadresse: udbud.sac@skat.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://skat.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://eu.eu-supply.com/ctm/Supplier/CompanyInformation/Index/204762
Elektronisk adgang til oplysninger: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155178&B=SKAT
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=155178&B=SKAT
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: København Ø.
NUTS-kode DK
85121270
interval: mellem 1 500 000 og 1 800 000 DKK
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal på tro og love-erklæringer, som vedlægges tilbuddet, dokumentere følgende forhold:
a) Tilbudsgiver skal underskrive og indsende en tro og love-erklæring, der bekræfter, at tilbudsgiver ikke befinder sig i én eller flere af de situationer, som er omfattet af Udbudsdirektivets art. 45, stk. 1 og 2. Erklæringen afgives i henhold til Udbudsdirektivets art. 45, stk. 3.
b) Tilbudsgiver skal underskrive og indsende en tro og love-erklæring om, at tilbudsgivers gæld til det offentlige ikke overstiger 100 000 DKK, jf. bekendtgørelse af 13.5.1997 om begrænsning af skyldnerens mulighed for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
Ovennævnte erklæringer bedes afgivet på bilag A.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (eksempelvis et moderselskab eller en underleverandør), jf. afsnit 5.2, skal bilag A tillige udfyldes af den økonomiske enhed, som tilbudsgiver baserer sig på.
Såfremt tilbuddet indsendes af flere virksomheder i forening (eksempelvis et konsortium), jf. afsnit 5.3, skal bilag A udfyldes af samtlige virksomheder, som deltager i konsortiet.
c) Virksomhedens årsregnskab for de seneste 3 disponible regnskabsår afhængig af, hvornår virksomheden blev etableret.
d) Oplysning om virksomhedens egenkapital og soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår afhængig af, hvornår virksomheden blev etableret. Tilbudsgiver bedes anvende bilag B i forbindelse hermed.
e) Erklæring afgivet af virksomhedens bank, revisor eller administrerende direktør under strafansvar i henhold til Straffelovens § 163 om, hvorvidt der er sket væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation siden afslutning af det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver bedes anvende bilag C i forbindelse hermed.
Erklæringen skal kun fremsendes, hvis det seneste disponible regnskab vedrører en regnskabsperiode, som er udløbet for mere end 6 måneder siden.
Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, skal dokumenterne/erklæringerne under pkt. c-e fremsendes af den økonomiske enhed, som Tilbudsgiver baserer sig på.
Ved sammenslutning af tilbudsgivere (eksempelvis et konsortium) skal ovennævnte dokumenter/erklæringer fremsendes for hver enkelt deltager.
Nyetablerede virksomheder, som endnu ikke har afsluttet det første regnskabsår, skal vedlægge en revisorattesteret erklæring som dokumentation for, at tilbudsgiver har tilstrækkelig økonomisk og finansiel kapacitet til at løse den udbudte opgave.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ordregiver stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle kapacitet:
1) Virksomhedens egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår skal hvert år udgøre mindst 100 000 DKK.
Ved sammenslutning af leverandører (eksempelvis et konsortium) beregnes egenkapitalen som leverandørernes samlede egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår.
2) Virksomhedens soliditetsgrad for de seneste tre disponible regnskabsår skal være på mindst 10 % hvert år. Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) x 100.
Ved sammenslutning af virksomheder (eksempelvis et konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdien af de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til værdien af de deltagende virksomheders samlede aktiver.
3) Såfremt regnskabsåret er udløbet for mere end 6 måneder siden og virksomhedens bank, revisor eller administrerende direktør derfor på bilag C har afgivet en erklæring om, hvorvidt der er sket væsentlige ændringer i virksomhedens økonomiske situation siden afslutning af det seneste disponible regnskabsår, må den pågældende erklæring ikke give anledning til tvivl om virksomhedens mulighed for at leve op til forpligtelserne i henhold til den udbudte kontrakt.
Tilbudsgiver skal udarbejde en referenceoversigt for den tekniske og faglige kapacitet.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden enheds tekniske og faglige formåen, og tilbudsgiver ikke selv har relevante referencer eller ikke selv har et tilstrækkeligt antal relevante referencer, kan tilbudsgiver fremsende en referenceliste for den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på.
Såfremt tilbuddet indsendes af flere virksomheder i forening (f. eks. konsortium) udfyldes 1 samlet referenceliste for eksempelvis konsortiet.
Referenceoversigten anføres i bilag 2 — Tilbudsskema, afsnit 4, skema 4A.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ordregiveren stiller følgende mindstekrav til referenceoversigten,
1) Tilbudsgiver skal angive 3 relevante opgaver, som er udført inden for de seneste 3 år. Referenceoversigten skal som minimum indeholde kundens navn, udførelsestidspunkt samt en kort beskrivelse af opgavens indhold og omfang.
2) Den ene af referencerne skal vedrøre en virksomhed med mindst 500 ansatte.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Udbuddet gennemføres via Ordregivers portal for elektronisk tilbudsafgivelse på EU-supply: https://eu.eu-supply.com/login.asp?B=SKAT Det er gratis at anvende EU-supply. Al korrespondance mellem Ordregiver og ansøger skal foregå via EU-supply. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-supplys support på telefon + 45 70208014 eller mail til support@eu-supply.com.
En Tilbudsgiver kan basere sig på andres økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, uanset den juridiske karakter af forbindelsen mellem Tilbudsgiver og disse enheder.I henhold til Udbudsdirektivets artikel 47, stk. 2 og artikel 48, stk. 3 kan en Tilbudsgiver således eksempelvis basere sig på en underleverandør eller en enhed inden for samme koncern. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre, at Tilbudsgiver råder over de ressourcer, som er nødvendige for kontraktens gennemførelse.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
§ 6, stk. 4: Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud omfattet af udbudsdirektivet [...], som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk