Fakta om udbudet
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Bleer
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Mark Doubine
E-mail: mad@ski.dk
Telefon: +45 20648117
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Bleer
SKI udbyder en rammeaftale vedr. bleer benævnt 50.96. Rammeaftalen er en fælleskommunal aftale, der er forpligtende for de kommuner, der er abonnent hos SKI, og som har tilsluttet sig rammeaftalen. Tilsluttede kommuners selvejende institutioner er omfattet af kommunens tiltrædelse af rammeaftalen, men ikke omfattet af kommunens aftageforpligtelse. Det fremgår af bilag A og A.1 hvilke kunder, der kan anvende rammeaftalen.
Udbuddet er opdelt i 2 delområder: Delområde 1 Bleer med bevilling (delaftale 1) og delområde 2 Bleer til børneinstitutioner og dagplejere (delaftale 2-6).
Delaftale 2-6 udgør 5 regionsopdelte rammeaftaler, der alene adskiller sig ved kundernes geografiske placering. En tilbudsgiver kan afgive tilbud på samtlige af delaftalerne 2-6. En og samme leverandør kan dog maksimalt vinde 4 af delaftalerne 2-6. Det fremgår af udbudsbetingelsernes pkt. 9.5, hvordan det håndteres, hvis en tilbudsgiver har tilbudt laveste pris på samtlige af delaftalerne 2-6.
Bleer med bevilling
Danmark
Delaftale 1 omfatter levering af bleer og dertil relaterede inkontinensprodukter i henhold til servicelovens § 112 samt de i udbudsmaterialet beskrevne tilknyttede ydelser.
Produkterne er opdelt i bl.a. følgende underproduktgrupper: Indlæg/bind til kvinder, herrebind, buksebleer, bæltebleer, tapebleer, åbne bleer, fikseringsunderbukser, underlag/stiklagner og bleer til børn med bevilling.
Delaftalen omfatter levering til borgere med bevilling, der bor i egen privat bolig, og borgere med bevilling, der har adresse på plejehjem, institutioner eller bosteder, og hvor kunden på vegne af bevillingshaverne køber ind til centralt depot. Tilbudsgiver skal derfor afgive pris på produkter leveret dels til borgere med bevilling i eget hjem, dels levering til depot.
Sortimentet er opdelt i et obligatorisk sortiment, hvorpå tilbudsgiver skal tilbyde produkter, og et frivilligt sortiment, hvorpå tilbudsgiver kan tilbyde supplerende produkter. Betingelserne for at tilbyde et produkt i det frivillige sortiment fremgår af udbudsbetingelserne punkt 4.1.2 og bilag C.
Udover levering af produkter omfatter udbuddet en række ydelser rettet både mod kunden og kundens borgere med bevilling, som tilbudsgivere skal opfylde og indregne i produktpriserne, herunder krav til bistand til konvertering i forbindelse med implementering, konsulentbistand, opfølgning og statistik, afholdelse af kurser mv.
Endelig indeholder sortimentet mulighed for tilkøb af konsulentydelser i form af undervisning/konsulentbistand udover den undervisning/konsulentbistand, som tilbudsgiver skal indregne i produktpriserne.
SKI tildeler delaftale 1 til forventeligt tre leverandører.
Hver kunde tildeler sin leveringskontrakt ved at bruge den af følgende tre tildelingsmodeller, som kunden har tilsluttet sig i forbindelse med udbuddet af rammeaftalen: Model A – Direkte tildeling, Model B – Tildeling på baggrund af kvalitetstest i nedsat faggruppe eller Model C – Tildeling på baggrund af kvalitetsafprøvning på borgeren med bevilling, jf. udbudsmaterialet bilag D.
Den maksimale værdi af delaftale 1 er fastsat til DKK 1015 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Hovedstaden
Region Hovedstaden
Delaftale 2 omfatter levering af børnebleer til børneinstitutioner, dagplejere og andre offentligt støttede pasningsordninger, der får leveret børnebleer. Sortimentet består af et obligatorisk sortiment opdelt i følgende underproduktgrupper: Tapebleer (åbne bleer, som lukkes med mekanisme (velcro/tape)) og buksebleer. Leverandøren skal endvidere bistå med implementering.
Hver kunde tildeler ved direkte tildeling sin leveringskontrakt til den leverandør, der har tilbudt den laveste scenariepris under SKI´s udbud af rammeaftalen.
Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 89,2 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Sjælland
Region Sjælland
Delaftale 3 omfatter levering af børnebleer til børneinstitutioner, dagplejere og andre offentligt støttede pasningsordninger, der får leveret børnebleer. Sortimentet består af et obligatorisk sortiment opdelt i følgende underproduktgrupper: Tapebleer (åbne bleer, som lukkes med mekanisme (velcro/tape)) og buksebleer. Leverandøren skal endvidere bistå med implementering.
Hver kunde tildeler ved direkte tildeling sin leveringskontrakt til den leverandør, der har tilbudt den laveste scenariepris under SKI´s udbud af rammeaftalen.
Den maksimale værdi af delaftale 3 er fastsat til DKK 6,5 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Syddanmark
Region Syddanmark
Delaftale 4 omfatter levering af børnebleer til børneinstitutioner, dagplejere og andre offentligt støttede pasningsordninger, der får leveret børnebleer. Sortimentet består af et obligatorisk sortiment opdelt i følgende underproduktgrupper: Tapebleer (åbne bleer, som lukkes med mekanisme (velcro/tape)) og buksebleer. Leverandøren skal endvidere bistå med implementering.
Hver kunde tildeler ved direkte tildeling sin leveringskontrakt til den leverandør, der har tilbudt den laveste scenariepris under SKI´s udbud af rammeaftalen.
Den maksimale værdi af delaftale 4 er fastsat til DKK 8,0 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Midtjylland
Region Midtjylland
Delaftale 5 omfatter levering af børnebleer til børneinstitutioner, dagplejere og andre offentligt støttede pasningsordninger, der får leveret børnebleer. Sortimentet består af et obligatorisk sortiment opdelt i følgende underproduktgrupper: Tapebleer (åbne bleer, som lukkes med mekanisme (velcro/tape)) og buksebleer. Leverandøren skal endvidere bistå med implementering.
Hver kunde tildeler ved direkte tildeling sin leveringskontrakt til den leverandør, der har tilbudt den laveste scenariepris under SKI´s udbud af rammeaftalen.
Den maksimale værdi af delaftale 5 er fastsat til DKK 36 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Bleer til børneinstitutioner og dagplejere, Region Nordjylland
Region Nordjylland
Delaftale 6 omfatter levering af børnebleer til børneinstitutioner, dagplejere og andre offentligt støttede pasningsordninger, der får leveret børnebleer. Sortimentet består af et obligatorisk sortiment opdelt i følgende underproduktgrupper: Tapebleer (åbne bleer, som lukkes med mekanisme (velcro/tape)) og buksebleer. Leverandøren skal endvidere bistå med implementering.
Hver kunde tildeler ved direkte tildeling sin leveringskontrakt til den leverandør, der har tilbudt den laveste scenariepris under SKI´s udbud af rammeaftalen.
Den maksimale værdi af delaftale 6 er fastsat til DKK 6,2 mio. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del V: Kontrakttildeling
Del V: Kontrakttildeling
Del V: Kontrakttildeling
Del V: Kontrakttildeling
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
På baggrund af spørgsmål modtaget i spørgsmål/svar-fasen kan SKI konstatere, at det er behov for at ændre rammeaftalens bestemmelse om prisregulering. For at kunne ændre dette forhold, vælger SKI at annullere udbuddet og starte proceduren på ny ved offentliggørelse af en ny udbudsbekendtgørelse i forlængelse af denne bekendtgørelse.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk