Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=307059&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Primær total knæalloplastik
(07.06.2022)
Johnson & Johnson, a division of Janssen-Cilag A/S
Bregnerødvej 133
3460 Birkerød
Primær total knæalloplastik
(07.06.2022)
Zimmer Biomet Denmark ApS
Herstedvang 12
2620 Albertslund
Primær total knæalloplastik
(07.06.2022)
Stryker Danmark
Postboks 1607
0900 København C.
Udbud af knæimplantater
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Morten Thorsøe
E-mail: mortt@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 40493156
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Udbud af knæimplantater
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af knæimplantater inkl. udlån af instrumenter samt
vedligeholdelse heraf, uddannelse og opretholdelse af konsignationslagre
til regionens sygehuse.
Forventet mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 1 - TKA cementeret: 4900 stk. Revisioner: 800 stk. TKA ucementeret: 200 stk.
Delaftale 2 - Uniknæ, cementeret og ucementeret, mobil insert: 800 stk.
Delaftale 3 - Uniknæ, cementeret, fixed bearing: 40 stk.
Maksimal mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 1 - TKA cementeret: 5400 stk. Revisioner: 1.200 stk. TKA ucementeret: 200 stk.
Delaftale 2 - Uniknæ, cementeret og ucementeret, mobil insert: 1200 stk.
Delaftale 3 - Uniknæ, cementeret, fixed bearing: 200 stk.
Primær total knæalloplastik
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af knæimplantater til cementeret total knæalloplastik, til ucementeret totalknæalloplastik og til knærevisioner inkl. udlån af instrumenter samt vedligeholdelse heraf, uddannelse og opretholdelse af konsignationslagre til regionens sygehuse.
Forventet mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 1 - TKA cementeret: 4900 stk. Revisioner: 800 stk. TKA ucementeret: 200 stk.
Maksimal mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 1 - TKA cementeret: 5400 stk. Revisioner: 1.200 stk. TKA ucementeret: 200 stk.
Uniknæ, ucementeret og cementeret, mobil insert
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af implantater til proceduren Uniknæ (cementeret og ucementeret, med mobil insert) inkl. udlån af instrumenter samt
vedligeholdelse heraf, uddannelse og opretholdelse af konsignationslagre
til regionens sygehuse.
Forventet mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 2 - Uniknæ, cementeret og ucementeret, mobil insert: 800 stk.
Maksimal mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 2 - Uniknæ, cementeret og ucementeret, mobil insert: 1200 stk.
Uniknæ, cementeret, fixed bearing
Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af knæimplantater til proceduren cementeret uniknæ, fixed bearing, inkl. udlån af instrumenter samt vedligeholdelse heraf, uddannelse og opretholdelse af konsignationslagre til regionens sygehuse.
Forventet mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 3 - Uniknæ, cementeret, fixed bearing: 40 stk.
Maksimal mængde af hvert knæimplantat, der indgår i proceduren, i kontraktens løbetid:
Delaftale 3 - Uniknæ, cementeret, fixed bearing: 200 stk.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske
udelukkelsesgrunde.
Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i det fælleseuropæiske
udbudsdokument.
Der gøres særligt opmærksom på, at visse af disse frivillige
udelukkelsesgrunde i udbudsdirektivet er gjort obligatoriske i udbudsloven
§ 136. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til
det fælleseuropæiske udbudsdokument om korrekt udfyldelse af
formularen.
Ordregiver vil herudover udelukke tilbudsgiveren fra deltagelse i
udbudsproceduren, hvis der er tale om følgende forhold (frivillige
udelukkelsesgrunde). (Der henvises til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens vejledning til det fælleseuropæiske udbudsdokument
om de frivillige udelukkelsesgrunde):
§137, stk. 1, nr. 2: Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under
insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af
en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkort, hvis dennes
erhvervsvirksomhed er indstillet eller denne befinder sig i en lignende
situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national
lovgivning, hvor tilbudsgiveren er hjemhørende.
Inden tildeling af endelig kontrakt vil den tilbudsgiver, som ordregiver har
besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge følgende dokumentation for
så vidt angår udelukkelsesgrundene:
Som bevis for at tilbudsgiveren har opfyldt sine forpligtelser over for det
offentlig med hensyn til betaling af skatter, afgifter og bidrag til sociale
sikringsordninger, at den ikke er dømt for strafbare forhold, og at den ikke
er under konkurs, likvidation, rekonstruktion eller lignende situation kan
tilbudsgiveren fremlægge en serviceattest. Serviceattest udstedes af
Erhvervsstyrelsen.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis
tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte
obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene i
udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt
tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse
med udbudslovens 138.
Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis ordregiver har
meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en
udelukkelsesgrund, og hvis tilbudsgiver ikke inden for en passende frist (på
min. 2½ uge) har forelagt tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens
pålidelighed. Om hvad, der fordres til tilstrækkeligt dokumentation,
henvises til udbudslovens § 138, stk. 3.
Vær opmærksom på, at der skal vedlægges et særskilt ESPD for
virksomheder, som Tilbudsgiver evt. baserer sin formåen på, og at
støtteerklæring, skal udfyldes og underskrives.
Hvis Tilbudsgiver udgør et konsortium, skal der fremsendes et særskilt
ESPD for alle deltagere i konsortiet, og erklæring om fælles befuldmægtiget
og solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse.
Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andres enheders formåen, regnes
egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede
egenkapital i det seneste disponible regnskabsår.
Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) beregnes
egenkapitalen som deltagernes samlede egenkapital i det seneste
disponible regnskabsår.
Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for det anførte
regnskabsår er minimum 500.000 DKK. Som dokumentation for
egenkapitalens størrelse skal den vindende Tilbudsgiver fremsende
følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed Tilbudsgiver tilhører:
Hvis Tilbudsgiver er revisionspligtig:
* Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
Hvis Tilbudsgiver ikke er revisionspligtig:
* Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller
reviewerklæring,
* eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste
disponible regnskabsår.
Der stilles i kontrakten krav om, at leverandørens ydelser skal
leveres med respekt for nationale og internationale love og regler
vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og
antikorruption.
Leverandøren skal i kontraktens løbetid stille minimum to dansktalende produktspecialister til rådighed for Kunden til at uddanne og rådgive regionens læger og sygeplejersker og personale i sterilcentraler i håndteringen af de tilbudte produkter. Produktspecialisterne skal minimum have tre års dokumenteret erfaring med at uddanne og rådgive fagpersonale på sygehuse i brugen af knæimplantater, herunder med revisioner. Opfyldelse af kravet dokumenteres i forbindelse med kontraktstart.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
hvert 4. år
Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EUSupply
i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via
ordregivers oplyste e-mail.
Tilbud skal affattes på dansk.
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Bemærk at Ordregiver forud for tildeling af kontrakt er forpligtet til at kræve,
at den Tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten,
fremlægger endelig dokumentation for oplysninger, der er afgivet i ESPD
(jf. Udbudslovens §§ 152-155). Denne dokumentation skal være Ordregiver
i hænde senest 18 dage efter, at den pågældende Tilbudsgiver har
modtaget anmodning herom. Det samme gælder for de virksomheder, som
den vindende tilbudsgiver måtte basere sit tilbud på. Fristen vil alene blive
forlænget af Ordregiver i særlige tilfælde.
Dokumentation for en dansk Tilbudsgiver er en Serviceattest udstedt
senest 6 måneder før tilbudsfristen samt dokumentation for opfyldelse af
mindstekravene. Dokumentation for en udenlandsk Tilbudsgiver anhænger
af mulighederne i det pågældende land.
Serviceattest kan rekvireres her:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Bemærk følgende vedr. ESPD: Erhvervsstyrelsen skal i forbindelse med
udstedelse af serviceattest indhente en straffeattest fra Kriminalregisteret
for samtlige medlemmer af virksomhedens bestyrelse og direktion mm.
Erhvervsstyrelsen kan kun indhente sådanne straffeattester med de
pågældende personers samtykke og har derfor behov for en
samtykkeerklæring. Disse personer skal endvidere afgive en tro- og
loveerklæring vedr. de strafbare forhold, som straffeattesten indhentet af
Erhvervsstyrelsen ikke omfatter. Samtykke- og tro- og loveerklæringerne er
gyldige i et år, og Tilbudsgiver opfordres derfor til allerede nu at indhente
dem fra bestyrelses- og direktionsmedlemmer, så fristen for indhentelse af
serviceattest kan overholdes. Link til skabelon for samtykke- og tro- og
loveerklæring findes på ovennævnte hjemmeside.
Bemærk yderligere: Den, der anmoder om serviceattesten, skal have
fuldmagt fra virksomheden til – på vegne af virksomheden – at give
samtykke til, at Erhvervsstyrelsen indhenter strafoplysninger om
virksomheden, og afgive erklæring om, hvorvidt virksomheden inden for de
seneste fire år er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for ét eller flere
forhold indeholdt i Udbudslovens § 135.
Særligt danske tilbudsgivere med bestyrelses- eller direktionsmedlemmer i
udlandet:
Erhvervsstyrelsen vil indhente danske straffeattester for udenlandske
ledelsesmedlemmer, hvilket betyder, at der i forbindelse med rekvirering af
serviceattest skal uploades kopi af ID samt samtykke- og tro- og loveerklæringer
for udenlandske personer i virksomhedens bestyrelse og
direktion mm.
Ordregiver kan desuden kræve, at Tilbudsgiver fremlægger dokumentation
fra andre lande, hvis dette vurderes relevant, herunder fra
ledelsesmedlemmets hjemland. Udsteder det pågældende land ikke
straffeattester, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde (jf. ESPD
del III A), kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes
edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en
erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det
pågældende land.
Særligt udenlandske tilbudsgivere:
Er Tilbudsgiver ikke fra Danmark, og udsteder Tilbudsgivers hjemland ikke
de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de
relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes
edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en
erklæring på tro og love afgivet over for en offentlig myndighed i det
pågældende land.
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
By: Ikke relevant
Land: Danmark
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter,
omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden
45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en
bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk